Jokka1990 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Har en oppgave som skal leverest mandag kveld så jeg har bare 2 arbeidsdager på meg å gjøre den. Den er i Samfunnsfag på yrkesfaglig linje, og jeg må gjøre det bra siden denne er avhengig av om jeg får 5 eller 6. Oppgaven er som følger: Kartlegg en bedriftKlassen gjør en avtale med en lokal bedrift i det private næringslivet. Elevene skal dele seg i grupper som får ulike oppgaver. Her er saker som kan undersøkes og kartlegges. 1. Den økonomiske situasjonen: Hvilken næring hører bedriften til? Hvor er markedet? Får bedriften offentlig støtte? 2. De ansatte: Hvilke yrkesgrupper finnes i bedriften? Antall funksjonærer/arbeidere? Hvor mange prosent er kvinner? 3. Organisasjonsforhold: Hvor mange prosent er fagorganisert? Hvilke fagforbund er de organisert i? Hvilke arbeidsgiverorganisasjoner (bransjeorganisasjoner) forhandler fagforeningene med? 4. Miljø: Hva slags avfall produserer bedriften (også kontoravfall)? Hva gjøres med avfallet? Hva kan verneombudet fortelle om yrkesskader? Er det arbeidsmiljøproblemer ved bedriften? Hva gjøres med disse problemene? Eneste forskjellen er at jeg er alene om oppgaven(e) og at jeg må gjøre mye mer. Kan gjerne ta med punkter som ikke er nevnt over også. Det jeg lurer på er hvilke bedrifter jeg bør kontakte. Jeg har fri i hele morgen så har god tid å jobbe på. Jeg tenkte også at jeg kunne kartlegge to bedrifter som driver med det samme og deretter sammenligne dem. Dere skjønner greien? Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå