Gå til innhold

Anlegg på 11 fots jolle, gjennomførbart?


Anbefalte innlegg

Hallais!

 

Det jeg da lurer på er, som sagt, om et høyttaler annlegg på Bever 350 er mulig. Regner med at de fleste vet hvordan en ser ut, eller kan google det frem. Men i hvertfall, Jeg har tenkt at batteriet kan monteres under styrekonsollen og høttalerene i benken. men jeg lurer da som sagt om dette er mulig ;)

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, anlegg i en sånn båt er helt på tryne, men det er min mening.

 

Ser en bort fra det subjektive, så er jeg skeptisk til å ha høytalerne inni den benken bak der.. Benken er jo en støpt del av båten, og jeg villle ikke skjært og ordna i den.

Lenke til kommentar
For det første, anlegg i en sånn båt er helt på tryne, men det er min mening.

 

Ser en bort fra det subjektive, så er jeg skeptisk til å ha høytalerne inni den benken bak der.. Benken er jo en støpt del av båten, og jeg villle ikke skjært og ordna i den.

 

Skjære hulla veldig pent og ikke større enn nødvendig, så skulle det gå bra hvis du tenker på dersom noen andre skal ha båten senere uten høyttalere. Da kan man bare sette på noen runde plastdeksler som skrus fast og med gummilist mellom dekslet og skroget, så ville det faktisk sett litt tøft ut :)

Lenke til kommentar

Bilder av båten---------->Her Her ser du også hvor jeg tenkte å sette batteriet. Det er kanskje dumt å sette høyttalerene der.. Hva med sidene under girboksen og likt på andre side...? Eller kanskje i styrekonsollen, da slipper man jo trekke kablene så langt. Hvor burde jeg plasere spillenern?

 

Tack så hemst mycket for svar

Lenke til kommentar

kunne du sagt noe om ossen anlegg du skulle ha ? isåfall noen tips

 

http://maritim.no/product.aspx?id=1551&amp...upkey=006002130 beste marine høytalere i klassen, og noe mere kan du ikke kjøre på spiller uten forsterker

 

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1831 Veldig god spiller, bare å huske å lokke sprutdekselet når du kjører. da funker bilspiller fett, jeg har bil spiller i min hurricane.

 

http://maritim.no/product.aspx?id=1485&amp...upkey=006002130 du må ha sprutdeksel, dette er et veldig rimelig et

 

Du kan bruke 60 A batteri og bruke batteriboks, alt det kjøper du på biltema.

 

En kompis av meg har bestilt dette anlegget til sin GH 11 og det skal være veldig bra.

 

Men hvor du burde ha det. det vanlige er jo konsollen. du fester høytalerne i vær sin side av konsollen, og spilleren rett under rattet på konsollen, du skjærer rett under rattet. batteriet kan du ha bak på høyre side, det funker fett. helt bak på gulvet til høyre, omtrent ved kontrollboksen. Hovedstrømbryter, kan du gjemme under konsollen et sted.

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt ikke gått for bilspiller, ihvertfall ikke i den båten! Da må du ihvertfall ha en sprutsikker BOKS og ikke bare deksel.

Hadde bilspiller i min Hurrycane jeg og, og at det går fint, er bare bullshit. Det irrer og ruster som bare f'en på grunn av sjøluft osv.

 

Hadde en Bever 350 for noen år siden, og er litt skeptisk til om det blir plass til å ha batteriet inni styrekonsollen, og samtidig ha høyttalerne der. De bygger en del de også.

 

Når husker jeg ikke helt om benken bak har åpne/lukke-patent?

Mener min ikke hadde det, og da ville jeg ikke satset på å montere høyttalerne der heller, selv om det ville vært det beste stedet å plassere de (da med tanke på fordeling av llyd osv.)

Lenke til kommentar

Vbjornevik, det at bilspiller funker dårlig ? det er vel noe i at det funker, når cyber sandefjord, og seaking leverer båtene sine med det. når jeg kjøpte hurricanen min sto det en sju år gammel cd spiller i den, det var litt overflate rust på iso ramma på den. og nå kjøpte en kompis av meg den og har satt den i granada med hissig anlegg, og den funker fint. så det stemmer nok ikke heeelt.

 

og du som lagde tråden, ikke finn på å skjør til høytalerne i benken der, eller liksom i skroget. skjær i konsollen.

 

og du lefse, det funker jo greit med 2kanals å mp3, men du taper mye lyd på det !

Lenke til kommentar
*snip*

http://maritim.no/product.aspx?id=1485&amp...upkey=006002130 du må ha sprutdeksel, dette er et veldig rimelig et

*snip*

du fester høytalerne i vær sin side av konsollen, og spilleren rett under rattet på konsollen,

*snip*

 

De sprutdekslene der er bare tull!! I båt så er det kun vanntett boks som gjelder.

Ergo denne: http://maritim.no/product.aspx?id=21944&am...upkey=006002130 11734862061.jpg

 

Eller så er jeg enig i at du montere det hele i konsollen.

Lenke til kommentar

eksempelvis 6.5" har nornalt sett en dybde på kun 65mm.

 

Såg nå link lenger opp her, og tror uansett ikke det er plass til noe batteri inni den konsollen der.

Er det ikke noe luke i akterbenken på den? såg ikke ut til å være det...

Er det annen akterluke?

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...