Vrimmel Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg skal snart kjøpe meg ny PC, og er ganske usikker på hva jeg skal kjøpe med den store jungelen av muligheter. Mine kriterier rangert etter noenlunde prioritert rekkefølge. Jeg er fleksibel på at kanskje ikke alt blir oppfylt, men jeg føler ikke at kravene mine er urimelige: 1. Utseende: Jeg liker store kjøleløsninger mange flashy metalldeler som ser avansert ut. At produsenten har en fin logo er en fordel. 2. Stabilitet: Sier seg selv egentlig. 3. Støynivå: Så stillegående som mulig. Passiv kjøling er obligatorisk. 4. Kontakter: Kommer antagelig ikke til å kjøre sli, er det en ekstra plass til skjermkort, so be it, men det er ikke noe jeg trenger. Minst 4 USB-kontakter bak (I tillegg til eventuelle på kabinettet). 5. Brukervennlighet: Vil helst ikke ha noe å gjøre som er vanskeligere enn å oppdatere bios. 6. Sokkel: Veldig sannsynlig at det blir 775. 7. Pris: Veldig fleksibel, men helst under 1500 kroner. 8. Overklokkingsmuligheter: Jeg er ingen overklokker, men kan kanskje ved en impuls senere føle for å teste det ut. Hold mulighetene åpne for dette, men det skal ikke prioriteres. Tror jeg fikk med det meste jeg er interessert i. Setter pris på seriøse svar. Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Mine kriterier rangert etter noenlunde prioritert rekkefølge. Jeg er fleksibel på at kanskje ikke alt blir oppfylt, men jeg føler ikke at kravene mine er urimelige: 1. Utseende: Jeg liker store kjøleløsninger mange flashy metalldeler som ser avansert ut. At produsenten har en fin logo er en fordel. . . 8. Overklokkingsmuligheter: Jeg er ingen overklokker, men kan kanskje ved en impuls senere føle for å teste det ut. Hold mulighetene åpne for dette, men det skal ikke prioriteres. Tror jeg fikk med det meste jeg er interessert i. Setter pris på seriøse svar. Asus P5E eller Abit IP35, litt etter hvor mye du skal legge i det, jeg har begge disse kortene hjemme, og de oppfyller de kravene som nevnt (kanskje P5E presser prisnivået litt) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 ABIT IP35 Pro er ett bra valg, men også ABIT IX38 QuadGT er enda bedre om du vil ha PCI-e 2.0 Da får du også en ekstra skjermkort slot med på kjøpet som du kan bruke hvis du har lyst en gang i fremtiden men det er ingen krav for å si det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå