MrL Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Wooow, det var en herlig sesong avslutning. Greide liksom å putte inn glede, sorg og spenning rett etterhverandre. Jeg kjenner jeg blir glad og lei meg samtidig, glad fordi dette er den beste serien jeg noensinne har sett i mitt liv, og lei meg fordi jeg gruer meg til den dagen det er slutt, fordi jeg tror jeg aldri kommer til å se en så bra serie igjen. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 bra episode, akkurat sett den, men sa ben noe om hvorfor de måte dra tilbake? skjønte ikke helt begrunnelsen hans Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Utrolig bra sesongslutt! Timetraveling bunnies Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 bra episode, akkurat sett den, men sa ben noe om hvorfor de måte dra tilbake? skjønte ikke helt begrunnelsen hans Som jeg forstod det så var det at alt hadde gått til helvete for de som var på øya. Og for å fikse opp i det, så måtte alle i Oceanic Six dra tilbake. Tviler på at Desmond gidder å dra tilbake. Lenke til kommentar
decophly Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Kanskje det har med timetravel? For å få øya tilbake slik den var før Locke tok over, så må alle som var på øyen på det tidspunkte tilbake? Men kanon bra avsluttning! Var ganske sikker på at det var piloten som lå i kisten - helt til Ben kom. Føler det var litt støgg måte å flytte øya på - men det er ikke så lett å finne noe kult til det. Som noen nevnte tidliger; Ben sin "So?" var jo bare eid. Likte at Hurley spiller sjakk med mr. Eko - siden jeg var litt Eko fan. Edit; Forresten - så er man jo nå 100 % sikker på at Claire er død. Likte at Daddy-Shepherd kom å sa at Michael sitt quest var ferdig. Er mye, mye mer å si om avslutning - men skal på arbeid om 6 timer. Måtte bare se episodene før jeg tok kveld. Endret 30. mai 2008 av decophly Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvordan vet vi at Claire er død? Vi har jo ikke sett liket, og hun har ikke vist seg for noen (annet enn i Kates drøm) på merkelig vis. FANTASTISK sesongavslutning. Sitter med en skikkelig goodfeeling, dette var bra! Så fra episode 12-14 og alle episodene var utrolig bra. Jeg kommer til å kjøpe sesong 4 på DVD, og jeg kommer til å fortsette å følge med på sesong 5! Lenke til kommentar
Grumpy-Guy Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvordan vet vi at Claire er død? Vi har jo ikke sett liket, og hun har ikke vist seg for noen (annet enn i Kates drøm) på merkelig vis. FANTASTISK sesongavslutning. Sitter med en skikkelig goodfeeling, dette var bra! Så fra episode 12-14 og alle episodene var utrolig bra. Jeg kommer til å kjøpe sesong 4 på DVD, og jeg kommer til å fortsette å følge med på sesong 5! Er rimelig sikker på at Claire er i live Lenke til kommentar
torre87 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Helt rå sesongavslutning, etter min mening den beste av de alle så langt:D Ble mildt sagt overrasket på slutten, særlig da Locke lå i kista.. Gåsehud! Scenen da Desmond traff igjen (hva heter hun igjen?) fikk meg til å ta til tårene.. :'( Noen som skjønte hvor Sayid ville ta med Hurley? Virket ikke som at han var så keen på å dra tilbake til øya igjen akkurat Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Den beste lostepisoden ever? Jeg tror det, men herregud for en MINDFUCK! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jeg har nesten ikke ord. Etter en av de beste Lost-episodene noensinne, sitter jeg her med frysninger nedover ryggen og er gjennomsvett. Jeg ELSKER denne serien, det har jeg sagt før og det sier jeg gjerne igjen. Cliffhangeren....my god, jeg holdt på å falle ut av stolen. Bildet av likbleke John Locke i kista har festa seg på netthinnen for evig tid. Dessuten digget jeg at teorier man har hatt om øya endelig begynner å vise seg for alvor, med at den plutselig bare forsvant. Det var så genialt, ansiktsuttrykkene på folkene i helikopteret var helt priceless. Man kan nevne i fleng av utrolige og minneverdige scener i denne dobbelepisoden. Slåsskampen mellom Keamy og Sayid som satte det hele i gang, var helt fenomenal. Aggressiv, fartsfylt og teknisk meget bra gjennomført. Jeg heia på Sayid som bare det. Og endelig kom gjenforeningen Penny/Desmond. Var et par ganger redd vi aldri ville få den, men så skjedde det, og jeg satt med tårer i øynene. Og så båten som gikk i lufta, som forventet forsvant Michael og Jin. Fulgt av en meget sterk scene med en gråtende og panikkfylt Sun ombord i helikopteret. Nok en gang, en fantastisk serie er dette her, hvordan alt henger sammen. At Oceanic 6 endelig ble reddet, og at man bare sitter med følelsen av at "aha, så det er sånn det er". Også morsomt å se hva Damon & Carlton mente med "the frozen donkey wheel" som var kodenavnet på en av scenene mot slutten av episoden. Litt mer innlysende i år enn forrige sesongavslutning. Og nå blir det ueendelig lenge å vente helt til februar for å få sesong 5. Men høsten skal nok brukes til å ta en ny gjennomkjøring av sesong 1-4. Edit: Kom også til å tenke på en artig detalj; nå som Jack tilsynelatende må ta med seg alle sammen for å komme tilbake til øya, inkludert en død Locke i en likkiste, så blir det litt samme greia om igjen, med Jack som tar med seg en kiste på flyet. Flyet styrter, og plutselig er personen som lå i kista blitt en talsperson for Jacob. Kanskje det samme skjer med Locke? Endret 31. mai 2008 av Nevnarion Lenke til kommentar
Moff Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 "Haha ! Charles Widmore ?!?!?! Is that all you can do? " han må nok ty til råere midler når det gjelder å ta over øya. Men hva kan overgå badass keamy og co ? SUN ! Something bad happend after we left the island Locke messer alt opp ? ^^, ..Fail Må si at denne episoden var nærmest perfekt "Her har lost folka utnytta potensialet til hver scene og maksa den!" xD 8D dritbra Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Etter en hard kveld på fylla, så må jeg bare få utrykke min enighet når det gjelder Sun på helikopteret. Fatter ikke at jeg glemte å nevne det. Fantastisk prestasjon, hadde lyst å grine her ved tastaturet når jeg så det... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hva Michael og Jin angår, vet mange spekulerer i hva som skjedde med disse to, så kan vi hvertfall være sikre på at Michael er død. Han var inne i selve lasterommet når bomben gikk av, og i tillegg sa Christian til han at "you can go now , Michael", noe som indikerer at øya endelig lot ham dø. Og det kan jo selvsagt tenkes at Michael senere også vil begynne å vise seg for noen i drømmer o.l. Og Jin...vel, i utgangspunktet er han død, men dette vet vi ikke med sikkerhet. Han var ute på dekk like før det smalt, så han kan på mirakuløst vis ha overlevd. Men dette blir gjerne bare ønsketenkning fra de mange av oss som unner Sun og Jin en lykkelig slutt. Lenke til kommentar
decophly Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Viss det var noen som overlevde i fra båten - så har de vell blitt flyttet med øya siden båten kjørte inn i "sonen" til øya? Timetraveling/-loop begynner å bli en klar teori - skulle bare ønskt at det var en logisk forsklaring til tall rekkene. Koordinasjoner til der øya har flyttet? Noen som vet om en 4-8-15-16-23-42 teori? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det var litt av en sesongavslutning. Spesiell på mange måter. Visste ikke helt hvordan jeg skulle tolke det han sa på slutten. Skal de gå tilbake i tid slik at de kan fikse det som gikk galt når Locke tok over? Eller skal de tilbake til øya i den tiden de er i, og se om de kan hjelpe de som ble igjen? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg føler meg rar når jeg leser disse postene deres. En del bra scener var det jo, men alt i alt syntes jeg denne episoden var ganske kjedelig. (sier "episoden" da jeg har begge to som én episode i stedet for del en og to. Men nok om det.) For å ta det steg for steg. Bra ting jeg likte: * So? * Michael - død eller levende? Jeg tipper levende. Ja, han stod rett ved siden av bomben når det smalt, men ingenting skjer i Lost uten grunn. Hvorfor skulle Christian dukke opp rett før det smalt og si Michael kan gå om det ikke betyr noe annet enn at han dør? Dessuten har jo Michael og Walt vært ute av serien ganske lenge, men begge to kom tilbake igjen. Hvorfor dukke opp etter over en sesong bare for å dø igjen? * Claire - død eller levende? Som sagt, ingenting skjer uten grunn. Dessuten vet vi at Claire er på lag med Jacob og under hans beskyttelse (det lærte vi når vi så henne i hytten). Dessuten var det jo "bare en drøm", ikke sant? * Jin - død eller levende? Tilsynelatende død, men det var jo Sawyer også når han tok selvmord og hoppet ut av helikopteret... * Kampen mellom Sayid og han Rambolainen var genial. Varte litt for kort tid, men likevel. På tide Sayid fikk vise hva han kan! * Man kødder ikke med Locke, og nå er han sjefen sjøl. Jack har forlatt øyen, Ben er borte og The Evil Others (i mangel på bedre beskrivelse) ser ut til å ha tapt kampen. Vinneren er Locke, men er det en bra ting? * Utrykket til Locke da han hørte man ikke skal putte metall i det rommet og så hva Ben drev med var genialt. Ting jeg ikke likte: * Forutsigbar episode som faen. Vi vet allerede at seks personer kom seg hjem, så det var ikke akkurat en spoiler at de kom seg hjem til slutt. Vi burde ha hatt den scenen mye tidligere i sesongen. Det hadde jo for forsåvidt også. * Ja, Jack, dere burde ikke ha dratt hjem. Det lærte vi allerede forrige sesongavslutning. Trenger ikke bruke førti minutter på å gjenta det. * Dobbelt så lang sesongavslutning? Jojo, men til gjengjeld sendte de ikke Lost forrige uke i det hele tatt? Bare utsett en episode til uken etter og there you go. Dobbelepisode. * Skjedde fint lite til å være en så lang episode, og det meste som skjedde visste vi fra før. * Hvor blir det av Jacob? Hva med den statuen med fire tær? Ingen av de har vært med i hele denne sesongen, selv om Jacob har blitt nevnt en og annen gang. * Tempelet er det eneste trygge stedet på hele øyen. Det er så trygt at selv manusforfatterne ikke aner hvor det er, tydeligvis. * Om dette er en sesongavslutning, hvor er cliffhangerene? Greit Locke var i kisten, men hva så? Det er tre år siden de forlot øyen, og når liket er i bra stand, kan han ikke ha vært død mer enn noen dager. Locke kommer selvsagt tilbake i neste sesong og blir nok der helt til slutten av serien. * Ben kan aldri dra tilbake til øyen, men det kan ikke Charles Widmore heller. Det lærte vi for lenge siden i et flashforward. * Ta den bomben. Når lyset blir rødt sprenges bomben. Klipper de feil ledning sprenges bomben. Venter de for lenge sprenges bomben. Hvorfor gadd de ikke engang prøve å klippe en ledning? Klippet de rett skjer ingenting. Klipper de feil eller venter for lenge dør de. Sjansen for å klippe rett ledning er minimal, men gjør de ingenting dør de uansett. Liten sjanse er bedre en null sjanse. * Hvorfor kom Sawyer svømmende tilbake? Det hadde vært mye bedre om han hadde vært borte resten av sesongen, så vi ikke aner om han overlevde eller ikke. (han kunne jo ha svømt innenfor sonen og blitt flyttet med øyen, og derfor svømt i land tidlig i neste sesong.) Alt i alt en del bra ting og en del dårlige ting, og som en tilfeldig episode var den ikke så verst. Men som sesongavslutning savnet jeg flere cliffhangere og mer spenning. Det ble altfor meningsløst og forutsigbart. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Dessuten har jo Michael og Walt vært ute av serien ganske lenge, men begge to kom tilbake igjen. Hvorfor dukke opp etter over en sesong bare for å dø igjen? For å fullføre historien til karakteren, og at han fikk gjort opp for seg og de tingene han gjorde. Etter å ha sveket alle de andre for å komme seg vekk fra øya sammen med sønnen sin, kom han tilbake og reddet dem. Syns egentlig det er rart at du kan virke sikker på at Michael er i live, mens Jin er død. Alt tilsier det stikk motsatte. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jeg tror Jin lever. Vi så ham på dekk en stund, deretter fikk vi se scenen hvor Christian gir Michael beskjed om at han kan dø. Etter denne scenen får vi se båten ovenfra en stund før det smeller. Båten er da helt tom, og man kan se en svømmende person i vannet til høyre for der Jin tidligere sto om bord (til høyre for båten). Spørmålet er hvor han og de andre i vannet samt Faraday gjorde av seg da både øyen og båten forsvant... Båten like før eksplosjonen: Endret 31. mai 2008 av -kai- Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jeg føler meg rar når jeg leser disse postene deres. En del bra scener var det jo, men alt i alt syntes jeg denne episoden var ganske kjedelig. (sier "episoden" da jeg har begge to som én episode i stedet for del en og to. Men nok om det.) For å ta det steg for steg. Bra ting jeg likte: * So? * Michael - død eller levende? Jeg tipper levende. Ja, han stod rett ved siden av bomben når det smalt, men ingenting skjer i Lost uten grunn. Hvorfor skulle Christian dukke opp rett før det smalt og si Michael kan gå om det ikke betyr noe annet enn at han dør? Dessuten har jo Michael og Walt vært ute av serien ganske lenge, men begge to kom tilbake igjen. Hvorfor dukke opp etter over en sesong bare for å dø igjen? Tror nok Michael er død. Klarer ikke tolke det Christian sa og gjorde som noe annet en at Michael hadde gjort sitt for øyen, og nå kunne dø. Forstår det forøvrig slik at Lost-crewet har slitt med å få skuespilleren med i serien igjen... * Claire - død eller levende? Som sagt, ingenting skjer uten grunn. Dessuten vet vi at Claire er på lag med Jacob og under hans beskyttelse (det lærte vi når vi så henne i hytten). Dessuten var det jo "bare en drøm", ikke sant? Ingen anelse på denne. Eneste som kan ha drept henne er vel at huset eksploderte, men hun gjorde jo fysiske ting etterpå (bar blant annet Aaron) og gikk og pratet med alle de andre. * Jin - død eller levende? Tilsynelatende død, men det var jo Sawyer også når han tok selvmord og hoppet ut av helikopteret... Tror han lever, jfr. post ovenfor. Tipper Faraday plukket ham opp. * Kampen mellom Sayid og han Rambolainen var genial. Varte litt for kort tid, men likevel. På tide Sayid fikk vise hva han kan! Enig - men skuffet meg litt at Sayid tapte (måtte ha hjelp fra Richard). * Man kødder ikke med Locke, og nå er han sjefen sjøl. Jack har forlatt øyen, Ben er borte og The Evil Others (i mangel på bedre beskrivelse) ser ut til å ha tapt kampen. Vinneren er Locke, men er det en bra ting? Ikke godt å si hva som har skjedd med Locke. Han har reist hjem og intenst prøvd å få 06 tilbake, da forferdelige ting har skjedd på øyen etter at de forsvant. Nå er han død. * Utrykket til Locke da han hørte man ikke skal putte metall i det rommet og så hva Ben drev med var genialt. Enig. Ting jeg ikke likte: * Forutsigbar episode som faen. Vi vet allerede at seks personer kom seg hjem, så det var ikke akkurat en spoiler at de kom seg hjem til slutt. Vi burde ha hatt den scenen mye tidligere i sesongen. Det hadde jo for forsåvidt også. Uenig. At de kom seg hjem var etter min mening noe av det minst interessante i sesongen. Spørsmålet er hvorfor akkurat disse 6 kom hjem, hva som skjedde med de andre, hvorfor 06 løy om alt, og hvorfor de må tilbake. * Ja, Jack, dere burde ikke ha dratt hjem. Det lærte vi allerede forrige sesongavslutning. Trenger ikke bruke førti minutter på å gjenta det. Men vi visste på ingen måte hvorfor. Det vet vi nå. * Dobbelt så lang sesongavslutning? Jojo, men til gjengjeld sendte de ikke Lost forrige uke i det hele tatt? Bare utsett en episode til uken etter og there you go. Dobbelepisode. Enig, men streiken laget mye kluss. Forsto det slik at det gjensto en del redigering etc. * Skjedde fint lite til å være en så lang episode, og det meste som skjedde visste vi fra før. Veldig uenig. Hadde ingen anelse om hvorfor nettopp disse 6 kom hjem, hva som skjedde med Jin, Desmund, Ben, Sawyer og de andre, hvorfor Jack vil tilbake til øyen, hvorfor 06 løy osv osv. * Hvor blir det av Jacob? Hva med den statuen med fire tær? Ingen av de har vært med i hele denne sesongen, selv om Jacob har blitt nevnt en og annen gang. Jacob - si det. Kanskje Jacob er Bens "leder" og Christian Lockes av en eller annen grunn? Uansett dette jeg ser mest frem til å finne ut av. Statuen er jeg ikke like spent på, men ser frem til å vite hva den symboliserer. * Tempelet er det eneste trygge stedet på hele øyen. Det er så trygt at selv manusforfatterne ikke aner hvor det er, tydeligvis. Vi kan se på kartet til Alex hvor det er. (Sør-vest for landsbyen til The Others, ved havet hvis jeg husker rett. * Om dette er en sesongavslutning, hvor er cliffhangerene? Greit Locke var i kisten, men hva så? Det er tre år siden de forlot øyen, og når liket er i bra stand, kan han ikke ha vært død mer enn noen dager. Locke kommer selvsagt tilbake i neste sesong og blir nok der helt til slutten av serien. Tja; spent på å se hvilke forferdelige ting som har skjedd på øyen, hvordan Locke døde, samt hvordan Ben og Jack samler O6, og hva Sun tenker å gjøre. Spennende fortsettelse, uten at det bli tortur å vente i vel over et halvt år. * Ben kan aldri dra tilbake til øyen, men det kan ikke Charles Widmore heller. Det lærte vi for lenge siden i et flashforward. Men vi visste ikke hvorfor. * Ta den bomben. Når lyset blir rødt sprenges bomben. Klipper de feil ledning sprenges bomben. Venter de for lenge sprenges bomben. Hvorfor gadd de ikke engang prøve å klippe en ledning? Klippet de rett skjer ingenting. Klipper de feil eller venter for lenge dør de. Sjansen for å klippe rett ledning er minimal, men gjør de ingenting dør de uansett. Liten sjanse er bedre en null sjanse. Han frosset batteriet. Jin og Michael hadde også håp om å kunne finne en mulighet. * Hvorfor kom Sawyer svømmende tilbake? Det hadde vært mye bedre om han hadde vært borte resten av sesongen, så vi ikke aner om han overlevde eller ikke. (han kunne jo ha svømt innenfor sonen og blitt flyttet med øyen, og derfor svømt i land tidlig i neste sesong.) Kanskje. Men synes det er nok karakterer det hersker usikkerhet om. Greit å få bekreftet noen på øyen. Alt i alt en del bra ting og en del dårlige ting, og som en tilfeldig episode var den ikke så verst. Men som sesongavslutning savnet jeg flere cliffhangere og mer spenning. Det ble altfor meningsløst og forutsigbart. Se mine innbakte quotes for svar på thecrow77's post. Fant ingen bedre måte å gjøre det på (som ikke hadde tatt evigheter å lage). Endret 31. mai 2008 av -kai- Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Forøvrig spent på hva Charlottes historie med øyen er... Kan det tenkes at hun er datteren til venninnen Ben hadde i Dharma-leiren som barn? Annie? Endret 31. mai 2008 av -kai- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå