nahoy Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Etter at jeg reinstallerte windows xp, finner jeg ikke lenger den ene s-ata-disken min i windows. Den blir funnet når maskinen booter, men inne i windows er den borte. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Etter at jeg reinstallerte windows xp, finner jeg ikke lenger den ene s-ata-disken min i windows.Den blir funnet når maskinen booter, men inne i windows er den borte. To ting må minst være i orden for at det skal fungere: Drivere til hovedkort og disk-kontroller Diskem må være tildelt enten stasjonsbokstav eller være mappet til en ntfs-mappe. Dette fikser du i diskbehandling. Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Disken vises ikke i diskbehandling, men den kommer opp i en liste under boot. Den andre s-ata-disken min virker fint Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Beklager, den dukker faktisk opp i diskbehandling, men det står at den er "uleselig". Her er det som står: Disk3 Dynamisk Uleselig Jeg kan ikke se noen partisjoner på den, det er bare grått der hvor de skulle vært. Det står at jeg kan "konvertere til standarddisk", men da mister jeg vel alt som ligger på den? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvor stor er SATA-disken? Er det XP med SP1/SP2? Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 200 (190) GB. Installerte nettopp sp3, men jeg hadde sp2. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Har du installert XP Home? Den støtter ikke Dynamisk. Det er mulig å 'hacke' en konvertering som ikke mister data. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=911737 Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 PS, dersom du bruker XP Pro, kan du "importere" den dynamiske disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå