Jealous much Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hei hei Håper noen har noen råd til meg, står fast kan du si Hardware: HK: MSI p7n 750i sli CPU: Q6600 G0 Minne: 4gb Geil 800mhz 2x8800gt sli PSU: Hiper 580w CPU var rundt 50 grader idle med kjøler Noctua NH-U12F (plutslig???) lå på 28 grader idle for en liten stund siden. Tenkte jeg den sto skeivt eller noe. Siden jeg måtte ha den av alikevell monterte jeg waterchill vannkjøling med oppgradert blokk jeg hadde liggende. Til min store forbauselse var cpuen nå 58 Grader! Idel STOCK.... Det skal ikke være mulig? Og ja jeg bruker: Arctic Silver 5 Noen tips? Endret 30. mai 2008 av Brillegeit Lenke til kommentar
Jealous much Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Kanskje legge til at den sto i et veldig varmt rom (25-26g) da den var 58grader idle.. Lenke til kommentar
Jealous much Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Dette er etter 2 min 22grader i rommet og med åpent kabinett... Hva f... Lenke til kommentar
Moal Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Se om prosessoren har god kontakt med vifteflata. Altså kjølepastaen, evt ta på ny kjølepasta. Sjekk om kjølern sitter godt fast. Lenke til kommentar
Jealous much Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Den sitter riktig på, har prøvd orginale fester nå bruker jeg strips.. Skiftet pasta flere ganger.. Kan det være cpu sensor på hovedkortet som kan være ødelagt? Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg har samme problem med min E8400 bortsett fra at min idler på 40C men etter 1 minutt med full load da ligger tempen på 65C på begge cores. Jeg har gitt opp hele greia. Har byttet vifte og kjølepasta. Jeg bare lar den går sånn jeg. Kjenn om kjøleribba di er varm. Min er så vidt varmt når jeg tar på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 hvilke hastigheter går vifta på? man kan sjekke dette i bios, eller via egne programmer. sett opp hastigheten og se om det hjelper Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Min går på 1950rpm. stock vifte. Er det riktig? Lenke til kommentar
Jealous much Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg har kjent på vannblokka på selve kobberen når cpu liksom skal være 60 grader. Den føles ikke veldig varm.. Skal vel egentlig være nermere 60 grader den også da? Jeg har en laser temp måler eller hva det heter.. Skal prøve å måle kobberen når jeg kommer hjem.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå