morgan_kane Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 nå har det seg sånn at systemansvarlig på skolen min har blokket ad hoc nettverk på PCen min. når eg skal sette opp et ad hoc nettverk får eg denne meldingen: Policiene for nettverket hindrer opprettelse av ad hoc-nettverk. kontakt system ansvarlig for mer informasjon. har jo alle admin retigheter på PCen så det skal nokk la seg fikse, men hvordan kan eg endre policiene? har snakket med systemansvarlig og de kan ikke gjøre noe for det er noen andre som styrer nettverket fra en annen plass. hvordan kan jeg fikse dette uten å formatere og innstalere os på nytt? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 bringing up my page. har googla en god del uten hell. går det å fikse vis eg går inn på start->kjør->gpedit.msc? men ka skal eg gjøre videre? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Nå er jeg ikke 100% sikker, men policy fra en server kan ikke endres på arbeidstasjonen. Gpedit.msc gjelder bare den lokale, ikke fra domenekontroller. Det jeg personlig har løst dette på, er å installere et tredjeparts nettverksprogram. Da via driverene til trådløse fra leverandøren av PC-en. Disse vil ofte inneholde egne programmer som kan overstyre Windows sin egen. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 har broadcom 4312 rev2 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det hjelper egentlig ikke mye. Sjekk med produsentet av PC-en. Må finnes en driver til nettverkskortet der. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) har en hp compaq 6715b. var inne på hp sine sider og fant nettverks drivere til laptoppen, men kas av dem nedenfor skal eg teste om e rett først? Software Support for HP Integrated Module with Bluetooth Wireless Technology (Microsoft Windows Vista) Broadcom Wireless LAN Driver for Microsoft Windows Vista Ethernet Drivers for Microsoft Windows Vista HP WWAN Broadband Wireless Drivers Ethernet Drivers for Microsoft Windows Vista Support Software for HP Integrated Module with Bluetooth Wireless Technology (Microsoft Windows Vista) HP Wireless Assistant EDIT:link til drivere Endret 30. mai 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Denne: Broadcom Wireless LAN Driver for Microsoft Windows Vista http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...Item=ob-58803-1 Kan ikke garantere at den inneholder et nettverksprogram men. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) inneholdt ikke nettverksprogram nei. flere alternativ? Endret 30. mai 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Mulig HP Wireless Assistant er det du er ute etter: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...=135&mode=3 Kan ikke se at det kan være noe annet på den listen. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 det var heller ikke den. fins det eventuelt programmer som kan lage ad hoc nettverk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå