Malmern Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Fikk nye deler til pc igår, og når jeg setter inn cden i cdrommen, får jeg følgende beskjed: "Please reboot computer and select another boot device, or insert a bootable media and press any key" Har prøvd begge cdrommene, og har prøvd å sette de begge som første boot device! Mitt system: CPU: Intel Core 2 Duo E8400 HK: ASUS P5E X38 Socket 775 PSU: Corsair 550W SK: XFX GeForce 8800GT 600M 512MB RAM: Corsair TWIN2X 6400 4GB (2x 2GB) Ps. Windows som allerede er installert fungerer, men vill jo ha clean install med nye deler pga. gamle delers drivere. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Har du testet med en annen CD? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 En annen cd? Nei, har vel ikke det, men åssen skal jeg skaffe en annen cd, når jeg kun eier en cd? Ingen av kompisene mine "eier" windows Lenke til kommentar
madammim Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hei. Kan det være at cd-en ikke er bootable (oppgraderings pakke eller noe)? Prøv den i en annen maskin. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Ok, skal prøve den i en annen pc, men vet at den er bootable, siden jeg brukte samme cd sist gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Sikker på at du har valgt CD-ROM som 1st boot device i BIOS? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Sikker på at du har valgt CD-ROM som 1st boot device i BIOS? Hallo? Les først post! Har prøvd begge cdrommene,og har prøvd å sette de begge som første boot device! Btw, har også prøvd å skru av de andre tinga i bootrekkefølgen (Dvs. at bare cdrommene boota) Endret 30. mai 2008 av malmern Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Wups sorry. My bad. Leste faktisk gjennom den noen ganger for å se etter at jeg ikke skrev noe som allerede var nevnt Er det sata eller pata(IDE) cd-rom du har? Eller du kan prøve å sjekke om kablene står skikkelig i. Prøv å bytte IDE eller sata tilkoblingen på hk. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Wups sorry. My bad. Leste faktisk gjennom den noen ganger for å se etter at jeg ikke skrev noe som allerede var nevnt Er det sata eller pata(IDE) cd-rom du har? Eller du kan prøve å sjekke om kablene står skikkelig i. Prøv å bytte IDE eller sata tilkoblingen på hk. Though arth forgiven! Har èn IDE cd-rom og èn SATA cd-rom. Skal prøve å bytte på SATA kabelen til cd-rommen, men IDE kabelen kan jeg ikke flytte på (det er kun plass til en IDE kabel på hk) (eller, det er en EIDE port der, ikke IDE, kan det ha noe å si?) Trodde EIDE var nesten det samme som IDE, bare en forbedring? (Enhanced IDE, ikke sant?) Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Står RAID av i bios? Takk for tipset, skal sjekke det når jeg kommer hjem ^^ Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Oppdatering: Det funka! :D:D Når jeg kom hjem og satte inn cden, funka det bare o_O Merkelige greier det der ass, bytta ikke cd, eller noen settings, bare skrudde på pcen (cden sto i fra over igår), og så kom "Press key to boot from cdrom" eller noe i den dur, så funka det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå