Makky Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Har nylig kjøpt en vanlig Linksys Wrt54G. Hvordan er det å sette inn f.eks. DD-WRT på en sånn? Disse har vel mindre minne, så jeg må bruke "micro"-versjonen? Og har micro-versjonen mulighet for å øke sendestyrken? Er det noe å være obs på ved flashing? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hvilken versjon har du? Jeg har gode gamle v.2 og det funker som en drøm. Regner med at du har nye v.7 med mindre minne, og enda det ikke er anbefalt å ha dd-wrt standard på v.5+ så skal det funke likevel, men micro er nok way to go om du har høyere enn versjon 5 http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported...ed_til_today.29 Endret 30. mai 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 dd-wrt er fantastisk nyttig! merkelig at linksys greier å lage så dårlig firmware synes jeg.. installerte på min gamle wap54g som jeg trodde hadde tatt kvelden. 4x sendestyrke og greier! (dog uten kryptering og kun på 22mbit/s men) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Ja det er versjon 7. Noen som har gjort det på en slik boks? viiite: uten kryptering og bare 22mbit/s, er det pga boksen tok kvelden eller klarer ikke boksen å gi mer med dd-wrt? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Ja det er versjon 7. Noen som har gjort det på en slik boks? Er det en rein v7 så kan du vel igrunn glemme det, denne har en helt annen CPU og hardware enn de andre WRT-ene. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Links...54G/GL/GS/GX#v7 The WRT54G v7 uses an Atheros AR2317 chip, has 2MB ROM, 8MB RAM and runs VxWorks. It is not supported by DD-WRT as the WRT54G v7 isn't Broadcom based. The WRT54G v7 will probably never be supported WRT54G v7 er ikke mye å skryte av. Om du handlet den på nett så har du 14dagers angrerett. Om du da kjøpte den på nett anbefaler jeg deg å sende den tilbake å bestille en WRT54GL Lenke til kommentar
Ståle^^ Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Tomato firmware slår dd-wrt tbh Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Tomato firmware slår dd-wrt tbh Slår dem på hva? Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Tomato firmware slår dd-wrt tbh Slår dem på hva? QoS... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Tomato firmware slår dd-wrt tbh Slår dem på hva? QoS... Ingen bruker QoS, det er noe jeg ville nedprioritert Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Ingen? Alle som bruker IP-telefon bør bruke QoS. Lenke til kommentar
enrg Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Støtter de som anbefaler WRT54GL. Har denne selv, og den fungerer sweet med DD-WRT. Jeg har satt opp 2 slike mellom meg selv og naboen, og med standard firmware fungerte det ikke. Etter å ha lagt inn DD-WRT på begge og cranka opp signalstyrken litt, gikk det bra. Det er ca 100 meter mellom husene, men endel skog i veien. Ulempen er vel at vi snart lyser i mørket med strålinga :!: Endret 30. mai 2008 av enrg Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 ved å øke sendestyrken, mister man hastighet, eller er dette bare på viiites wap-boks? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg tror det er slik at om signalstyrken settes høyere enn nødvendig, blir signalet "urent", en slags overstyring om du noen gang har tatt opp på analoge kasetter. Dette fører til at flere pakker må sendes om igjen, og du vil se det på "error" i loggen på DD-WRT. Helt unødvendig om det ikke er lange avstander inne i bildet. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Men igjen litt nødvendig om det er dårlig dekning i leiliigheten her...er fysiske brannvegger rundt her Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Men igjen litt nødvendig om det er dårlig dekning i leiliigheten her...er fysiske brannvegger rundt her Husker jeg rett er ikke chipen laget for mere enn 63mW som RulleRimfrost var inne på kan routeren bli ustabil om man overklokker utstrålt effekt. Kjøp deg en til , bytt antenne til feks. disse eller disse, og sett opp WDS. Husk at antenner også forsterker følsomhet, og det påvirkes ikke ved å stille opp utstrålt effekt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Ja det er versjon 7. Noen som har gjort det på en slik boks? Er det en rein v7 så kan du vel igrunn glemme det, denne har en helt annen CPU og hardware enn de andre WRT-ene. 7.0 kan ikke flashes, men 7.2 kan. Sjekk forøvrig her: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Suppo...Devices#Linksys Linksys roter fælt med WRT54G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå