Gå til innhold

Er dette grei oppdatering, billig, av en gammel pc?

Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...95-7EB434807FAD

Gamle pc er ca fem år nå, men med noen oppgraderinger.

Tyngste oppgavene for den er spill. Har mange spill nå som den gamle pc-en ikke klarte. F.eks. Farcry og COD4. Har mange fler spill som jeg ikke har rukket og spille, men de hadde gått rimelig tregt på den gamle sliteren.

Vil helst ha en økonomioppgradering da vi har kjøpt eget hus for første gang, og pengene går hovedsaklig til det.

Går komponentene ilag? Er det bedre tilbud til den prisen?

Må ha IDE til en harddisk og en DVD-brenner iallfall. I tillegg må jeg ha PCI for lydkort og tv-kort.

Kjøres på XP home.

Endret av Ticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...95-7EB434807FAD

Gamle pc er ca fem år nå, men med noen oppgraderinger.

Tyngste oppgavene for den er spill. Har mange spill nå som den gamle pc-en ikke klarte. F.eks. Farcry og COD4. Har mange fler spill som jeg ikke har rukket og spille, men de hadde gått rimelig tregt på den gamle sliteren.

Vil helst ha en økonomioppgradering da vi har kjøpt eget hus for første gang, og pengene går hovedsaklig til det.

Går komponentene ilag? Er det bedre tilbud til den prisen?

Må ha IDE til en harddisk og en DVD-brenner iallfall. I tillegg må jeg ha IDE for lydkort og tv-kort.

Kjøres på XP home.

Nå var hovedkortet ramlet bort ser jeg.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Handlevogn

Bedre prosessor, bedre skjermkort, bra hovedkort og 4GB minne. 4182 fra Amentio.

Takk for den Pastafarian!

Funker vel ikke med 4GB minne på XP-home?

I tillegg blir det vel dyrt å bestille fra så mange forskjellige butikker.

Noen som har andre tips, eller innvendinger mot mitt oppsett?

Lenke til kommentar

Når man handler hos Amentio betaler man ei frakt, selv om de kanskje får varene til ordren fra flere "grossister".

4GB minne fungerer på 32Bit OS - "problemet" er at de maksimalt kan adressere 4GB, slik at skjermkort og andre deler med eget minne "stjeler" fra rambrikkene, men i de fleste tilfeller har man over 3GB tilgjengelig.

Har selv 4GB på den ene maskina mi med XP Pro, tilgjenglig RAM er ca. 3,4GB på den.

Med og kjøpe et par (2x2GB) på 4GB nå har man muligheten den dagen OS blir oppgradert til 64Bit til og utvide til mer minne, kjøper man en pakke på 2GB (2x1GB) har man på hovedkort som kun har to RAM plasser nådd taket (kan ikke få mer uten og bytte), og på de med plass til fire kan man i optimal dualchannelbruk kun legge på to like store brikker som man har og få 4GB minne.

Minne er vel blitt stadig mer behov for, mi anbefaling med dagens priser er en 4GB pakke "uansett" OS (Win 95 og andre fra den tida er vel ikke brukt så mye nå....) :!:

Lenke til kommentar

Når man handler hos Amentio betaler man ei frakt, selv om de kanskje får varene til ordren fra flere "grossister".

4GB minne fungerer på 32Bit OS - "problemet" er at de maksimalt kan adressere 4GB, slik at skjermkort og andre deler med eget minne "stjeler" fra rambrikkene, men i de fleste tilfeller har man over 3GB tilgjengelig.

Har selv 4GB på den ene maskina mi med XP Pro, tilgjenglig RAM er ca. 3,4GB på den.

Med og kjøpe et par (2x2GB) på 4GB nå har man muligheten den dagen OS blir oppgradert til 64Bit til og utvide til mer minne, kjøper man en pakke på 2GB (2x1GB) har man på hovedkort som kun har to RAM plasser nådd taket (kan ikke få mer uten og bytte), og på de med plass til fire kan man i optimal dualchannelbruk kun legge på to like store brikker som man har og få 4GB minne.

Minne er vel blitt stadig mer behov for, mi anbefaling med dagens priser er en 4GB pakke "uansett" OS (Win 95 og andre fra den tida er vel ikke brukt så mye nå....) :!:

Det var nyttig informasjon. Har aldri vært borti Amentio før.

Prøvde nå og gå inn der for og bestille, men fant ikke minne. Var ingen OCZ der som produsent.

Synes oppsettet til pastafarian så bra ut, så skulle bestille det.

Er det ellers greie produsenter i det oppsettet? Har ikke hørt om EVGA før.

Er det et bra hovedkort? Er viktig at det holder, og at man får oppgraderinger av drivere.

Endret av Ticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...