Gå til innhold

GTX 280 klar ved lansering


Anbefalte innlegg

På fudzilla står det 600 euro. ikke dollar. 5000 for et skjermkort er litt utenfor mitt budsjett hvertfall.

 

Leste nettop på fudzilla at 260 skulle koste 450 kanskje 400 euro !

 

Lurer på hvordan GTX 280 vil stå seg i ytelse mot 2x ATI 4870, som faktisk vil koste ca det samme. Som enkelt kort er det nok uansett rått parti, hvis ikke dette blir nok en varmebombe ala FX 5800 som "bråker mer enn det smaker".

 

2x 4870 vil jo vær billigere enn ett gtx280 hvis prisene stemmer, 1500x2 vs 4500 ?

 

Btw noen her som har tenkt til og kjøre 2x280 da i sli ? !!

 

Og tror dere 280 vil synke litt i pris etter lanseringen eller holde seg der oppe i lang stund som 8800gtx gjorde ?

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser for meg et 4870x2 kort i min PC....

GTX280 blir rett å slett for dyr.

 

x2 skal vel ikke komme før i august da :ermm: kjipt

 

Jeg har dessuten lest litt negativt om ati sine dual kort og crossfire hvor noen spill bare vil bruke 1 kjerne på dualkort og bare ett kort i crossfire pluss at det ble mer manuel fikling i cc for og enable ting for at det skulle kjøre som det skulle, om jeg bare husket litt mer nøyaktig. Hvorav nvida bare gjør det den gjør automatisk. Disse tingene jeg har hørt om dette har bidratt til og skremme meg lenger bort fra ati når det kommer til dualkort og crossfire ihvertfall.

 

Noen som kan disse tingene og kan bekrefte ? Eller avkrefte for all del også ?

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Hva er ROPs og TMUs som står i tabellen over der? Ser Nvidia har mange fler enn ATI...

ROP eller Render OutPut er den enheten som utfører den siste biten i rendering prosessen; dybde skjekk, MSAA, blending etc. Med 32ROP's kan GT280 skrive ut opptil 32 ferdige pixler per klokkesyklus.

TMU eller Texture Mapping Unit er den enheten som utfører texturing og det er spesielt her GTX 280 vil vise muskler ovenfor 4870. Så kommer det ann på hvor texture intensivt kontra shader intensivt spillet er. Dette sier dog ikke noe om egenskapene til enhetene hos G200 kontra RV770. F.eks kan 4xMSAA ta dobbelt så mange ROP sykluser hos G200 kontra RV770.

 

Ble mye kontra her.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Betale 4500kr for ett grafikk kort.. damn.. eg så trodde eg va heilt på tur når eg ga 3000kr for ett x850xt pe kor for ett par år siå..

 

4500 er faktisk ganske billig for å være et helt nytt high-end skjermkort! Husker når 8800 GTX kom, da lå vel prisen på 6000 om ikke enda mer ved lansering? Så da er egentlig ikke 4500 kroner så mye om man ser på tidligere lanseringer av high-end skjermkort fra Nvidia.

 

Men nå ser det ut som prisen blir på 649 doller for GTX 280

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar
På fudzilla står det 600 euro. ikke dollar. 5000 for et skjermkort er litt utenfor mitt budsjett hvertfall.

Hva er det du snakker om? I Fudzillaartikkelen står det da vitterlig $600, noe jeg forstår er veiledende pris. Prisen i Norge vil nok da ligge omtrent som dette pluss moms, og det skulle bli omtrent 3750 kroner (600*5*1.25). Vi kan imidlertid regne med at prisen ligger litt høyere enn dette i starten, og faller en del lavere etter hvert.

 

For 4870 har vi for øvrig hørt $229, $249 og $269. Alle disse tre vil tilsi en pris rundt eller noe over 1500 kroner, som igjen vil si at to 4870 blir billigere enn GTX280. Så nå er det bare å vente på benchmarks. Det skulle ikke forundre meg om ATI har gjort et klokere valg enn Nvidia denne gangen.

 

 

Geforce GTX 280 will end up with similar price difference and we expect a price of around $600 in the U.S. and about €550 to €600 in Europe.

 

Ops, begge er visst riktig:P Legger meg flat.

Lenke til kommentar

Dette blir vel som geforce 9800gx2 vs. ati 3870x2 i ytelse. nVidia sin er litt bedre, men koster mer.

Tror nok at en gtx280 slår en 4870, men vi må nok vente på benchmarks for å se hvilket kort som er best. Kanskje de kan dra Crysis på max uten problemer angående FPS.

Lenke til kommentar
Genialt plassering av lanseringsdato for min del. Er akkurat inne i planleggingsfasen på en ny pc som skal bygges i starten av juli, kjenner det er på tide å oppgradere fra 7800/agp æraen og komme inn i nåtiden :p

 

Blir nok GTX280 om ytelsen er verdt kronasjene!

 

10-4 copy that :p

 

Virker som vi er i samme etappe, bortsett fra at jeg sitter med et 6800GT, (AGP selvfølgelig) :p

Lenke til kommentar
Vel, før 7800 kortet hadde jeg ATI radeon 9800pro, så systemet er ikke så mye å skryte av.

 

Men vi får se, gleder meg til lansering av kortene hvertfall, bare det ikke blir et nytt 98xx serie fra nvidia, med knapt merkbar forskjell fra 8800(da blir jeg skuffa hvertfal).

 

Hehe, jomfrukortet på dette systemet var et PoV Ti4200XP :p Deretter tok PoV 6800GT over. Er veldig fornøyd med PoV, selvom det sikkert ikke er en dritt forskjell. Bare føles nice : P

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar

Det blir spennende... Jeg kjøper uansett ikke noe fra den generasjonen før både Nvidia og ATis kort er på markedet så vi kan sammenligne dem. Som mange andre har poengtert så er det jo nesten ikke noen tvil om at Nvidias topkort vil ha bedre ytelse, men gitt ATIs topkort til den uvanlig lave prisen så er det jo fullt mulig at ATI kan vinne (evt. vinne stort) når det kommer til ytelse/pris forhold. Tross alt så er ikke spesifikasjonene på deres kort dårlige heller, og jeg ser meg egentlig mye mer imponert av deres tilbud på papiret når man tar hennsyn til prisen...

 

Time will tell :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Ja jeg håper AMD/ATi gjør det bra denne gangen. Det blir pris vs ytelse mellom GTX 260 og 4870 som blir mest spennende for min del da det blir et av disse kortene jeg nok kommer til å gå for. Jeg har vært kjempe fornøyd med 8800GTX kortet mitt, men jeg må innrømme at jeg har litt lyst på ATi kort igjen.

Lenke til kommentar

det kjipe med denne konkurransen mellom ati og nvid slik jeg ser det er alle de skitne triksa, sponsing av utviklere for å få spill til å yte bra på deres kort osv. se på AOC det ble utviklet med dx10.1 i tankene helt til nvidia plutselig kom på banen, og spillet ble ett twimtbp :( plutselig var dx10.1 borte og vi sitter med dx 9 som yter best på nettop nvid.

Endret av minimum payne
Lenke til kommentar

Intel skal visstnok forsøke å skvise ut SLi støtte fullstendig for sine Nehalem produkter, hvert fall i starten..

 

De første Nehalem brikkesettene vil kun ha støtte for Crossfire, og dette er visstnok noe Intel ønsker at skal vare lenge, er tydelig en konflikt mellom Intel og nVIDIA, Intel parrer seg heller med rival AMD og deres skjermkort løsninger enn å overhode sammarbeide med nVIDIA :dontgetit:

Lenke til kommentar
Nærmer seg nå!!, og kortet kommer rett etter lønningen 15, tipper det blir varmt i lommene. Da kan jeg jo å starte å gjøre klar en ytelse\OC tråd på GTX 280 :yes:

 

Jepp, vi må ha en tråd for ytelse/OC! :new_woot: Gleder meg veldig til å se hvor mye mer man kan presse ut av GTX 280, selv om ytelsen ser ut til å bli konge uoverklokket. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...