Gå til innhold

Ingen kjeks i kvikklunchen min! - Igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tittel og innlegg motstridene? Og for en latterlig ting å klage på.

 

Tja.

Husk nå, at de kan ofte kutte ned på enkelte ting, for å spare.

Ta for eksempel melposer. Det står at det er 1 kg mel, men vekten kan tape seg etter lang lagring. Jeg kjøpte to helt ferske melpakker fra butikken, og veide de. Hva sto det? Jo, den ene veide 950 gram, og den andre veide 920 gram! Aner du hvor mye de sparer på å fjerne 50 gram per pose? Men så klart, ingen gidder å klage på det. Det er bare utrolig irriterende for oss som er nøyaktige med målene i matlagingen.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar

Du vil klage, for å få tilsendt gratis sjokolade eller? Er vel det som foregår her tenker jeg :) Ingen normal person ville ellers gått til så mye trøbbel for å klage på en manglende kjeks, det hadde bare vært for dumt.

 

Har ved et par anledninger fått kurver av gratis sjokolade. En gang fordi jeg kjøpte en pose sjokolade som var splitter ny, men helt kriddhvite fordi det var skjedd noe feil ved produksjon.

Lenke til kommentar
Du vil klage, for å få tilsendt gratis sjokolade eller? Er vel det som foregår her tenker jeg :) Ingen normal person ville ellers gått til så mye trøbbel for å klage på en manglende kjeks, det hadde bare vært for dumt.

 

Har ved et par anledninger fått kurver av gratis sjokolade. En gang fordi jeg kjøpte en pose sjokolade som var splitter ny, men helt kriddhvite fordi det var skjedd noe feil ved produksjon.

Selvfølgelig vil jeg ha gratis sjokolade :)

Lenke til kommentar

umm... Når du kjøpte pakken la du ikke merke til at ene stripa var helt flat? for han får jo ikke hatt samme form som de andre stripene, siden det ikke er noe kjeks i den for sjokoladen å legge seg på.

 

Hvis dette faktisk er en produksjons feil, så send ett brev til kraft foods (adresse står på kvikklunsj pakka og på kraftfoodsnordic.com), eller enda bedre, hvis du bor i nærheten av oslo kan du dra til dem og ta med kvikklunsjen (besøksaddresse står igjen på kraftfoodsnordic.com)

Lenke til kommentar
Tittel og innlegg motstridene? Og for en latterlig ting å klage på.

 

Tja.

Husk nå, at de kan ofte kutte ned på enkelte ting, for å spare.

Ta for eksempel melposer. Det står at det er 1 kg mel, men vekten kan tape seg etter lang lagring. Jeg kjøpte to helt ferske melpakker fra butikken, og veide de. Hva sto det? Jo, den ene veide 950 gram, og den andre veide 920 gram! Aner du hvor mye de sparer på å fjerne 50 gram per pose? Men så klart, ingen gidder å klage på det. Det er bare utrolig irriterende for oss som er nøyaktige med målene i matlagingen.

Det er nok tross alt en grunn til det du opplever. Tviler sterkt på at møllene jukser med vekten på melet. Det har seg nemlig sånn at vekten avhenger av fuktigheten som stadig endrer seg. En melpose vil veie mer når den har stått en stund i høy luftfuktighet og mindre når den står i lav luftfuktighet. Det er derfor man noen ganger trenger mindre og noen ganger mer væske i brødet man baker.

 

Og det at de er ferske fra butikken har da ingenting å si. De er neppe ferske fra mølla. De har blitt produsert i et stort parti som har stått en stund på mølla, deretter stått en stund hos en grosist, og til slutt stått en stund på lageret på butikken.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
umm... Når du kjøpte pakken la du ikke merke til at ene stripa var helt flat? for han får jo ikke hatt samme form som de andre stripene, siden det ikke er noe kjeks i den for sjokoladen å legge seg på.

 

Hvis dette faktisk er en produksjons feil, så send ett brev til kraft foods (adresse står på kvikklunsj pakka og på kraftfoodsnordic.com), eller enda bedre, hvis du bor i nærheten av oslo kan du dra til dem og ta med kvikklunsjen (besøksaddresse står igjen på kraftfoodsnordic.com)

Den var ikke flat, men der det skulle vært kjeks var det sjokolade, og der det skulle være sjokolade var det sjokolade.

Lenke til kommentar

Hei

 

Det er fullt mulig å klage men det er selvfølgelig en fordel å ha "bevis". Så hvis du har noe igjen av sjokoladen som du ikke er fornøyd med så kan du sende denne inn til produsenten med et brev og klage. Om de gjør noe med det er en helt annet sak. Men vi har alle behov for å få tilbakemelding...både positive og negative. Og uten tilbakemelding så blir det vanskelig for en produsent å forbedre seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...