Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sikrere trafikk, hvordan? trenger DIN mening.

drz

Anbefalte innlegg

Hvis mopeder hadde lovlig kunne gått i 60, hadde det blitt sikrere å kjøre på veien mener nå jeg.

Ja, virker livsfarlig når bussen drar forbi mopeden i en nedoverbakke det er 70, den stakkars mopedisten kjører jo halveis i grøften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mestringsfølelsen er viktig, og det er ikke noe problem å knytte mestringsfølelse opp mot å kjøre fint i stedet for å kjøre fort. Det er bare ikke like nærliggende når man har noen hundre hester til disposisjon.

Si ikke det! Riktignok kan dette ha med erfaring å gjøre også, men jeg var en mye mer aggressiv sjåfør i min første, og forsiktig motoriserte, bil. Nå når jeg bor utenlands og har råd til å kjøpe biler med store motorer og rikelig med kraftoverskudd føler jeg liksom ikke den samme trangen til å gasse på. Jeg vet jo at det bare trengs en liten storetå på gasspedalen om det skulle være nødvendig, og dessuten har jeg ingenting å bevise. Min dristige påstand er altså at jo fetere bil desto mer avslappet sjåfør :!:

har lyst til å flytte til utenlands en stund selv, men jeg kan aldri forlate Norge helt, kommer alltid til å bo her :) men det er veldig dyrt å bo her... hvor deilig er det ikke å ha den fineste og raskeste bilen i gata? Alle ser på deg og misunner deg, den følelsen er bare såå deilig... Når jeg drar til hjemmelandet mitt så er det alltid sånn, alle ser på bilen vi har der og vi har det største huset der og 2 motorsykler... deilig følelse å leve luxus :)

Heldig mann er du.

Litt OT: Nice=D Hvor er det du bor og hva slags bil har du? Har selv vurdert å bo i sverige og jobbe i Norge pga bil og at det er billigere i Sverige.

Men det med rask bil gjør deg til en forsiktig sjafør er veldig opp til hver enkelt føler iallefall jeg.

OT: Det er ikke den beste bilen i verden, men det er en Toyota Corolla 2007 modell, hvit farge, med litt 'clean' styling og den har en 2 liter diesel motor. Den er fin å se på, men er ikke så sprek...

Den har alt av utstyr ihvertfall, veldig avansert, bare du knipser litt hardt på frontruta så går alarmen og hvis det regner og bilen står ute så får du en veeeldiiig lang natt ihvertfall. Det kan skrus av og på via nøkkelen.

Den er ganske høy, det er fordi..ja du kan se bilde, det forklarer alt.

post-118757-1212587370_thumb.jpg

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Denne tråden hadde faktisk en mening.

www.sikkertrafikk.no/Ungdom.htm

Hvis noen av dere har en ide om hva denne siden kan fylles med for å gjøre unge sjafører mer var over farene i trafikken.

Hvis dere vil fylle opp siden, skriv en pm til meg eller svar i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...