Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Jeremy Clarkson på vei ut av BBC og Top Gear?


Anbefalte innlegg

Jeremy Clarkson er kanskje Englands mest iflytelsesrike person innen bil verdenen, takket være Top Gear bilshowet, hvor de tester biler og personer rundt den lille banen dems.

 

Nå kan det være over for Jeremy Clarkson, dette er vel mest pga at Engelske vei og sikkerhets kampanjer råder BBC til og sparke Clarkson pga hans holdning ovenfor hastighets bestemmelser og flere andre saker, men mest pga ett utsagn han nylig gjorde.

 

Hay Festival i Powys:

Clarkson sa åpenlyst at han har brudt farts grensen i en Bugatti Veyron 16.4 på engelske veier, nemmelig 186mph i Limehouse Link tunnellen mellom Central London og Docklands.

 

Dette er hovedargumentet for at folk vil ha han sparket fra BBC og Top Gear.

 

Kilde:

http://www.egmcartech.com/2008/05/29/bbc-a...ads/#more-21350

 

Andre godsaker - Hva som kommer i årets Top Gear:

 

Clarkson skal kappkjøre mot ett japansk hurtigtog, det skal races med 3 Bugatti Veyron 16.4 og, the Stig møter sin mørke tvilling bror...Darth Stig

 

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo, hva slag's idioter er dette??

 

Om sønnen kjører for fort, med 5 personer i bilen, så bør ihvertfall en av dem si ifra til sjåfør at han bør bremse?!?

 

Folk må jo skjønne at det er total aerodynamisk forskjell på en Beemer og en Bugatti Veyron 16.4.....

Lenke til kommentar

Å kjøre så fort som han har gjort og samtidig skal være ett forbilde for mange unge i dag er forkastelig.

 

Han risikerte ikke bare sitt eget liv men andres, han har også åpenbart ingen respekt for lover og regler.

 

Han burde miste jobben, lappen og fått en passende straff for og ha risikert livet til andre trafikanter og muligens fotgjengere.

 

Har mistet alt av respekt for den fjotten.

Endret av Andy Dufresne
Lenke til kommentar
ok han burde ikke få sparken synes jeg , jeg er 17 men får ikke noe mer lyst å råkjøre pga at han gjør /gjorde det. han er også en veldig god sjåfør

 

Så det er greit og råkjøre vist du er en "god" sjåfør?

 

Og dette er tross alt ikke snakk om og kjøre 10-20 km/t for fort.

Lenke til kommentar

Lars: Det er jeg enig i.

 

 

Det virker nesten som om han prøver og bli en like stor legende som "Top Secret"s Nagata

 

 

Nagata i UK:

Bil: Toyota Supra med RB26DETT Skyline motor på 1200 hester:

Hastighet: ca. 310 km/h

Se filmen hos Youtube

 

Nagata i Japan:

Bil: Nissan Skyline GT-R R33, 1200 hester, 3 bosch bensin pumper.

hastighet: 328 km/h igjennom tunell i Tokyo

Se filmen hos Youtube

 

Nagata i Japan/Italia:

Bil: Toyota Supra Nardo 400 - Toyota Sentury V12 motor, twin turbo og 950 hester

Første seriøse forsøket av "Smokey" Nagata på og slå 400 km/h grensen, bilen ble testet på Nardo i Italia, men den bumpete test banen tillot ikke mere enn 358 km/h (Videoen under er tatt i Japan av Video Option som ble invitert med på turen, kjøp siste Video Option for og se den fantastiske runden på Nardo)

Kilde: http://www.autoblog.com/2008/04/13/top-sec...2-mph-at-nardo/

Se filmen hos Youtube

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Leste for ikke lenge siden om en norsk politisjef som ble intervjuet i forbindelse med råkjøring "I 200km/t er bilen et prosjektil og livsfarlig".

Ærlig talt. Jeg begynner å bli lei av folks sutring over høy hastighet.

 

Det er forskjell på biler. Ingen biler kan stoppe på en femøring, men 300km/t i en Veyron kan godt være tryggere enn 150km/t i en Polo. Bugattien kan bremse fra 400km/t og ned til stillestående på under 10 sekunder.

 

For meg er det åpenbart at folk som ordlegger seg på en bombastisk måte om kjøring i høy hastighet ikke har noen erfaring med slik kjøring i det hele tatt. Når jeg fikk lappen testet jeg i et svakt øyeblikk hvor fort Audien gikk. Kom opp i 170km/t og det syntes jeg var virkelig fort! Til info kjørte jeg på en 4 felts rett motorvei uten en eneste bil i sikte.

Det var et svakt øyeblikk og jeg har siden tilegnet meg høyhastighets kjøreevner trinnvis.

 

Nå, etter utallige timer i høy hastighet har jeg stålkontroll på hva jeg gjør. Det er nærmest retardert å si at det å kjøre i 200km/t er livsfarlig. Det kommer helt an på situasjonen. Eksempelvis kjører jeg innimellom E6 sydover fra Oslo i retning Sverige. Der kan jeg gjerne kjøre i hastigheter på 160-180km/t. Men når jeg passerer biler i venstre felt holder jeg aldri over 130-140km/t. Jeg er ytterst konsentrert og leser hele tiden trafikkbildet langt frem. Videre vurderer jeg veien, føret, sikt, dosering og trekker inn erfaring fra situasjoner jeg har opplevd.

