Hypsilofodonten Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hva tror dere kommer til og skje ? Har en varmeovn av merket amd t-bird 1.2 og en eller annen vifte som er opp til 1.33 (husker ikke navnet) da har eg en temp på ca 50-60 grader men jeg synst at den bråker litt mye. Så nå har jeg bestilt en ny kjøler Glacial Cooling Fan Socket-A 19dB For All AMD CPU (Up To XP2700/MP2100) Copper 24K ( http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=I...n=Vifte+%2F+CPU ) At den kjøleren skal holde 50-60 grader på min tbird er en smuuule naivt og tro vel ? Men hva gjør man vel ikke for en kjøler på 19 db ? så.. hviklen temp bør jeg forvente og ha på min tbird med den vifta? (er ikkje klokka og kommer ikke til og klokkes heller) Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Med skikkelig montering, dvs. fjerne det som er av kjølepasta på kjøleribba og smøre på nytt, veldig tynt lag med f.eks. en skalpell, samt skikkelig luftstrøm gjennom kassen, skal det ikke være noe problem å få en Athlon T-Bird 1.2 under 50 grader. Pass på at kjøleribba sitter skikkelig fastmontert. Det er enklest å få det 100% med hovedkortet ute av kassa. Husk også at enkelte hovedkort viser feil temperatur, så det er ikke 100% sikkert at du har den temperaturen i cpu-kjernen som ditt nåværende hovedkort viser. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Hmm.. 1 : er ikke det kjølepasta på kjøleribba eller er det bare på enkelte modeller? 2 : Nå glemte jeg seff. og kjøpe sånn fint sandpapir for og få vekk gammel kjølepasta, hvor kan jeg få tak i sånt ? noen vanlige butikker som har det? litt kjedelig og betale 120 kr i porto for et halvt gramm med sandpapir Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 1. du må kjøpe kjølepastai tilegg (as3 for eksempel) 2. maxbo eller en hobbybutikk Lenke til kommentar
southhome Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Bruk ALDRI sandpapir på cpu :o Rens cpu med Q-tips og eventuelt isopropanol eller sprit (ikke whitespirit) Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 altså, hvis jeg bare tar av den gamle kjøleren og setter på den nye uten og dille med fjerning av gammel kjølepasta og påføring av ny hva skjer da? vil cpuen bli veldig mye varmere Kommer sikkert til og bestille kjølepasta osv. fra microplex men slikt tar tid og tid har jeg ikke fordi kjøleren ligger på postkontoret Lenke til kommentar
southhome Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Fjern gammel kjølepasta med Q-tips. På den du kjøpte ligger det mest sansynlig en form for kjølepasta under som er ok til du får tak i skikkelig pasta Husk bare å fjerne beskyttelses papiret på pastaen :wink: Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 hmm har liksom bare qtips ikke isopropanol eller sprit ... Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 hmm t-bird er jo ikke akkurat verdens dyreste prosessor så det er jo ikke verdens undergang om den blir litt varm Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Du kan bruke rødsprit til å fjerne den gamle pastaen, ev. kan du kanskje prøve vindusspylevæske til bilen? Jeg har dog bare prøvd rødsprit selv. Det er viktig å få av det gamle, ellers legger det seg som klumper. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Monterte cpu viften i dag, prøvde smått og fjerne gammel kjølepasta men det såg ikke ut til og ligge så alt for mye på cpuen at det gjorde noe, satt på kjøleren og overaskende nok ligger tempen på 50-55 grader. med bare kjølepastaen som var på viften og gammel kjøepasta på :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå