HulkHaugen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg er på utkikk etter musikk som kan passe i på en solfyllt ettermiddag på båttur (maks 8 knop : ) og da tenker jeg på rolig, fin og livlig musikk, ikke metal og punk, men litt rolig rock går ann, og reggea er kult. her er noen sangen jeg har funnet så langt: jason mraz - i'm yours bob marley - don't worry, be happy dobie gray - drift away inner circle - sweat også tenker jeg på en med shaggy og, hmm sexual healing er det vel. den er tøff. noen som har noen andre forslag? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 http://youtube.com/watch?v=KRy8N1P1EUI Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Du burde sjekke ut Dire Straits - Lady Writer (eller noen av de andre DS sangene. Kanskje faller i smak? Om jeg skulle ut på en slik tur ville jeg riktignok valgt noe litt roligere. Sjekk ut følgende: Massive Attack - Protection Booka Shade - In White Rooms Secret Garden - Nocturne Infected Mushroom - Drop Out Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) postgirobygget må jeg ikke glemme nei. hmm, den "dreaming of you" blir kankje litt for masete? men takk for inspill, flere er velkommen :-D EDIT: @radivx spennende, de er stort sett ukjente for meg, men jeg skal sannelig ta en titt på dem Endret 29. mai 2008 av HulkHaugen Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kanskje Sigur Rós kan falle i smak? http://youtube.com/watch?v=PDxMQaMqsig Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Damien Rice - Delicate Jose Gonzalez - Crosses Joe Purdy - Wash Away Band of Horses - Is There A Ghost David Gray - Lead Me Upstairs Lenke til kommentar
Joney Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kanskje Sigur Rós kan falle i smak? http://youtube.com/watch?v=PDxMQaMqsig Fantastisk musikkvideo! Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 bob marley - don't worry, be happy Nei! Bobby McFerrin. Alle sanger som går på backbeat er IKKE Bob Marleys verk. Sånn ellers: Groove Armada - At The River Strålende sommermusikk. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) er koselig. Dette er et eksempel fra plata "Sun, sun, sun", en tittel som vel må kunne sies å stemme bra med sommer og båtliv. Pineapple Thief har også en del fint. "Clapham" i bakgrunnen her. Mad Caddies sørger for rytmen. Reggae/ska som får deg til å trampe litt takt. står for allsang-refrenget. Endret 29. mai 2008 av JLa Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Queens of the Stone Age - In the Fade Queens of the Stone Age - Like A Drug Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) bob marley - don't worry, be happy Nei! Bobby McFerrin. Alle sanger som går på backbeat er IKKE Bob Marleys verk. Sånn ellers: Groove Armada - At The River Strålende sommermusikk. Synes det var litt merkelig med at Bob Marley var satt opp på den. Kunne ikke huske noen versjon han hadde laget. Hva med disse? Led Zeppelin - Stairway to heaven Animals - The House Of The Rising Sun Litt gammel popmusikk som sikkert kan være kjekt på en båttur: Sean Kingston - Beautiful Girls Gnarls Barkley - Crazy Ace of Base - Life is a flower Freak Power - Turn On, Tune In, Cop Out Nik Kershaw - The Riddle Endret 29. mai 2008 av radivx Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Ja! Sjekk ut The Elected, disse er nydelig "biggest star" og "Sun,sun,sun". Selv elsker jeg å sitte ute i sola med en cig og en pils og hørre god blues: http://youtube.com/watch?v=2fRTd0SpjlI Endret 30. mai 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
.V. Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 http://youtube.com/watch?v=onG4F2YphVc Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Weezer - Island in the sun Hørte den nettopp faktisk, og ja, den passer utmerket til en slik sommerslig aktivitet :--) Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) takk for mange gode innspill, nå blir det sommer ;-) EDIT: Ang. Bob Marley, jeg trodde heller ikke det var han, men visste ikke hvem det var, og det var Bob sitt navn som sto oppført i id3 taggen... Endret 30. mai 2008 av HulkHaugen Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 takk for mange gode innspill, nå blir det sommer ;-) EDIT: Ang. Bob Marley, jeg trodde heller ikke det var han, men visste ikke hvem det var, og det var Bob sitt navn som sto oppført i id3 taggen... That's the price of downloading... Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 The Thrills er glimrende "california/surf-rock" - som jeg synes gjøre seg godt i 8 knop One horse town for eksempel? Lenke til kommentar
edds Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 En skam at ingen har nevnt Kings of Convenience! Det er jo selve definisjonen på sommermusikk og båtturer. Som en liten smakebit, Cayman Islands; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå