AvidGamer Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hva synes dere? Kom med "ønsker/tanker" på mer ting du hadde likt å sett i et slikt spill! La oss ha det litt morro og friste oss selv til døde med å komme med kule ideer til dette! Slikt ser jeg for meg dette spillet: Singel Player: Tenk deg som i filmen I Am Legend, eller Resident Evil om du vil. Du alene i et gigantisk virtuel by (som i Grand Theft Auto) og du er helt alene. Merkelige ansikter dukker opp i viduer på byggninger, du ser bevegelser i skygger, men vet ikke hva det er. Du må lagre opp med mat, våpen, strømgeneratorer osv for å rett og slett overleve. Men om kvelden kommer de "onde" vesnene ut. Du må forsøke å spikre opp vinduer og dører slik at ingen kommer seg inn. Du er ingen Rambo, dette er ikke et action FPS men et overlevelses FPS. Men bruker du våpen mye blir du bedre og bedre i å treffe (nesten som Morrowind der det du bruker øker skills). Du må finne andre mennesker (om det er noen) og finne ut hva som skjedde og om du kan "redde" byen (eller verden). Du kan gå inn i alle byggninger, men siden det er ikke strøm/lys så er det stort mulig at de "dyrene/zombie/vampyr" er der inne. Blir du for lenge i et område/hjem finner de deg lettere, særlig hvis du bråker mye. Det hadde også vært ville dyr (som i I am Legend) som vandrer om natten/dagen. Du kan jage dem for mat. Jo lenger tid spillet varer jo vanskeligere blir det, siden mat råtner, og ressurser dør ut. Ting/gjendstander begynner å forfalle. Målet er naturligvis å finne ut til stedet der de utførte et ekperement, men det gikk fryktelig galt. Men stedet og hva gikk galt er random generert, slikt at du kan spille den om igjen og må finne frem til hvor den skjulte basen fins. ONLINE: Kan du velge om du skal spille "menneske" eller "dyr/zombie/vampyr". Mennenskene kan være ute om dagen, men om kvelden har de redusert syn og treffer betydligere dårligere med våpen. De får "panikk" om kvelden og er mer skjelvne i hendene med våpene. Fordelene er at de kan bruke våpen og biler osv, mens dyrene kan bare bruke primitive våpen som slag og kaste, men kan ikke kjøre biler. Kvelden er de utsatt for angrep av dyrene, menneskene må hvile/sove om kvelden. Mens "dyrene" får DOTS (damage over time) hvis de går ut i solen/dagen, og om kvelden ser de uten problemer, og har økt styrke (og de har redusert styrke om dagen selvom de er inne i byggninger/skygge). Om dagen er de svært utsatt for å bli drept av mennesker som innvaderer byggninger, de må sove/hvile om dagen. De kan også klatre vegger (som Aliens) Begge må spise for å få opp helsen. Dyrene spiser råten mat og rå kjøtt (enten å drepe mennesker eller finne mat i byggninger. Menneskene må plyndre buttiker etter mat (boks mat) eller jakte dyr (vanlige dyr ikke fienden) og steike det. Målet er nesten det samme som Singel player, menneskene må finne "basen" og kuren til å utrydde de onde, mens de onde vil utrydde menneskene. ----- GUD, det hadde vært kanon fett! Får bare lyst å spille den jeg...men den fins ikke. Endret 30. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Moonsigil Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Har tenkt på noe i samme duren her, bare i et MMO-perspektiv. Tenk deg at du sammen med mange andre må forberede dere på en nærliggende katastrofe (Zombier,Godzilla, etc etc) og dere får X antall timer og forberede dere på. Ved klokkeslett Y intreffer katastrofen og dere må samarbeide sammen for å overleve lengst mulig. Jo lenger du overlever, jo mere exp får du, og jo mere kan du oppgradere deg selv. Etter N timer er over, er katastrofen over og de overlevende flytter til en annen by. De døde blir til en av personene i den byen de overlevende flytter til Lenke til kommentar
binko Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Trådstarter; Du har ikke prøvd Condemned? Høres ut som spillet laget for deg. Knalltøft! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Trådstarter; Du har ikke prøvd Condemned? Høres ut som spillet laget for deg. Knalltøft! Ja, men der blir du guidet igjennom bestemte baner/brett. Jeg vil ha et åpen by som i GTA og du selv må utforske fritt og overleve. Condemned er bra, men faller innenfor de vanlige FPS og dens tempo for action. Har tenkt på noe i samme duren her, bare i et MMO-perspektiv. Tenk deg at du sammen med mange andre må forberede dere på en nærliggende katastrofe (Zombier,Godzilla, etc etc) og dere får X antall timer og forberede dere på. Ved klokkeslett Y intreffer katastrofen og dere må samarbeide sammen for å overleve lengst mulig. Jo lenger du overlever, jo mere exp får du, og jo mere kan du oppgradere deg selv. Etter N timer er over, er katastrofen over og de overlevende flytter til en annen by. De døde blir til en av personene i den byen de overlevende flytter til Dæven det hadde jo vært fett. Enaste problemet jeg ser er om den skulle være et MMO så måtte vel "katastrofene" komme konstant pga alle spillerene...tror nok at spillet ditt hadde holdt seg best som singel player, eller? Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hørtes ut som et gøy spill! Måtte vært en multiplayer funksjon på spillet, helt klart Endret 30. mai 2008 av fjeddiu Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Kom på litt mer til "spillet mitt". Redigerer den inn i øverst post. ONLINE: Kan du velge om du skal spille "menneske" eller "dyr/zombie/vampry". Mennenskene kan være ute om dagen, men om kvelden har de redusert syn og treffer betydligere dårligere med våpen. De får "panikk" om kvelden og er mer skjelvne i hendene med våpene. Fordelene er at de kan bruke våpen og biler osv, mens dyrene kan bare bruke primitive våpen som slag og kaste, men kan ikke kjøre biler. Kvelden er de utsatt for angrep av dyrene, menneskene må hvile/sove om kvelden. Mens "dyrene" får DOTS (damage over time) hvis de går ut i solen/dagen, og om kvelden ser de uten problemer, og har økt styrke (og de har redusert styrke om dagen selvom de er inne i byggninger/skygge). Om dagen er de svært utsatt for å bli drept av mennesker som innvaderer byggninger, de må sove/hvile om dagen. De kan også klatre vegger (som Aliens) Begge må spise for å få opp helsen. Dyrene spiser råten mat og rå kjøtt (enten å drepe mennesker eller finne mat i byggninger. Menneskene må plyndre buttiker etter mat (boks mat) eller jakte dyr (vanlige dyr ikke fienden) og steike det. Målet er nesten det samme som Singel player, menneskene må finne "basen" og kuren til å utrydde de onde, mens de onde vil utrydde menneskene. Endret 30. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Tøft! Men da måtte du ha funnet opp noe slik at det ble balanse, hvis ikke er det bare dyr online om natten, og mennesker om dagen Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Det første som slo meg var Silent Hill i en storby, kanskje til og med Silent Hill Online. Når det gjelder spillbare mennesker vs spillbare monstre synes jeg det tar for mye bort fra skrekk-biten, men ta en titt på Left 4 Dead. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Det må også være skummelt og stille. Slik at du kan bli virkelig skremt når en zombie dukker opp. Tenk deg doom, bare at det fåregår i mørke gater. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Det må også være skummelt og stille. Slik at du kan bli virkelig skremt når en zombie dukker opp. Tenk deg doom, bare at det fåregår i mørke gater. Oh ja god ide! Ikke noe musikk i det hele tatt. Bare vinden/stilheten og "rare" lyder som bokser som faller ned trapper eller noe, du snur deg og ser ingen. Det første som slo meg var Silent Hill i en storby, kanskje til og med Silent Hill Online. Når det gjelder spillbare mennesker vs spillbare monstre synes jeg det tar for mye bort fra skrekk-biten, men ta en titt på Left 4 Dead. Ja, online blir klar mye mer action, mens Singel Player ville vært helst stemning og overlevelse. Du vil helst unngå de monstrene. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Kul ide. Men det med at "hvor det gikk galt" er random generert, blir litt teit uten hint i løpet av spillet. Vis pointet i spillet er å overleve, hvorfor risikere å dø for å leite inni en bygning. Spillet burde vel ha en storyline. For å motivere spilleren til å fortsette å spille. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Kul ide. Men det med at "hvor det gikk galt" er random generert, blir litt teit uten hint i løpet av spillet. Vis pointet i spillet er å overleve, hvorfor risikere å dø for å leite inni en bygning. Spillet burde vel ha en storyline. For å motivere spilleren til å fortsette å spille. Den har det. Du vil utrydde monsterene (som i filmen I am Legend), for å finne ut av hva som gikk galt må du plyndre "viktige" byggninger som politi stasjoner/militær baser osv for å finne spor. Mulig du må reise hjem til en professor i en stor boligblokk som vil eventuelt lede deg til hvor de drev med exprementet, og der vil du finne masse info om et mulig kur. Det som vil bli "random" er hvor ledetrådene leder deg rundt og hvor basen er plassert. Endret 30. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 La oss sette i gang produseringa Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) La oss sette i gang produseringa Hehe, vi får søke etter 100Millioner som FunCom! Kom på at mulig FallOut3 vil bli som dette...gud jeg håper.. men ta en titt på Left 4 Dead. Oi oi, det var nesten skummelt hvor lik ideen min var som det spillet! Takk for informasjonen, skal holde øye på den! Endret 30. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Tja kan ikke se at det har blitt nevnt alt, men til GTA Vice City finnes det en Zombie mod allerede. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Er slike zombiespill jeg liker, og jeg gleder meg som et barn til L4D (left 4 dead)! Jeg elsker survival spill, og det som kommer til og dra mye nytte for meg, er og sette en komode eller et bord foran døra og vente Endret 30. mai 2008 av Kimelimm Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 Det hørtes helt utrolig gøy ut! Med coop tror jeg det kunne ha vært en hit som hadde tatt helt av! Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 du kan jo sende inn idèen til funcom. Dei holder jo på med eit grøsser mmo atm. The new world elns :/ Dei kan kanskje få nye idear av forslaget ditt ^^ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 Er ikke noen som er l33t nok på koding til å lage en San Andreas mod da..? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 Hva med at noen her på forumet samarbeider om å lage en slik mod til HL2? Mørkt og dyster stemning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg