kjetim Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei Er litt ulyder på bremsene mine. Ta av dekket og inspiserte. Ser ut som klossene er utslitte. Spørsmålet mitt er banalt enkelt for dei fleste her.. men.. Korleis skifter eg bremseklossene? Er Biltema klosser bra nok, eller bør eg gå for orginale? PS: Eg kan å skru. Så dersom nokon forteller meg litt så skal dette gå bra.. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg foreslår at du kjøper noe annet enn Biltema-klosser. Etter det jeg har hørt blir de fort utslitt, og sliter endel på skivene. På Bilextra eller mekonomen tror jeg det koster 3-400 kroner for et sett med klosser, og Toyota er sikkert ikke så mye dyrere de heller. På Toyota Carina (som som var forgjengeren til Avensis) er det bare å ta av hjulet, løsne to 17mm bolter på innsiden av caliperen, ta av caliperen og trykke ut klossene. Bruk to store skrutrekkere eller noe annet lurt til å trykke bremsestemplene inn så langt det går. Sett på plass de nye klossene på samme måte som de gamle satt montert (det er forskjell på indre og ytre kloss) og sett caliperen innpå skiva igjen (kan være litt trangt). Så er det bare å skru fast caliperen (stram til skikkelig!) og sette på hjulet igjen. Prøv å unngå harde oppbremsinger den første tiden med nye klosser. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Ulyder? Har det gått på jernet så bytt skiver også. Lenke til kommentar
kjetim Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Takker for god info larchroe!! Eg har nettopp byttet bremsene. Gjekk fint.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå