Gå til innhold

Hvordan lett slette filer på FTP?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg lett slette mine filer igjennom FTP?

Jeg ser filene på serveren, men får ikke slette de.

Får denne beskjeden:

Deletion Failed

WS_FTP failed to delete the selected file or folder.

Click the Details button to see information from the connection log.

TYPE I

200 Type set to I.

PASV

227 Entering Passive Mode (83,143,81,102,21,224).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av en eller anned grun hjelper det ikke, samme hva jeg endrer til.... Har også forsøkt med 777.

Har slettet flere mapper, men det er noen mapper som ligger der som rett og slett ikke lar seg slette. De hører ikke til serveren, dette er mapper jeg har laget selv. Mappene er ikke tomme, kan det ha noe og si?

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar

d angir directory (som brukes om folder)

rwx angir leserettigheter, skriverettigheter og kjørerettigheter (en mappe må være kjørbar for å kunne åpnes/slettes).

først angis eier, så gruppen eieren tilhører og til slutt alle brukere på systemet.

chmod 777 gir altså en fil/mappe med rwxrwxrwx.

En mappe som er drwxrwxrwx skal kunne slettes av alle brukere på systemet. Anbefaler deg å kontakte server admin om du ikke får slettet filer som er chmoddet til 777.

Lenke til kommentar
Av en eller anned grun hjelper det ikke, samme hva jeg endrer til.... Har også forsøkt med 777.

Har slettet flere mapper, men det er noen mapper som ligger der som rett og slett ikke lar seg slette. De hører ikke til serveren, dette er mapper jeg har laget selv. Mappene er ikke tomme, kan det ha noe og si?

Hei

WS_FTP har en innstilling som forhindrer sletting av mapper som inneholder filer. Denne er dog mulig å slå av/på. Mener du finner den under Tools - Options og noe ala: allow deletion of non empty folders.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...