Eksempelvis ser jeg an hastigheten til bilene i høyre felt, tenker ut sansynligheten for at en av dem legger seg ut, legger inn margin for at det utenkelige skal skje m.m.

 

Ja jeg kjører fort, men å si at kjøringen er livsfarlig blir bare dumt, og avslører total mangel på kunnskaper om kjøring i høy hastighet. Hadde jeg vært en evneveik sjåfør hadde jeg sikkert krasjet for lenge siden.

 

Når det er sagt vet jeg selvfølgelig ikke hvor tett trafikk det var når Clarkson kjørte Bugattien, men han er en potent sjåfør og jeg tviler på at han ville gjort noe som han anså som uansvarlig. Bugattien bruker bare noen sekunder på å nå den hastigheten, og ditto på nedbremsingen. For alt jeg vet kan det bare ha vært en kort akselerasjon et sted hvor det ikke var noen biler. Uansett får han nok tyn for dette, og jeg håper han skriver dette på tabbekvoten og begrenser høyrefoten fremover.

Lenke til kommentar
Leste for ikke lenge siden om en norsk politisjef som ble intervjuet i forbindelse med råkjøring "I 200km/t er bilen et prosjektil og livsfarlig".

Ærlig talt. Jeg begynner å bli lei av folks sutring over høy hastighet.

 

Det er forskjell på biler. Ingen biler kan stoppe på en femøring, men 300km/t i en Veyron kan godt være tryggere enn 150km/t i en Polo. Bugattien kan bremse fra 400km/t og ned til stillestående på under 10 sekunder.

 

For meg er det åpenbart at folk som ordlegger seg på en bombastisk måte om kjøring i høy hastighet ikke har noen erfaring med slik kjøring i det hele tatt. Når jeg fikk lappen testet jeg i et svakt øyeblikk hvor fort Audien gikk. Kom opp i 170km/t og det syntes jeg var virkelig fort! Til info kjørte jeg på en 4 felts rett motorvei uten en eneste bil i sikte.

Det var et svakt øyeblikk og jeg har siden tilegnet meg høyhastighets kjøreevner trinnvis.

 

Nå, etter utallige timer i høy hastighet har jeg stålkontroll på hva jeg gjør. Det er nærmest retardert å si at det å kjøre i 200km/t er livsfarlig. Det kommer helt an på situasjonen. Eksempelvis kjører jeg innimellom E6 sydover fra Oslo i retning Sverige. Der kan jeg gjerne kjøre i hastigheter på 160-180km/t. Men når jeg passerer biler i venstre felt holder jeg aldri over 130-140km/t. Jeg er ytterst konsentrert og leser hele tiden trafikkbildet langt frem. Videre vurderer jeg veien, føret, sikt, dosering og trekker inn erfaring fra situasjoner jeg har opplevd.

Eksempelvis ser jeg an hastigheten til bilene i høyre felt, tenker ut sansynligheten for at en av dem legger seg ut, legger inn margin for at det utenkelige skal skje m.m.

 

Ja jeg kjører fort, men å si at kjøringen er livsfarlig blir bare dumt, og avslører total mangel på kunnskaper om kjøring i høy hastighet. Hadde jeg vært en evneveik sjåfør hadde jeg sikkert krasjet for lenge siden.

 

Når det er sagt vet jeg selvfølgelig ikke hvor tett trafikk det var når Clarkson kjørte Bugattien, men han er en potent sjåfør og jeg tviler på at han ville gjort noe som han anså som uansvarlig. Bugattien bruker bare noen sekunder på å nå den hastigheten, og ditto på nedbremsingen. For alt jeg vet kan det bare ha vært en kort akselerasjon et sted hvor det ikke var noen biler. Uansett får han nok tyn for dette, og jeg håper han skriver dette på tabbekvoten og begrenser høyrefoten fremover.

 

"Factor in the carbon ceramic discs and you will pull up from 250mph in just 10sec. Sounds good, but in those 10sec you’ll have covered a third of a mile."

 

Du høres ut som en person som overhodet ikke skulle fått lov og kjørt på norske veier.

 

Fart er i over halvparten av ulykkene hoved grunnen eller medvirkende årsak, unge sjåfører har også en helt klar tendens til og overvurdere deres evner. Og uansett bil og sjåfør så gjelder fysikkens lover enda.

 

Du tar alt av sikkerhets marginer for deg og andre rundt deg og trekker ned i dass. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Godt mulig man tilbakelegger 1/3 mile, men nå er 400km/t en helt vanvittig fart også.

 

Fart er helt sikkert en stor årsak til at mange ulykker skjer, men samtidig kjenner jeg få som er like gjennomtenkte som meg bak rattet. Ingen jeg kjenner har til en hver tid en formening om hva alle bilene rundt seg vil foreta seg.

 

Jeg vil si at du går rett inn i den gruppen mennesker som utvikler kjøreferdighetene sine til et visst punkt, og deretter stopper opp. Ikke klandre meg fordi jeg er en langt bedre sjåfør enn deg.

Endret av mistercartman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...