Mattdatt Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Hei er en guttunge som vil i Kystvakten når han blir stor og sterk Hva må man gjøre for å kunne bli med? Regner med førstegangstjeneste i marinen? Noen som vet ca. hva lønnen er og? Håper jeg får svar, gleder meg veldig og synes det virker spennende!!! Endret 29. mai 2008 av Mattdatt Lenke til kommentar
40mm Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei er en guttunge som vil i Kystvakten når han blir stor og sterk Hva må man gjøre for å kunne bli med? Regner med førstegangstjeneste i marinen? Noen som vet ca. hva lønnen er og? Håper jeg får svar, gleder meg veldig og synes det virker spennende!!! Fagbrev matros, eller Sjøkrigskolen vil jeg tro. Kommer ann på hvilken stilling han kunne tenkt seg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det er vel vernepliktige i kystvakten, og noen av disse blir igjen som grenaderer (eller hva nå disse kalles i sjøforsvaret). Lenke til kommentar
srbz Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Vervede i sjøforsvaret heter såvidt jeg vet matroser. Og så lenge du er vernepliktig så har du en lønn på 130/146,50 per dag, pluss dimmepenger. Enkelte steder har du også andre tillegg (så som grensetillegg for grensevakter), men lønnen som vernepliktig er uansett ikke noe å bli feit på. Som vervet kan du derimot tjene ganske bra. Grenaderer har vanligvis en ganske grei timelønn (de hos oss tjener 140 i timen på dagtid og 220 i timen natt/helg). I tillegg så får man fete tillegg hvis man er med på øvelser og slikt, da kan man nok tjene opp mot 6-7000 på en helg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå