Gå til innhold

forandre nettverkspolicier på Vista laptop..

Anbefalte innlegg

nå har det seg sånn at systemansvarlig på skolen min har blokket ad hoc nettverk på PCen min.

når eg skal sette opp et ad hoc nettverk får eg denne meldingen:

Policiene for nettverket hindrer opprettelse av ad hoc-nettverk. kontakt system ansvarlig for mer informasjon.

har jo alle admin retigheter på PCen så det skal nokk la seg fikse, men hvordan kan eg endre policiene?

har snakket med systemansvarlig og de kan ikke gjøre noe for det er noen andre som styrer nettverket fra en annen plass.

hvordan kan jeg fikse dette uten å formatere og innstalere os på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke 100% sikker, men policy fra en server kan ikke endres på arbeidstasjonen. Gpedit.msc gjelder bare den lokale, ikke fra domenekontroller.

Det jeg personlig har løst dette på, er å installere et tredjeparts nettverksprogram. Da via driverene til trådløse fra leverandøren av PC-en. Disse vil ofte inneholde egne programmer som kan overstyre Windows sin egen.

Lenke til kommentar

har en hp compaq 6715b.

var inne på hp sine sider og fant nettverks drivere til laptoppen, men kas av dem nedenfor skal eg teste om e rett først?

Software Support for HP Integrated Module with Bluetooth Wireless Technology (Microsoft Windows Vista)

Broadcom Wireless LAN Driver for Microsoft Windows Vista

Ethernet Drivers for Microsoft Windows Vista

HP WWAN Broadband Wireless Drivers

Ethernet Drivers for Microsoft Windows Vista

Support Software for HP Integrated Module with Bluetooth Wireless Technology (Microsoft Windows Vista)

HP Wireless Assistant

EDIT:link til drivere

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...