Abnorm Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hvordan kan jeg lett slette mine filer igjennom FTP? Jeg ser filene på serveren, men får ikke slette de. Får denne beskjeden: Deletion Failed WS_FTP failed to delete the selected file or folder. Click the Details button to see information from the connection log. TYPE I 200 Type set to I. PASV 227 Entering Passive Mode (83,143,81,102,21,224). Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Regner med du må gi deg selv skriverettigheter til filene. Det går nemlig an å eie filer uten å ha lov å skrive (og dermed slette) dem. Kommandoen heter CHMOD og er anbefalt 644 på vanlige filer som du skal kunne endre og andre skal kunne lese eller 755 på mapper for samme instilling. http://support.ipswitch.com/kb/WS-19980825-JB01.htm Endret 29. mai 2008 av radivx Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Av en eller anned grun hjelper det ikke, samme hva jeg endrer til.... Har også forsøkt med 777. Har slettet flere mapper, men det er noen mapper som ligger der som rett og slett ikke lar seg slette. De hører ikke til serveren, dette er mapper jeg har laget selv. Mappene er ikke tomme, kan det ha noe og si? Endret 30. mai 2008 av frecjoha Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hva er dette? drwxrwxrwx rwxrwxrwx Har gjort en oppservasjon Alle med rwxrwxrwx lar seg slette, men de med drwxrwxrwx lar seg ikke slette. Endret 30. mai 2008 av frecjoha Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 d angir directory (som brukes om folder) rwx angir leserettigheter, skriverettigheter og kjørerettigheter (en mappe må være kjørbar for å kunne åpnes/slettes). først angis eier, så gruppen eieren tilhører og til slutt alle brukere på systemet. chmod 777 gir altså en fil/mappe med rwxrwxrwx. En mappe som er drwxrwxrwx skal kunne slettes av alle brukere på systemet. Anbefaler deg å kontakte server admin om du ikke får slettet filer som er chmoddet til 777. Lenke til kommentar
datech Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Av en eller anned grun hjelper det ikke, samme hva jeg endrer til.... Har også forsøkt med 777. Har slettet flere mapper, men det er noen mapper som ligger der som rett og slett ikke lar seg slette. De hører ikke til serveren, dette er mapper jeg har laget selv. Mappene er ikke tomme, kan det ha noe og si? Hei WS_FTP har en innstilling som forhindrer sletting av mapper som inneholder filer. Denne er dog mulig å slå av/på. Mener du finner den under Tools - Options og noe ala: allow deletion of non empty folders. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå