Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

henger seg under spill etter cpu bytte

Anbefalte innlegg

hei, jeg kjøpte meg pc før i år og fikk takk i alt uantagget CPU med en gang så bygget sammen med en kompis sin cpu som var den intel D830, da funker alt 100% topp

også byttet jeg ut cpu til en e8400, hadde i starten problem med at bios ikke støtta 45 nm (har p5e, x38 HK) fikk updatert den så den fikk støtte så kommer jeg in på pcen og alt ser ut til og være sånn som det skal.

kjørte da vista ultimate x64 også en natt jeg hadde den på så bare skrudde den seg av og ville ikke skru seg på de neste dagene...

da installerte jeg xp sp2 x64 istedefor, tokk noen dager så skjedde akkurat det samme...

og nå kjører jeg vista ultimate sp1 x64, dette funka ikke bra så lenge med en 2 dagers tid før samma skjer her og pluteselig når jeg spiller så henger den seg helt og ingen ting skjer og det går ikke ann og trykke på noe så må ta svenske knappen, da starter den normalt opp igjen, denne hengen skjer kanskje etter 1-2 min spilling på alt ifra cs 1.6 og til UT3 OSV

mit system:

Case: nye Armor 6000 serie case

Strømforsyning: Corsair TX 750W

Hovedkort: Asus P5E (X38 chipset)

Prossesor: e8400 @ 3 ghz(stock) men har vært clocka til 4 ghz før...

Prossesor kjøling: Thermalrigth ULTRA120EXTREME med en delta på og en delta i veggen bak i case

Minne: Crucial BallistiX PC2-8500 4 GB (4x1024) 1066mhz

Grafikkkort: HIS Radeon HD 3870 512 MB IceQ 3

Hoved harddisk: Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA

Total Lagringsplass: 2 TB

DVD spiller/brenner: Samsung SATA 20x DVD brenner

Endret av spioner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
legg opp specs på din pc da så finner vi ut om vi har noe likt som kan skylles dette problemet...

System Info:

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz

XFX GeForce 9800GTX 740M 512MB XXX GDDR3 sli

Crucial DDR2 PC6400 4096MB CL6,

Lenke til kommentar
er dette under load eller ved vanlig bruk??? (load=spill/redigering +div.)

eventuellt sjekk temp... kan vøre dårlig kontakt med kjøler og cpu..!

hos meg er det etter spillet har loadet og det er ikke tempen har en del vifter!

Lenke til kommentar

ja sjekk det, har hatt noen problemer med det ja.

kameraten min sin cpu satt ikke gått nok på og da skrude den seg av når han spilte!!

ikke trykk for hardt på festene.

spesielt med den forminska cpu kjøleren til e8400

Lenke til kommentar

hos meg er det etter spillet har loadet og det er ikke tempen har en del vifter!

vifter???

ja det har jeg å, men vær så snill last ned speedfan, everste eller noe bare sånn at du får en temp logg under og etter load på CPU...

kan ikke bare si at alt er bra med at du har vifter, her kan d være snakk om dårlig kontakt mellom cpu og kjøler, for mye - lite paste eller bare feilmontert!!!!

Endret av killabie
Lenke til kommentar

Prøvde det og da fikk jeg denne meldingen

SpeedFan is an hardware monitoring software that is able to change fan speeds according to system temperatures. SpeedFan can read S.M.A.R.T. values (and temperatures) from your hard disks and change the FSB speed.

Lenke til kommentar

har ikke skjekke memtest, har du link??

ok, nice pc btw

det er under load men også veldig lav load og kunn på spill og ikke noe andre tunge aplikasjoner:P kjører true så har ikke så alt for høy temp men litt høy

idle jeg har er:

temps.jpg

to nedeste er eksterne aktive disker!

kan det hende det er det at den ikke sitter onklig som er problemet med min cpu også?

fikk tatt en test på maks load også nå... tempen spretter mellom 49 og 50 på cpu og 60 og 61 på begge cpu kjernene:

http://i66.photobucket.com/albums/h260/spioner/problem.jpg

Endret av spioner
Lenke til kommentar

haha:P

var det 3 ting jeg trodde det ikke var så var det:

1 - at psuen min var fucked

2 - at pcen ikke var kald nok

3 - at ramen var fucked...:p

var det ikke søren meg ramen nei!!!! fikk 2 feil på 1 GB skjekk med memtest... ramen min kjører på stock hastihet/latency/volt (alt) hehe

har jeg krav på nye? kjøpte de på digitalimpuls i oslo for ca 1.500 kr eller noe

har 2 sånne pakker:

http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=27850

her er beskjeden ifra mentest:

http://i66.photobucket.com/albums/h260/spioner/mentest.jpg

her er hva det står på siden(punkt 2):

http://hcidesign.com/memtest/support.html

Lenke til kommentar

klart du har krav på nye, så lenge OC ikke har vært ibildet kan du forlange nye eller iallafall sende de inn slik at du får det bekreftet der at de er defekt...

viss du har noen kompiser som kan låne deg en gb eller 2 så kan du jo få testet om maskinen blir stabil ved bytte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...