spøkelse Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Er det noen her som kan gå med på at de har for bra PC. F.eks. noen som kjøpte en en 2,4 GHz PC, men alt den brukes til er å surfe på nettet og høre på musikk? Selv føler jeg at min PentiumIII 600 er akkurat det jeg har behov for. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Tror nok det er Mange (med stor M) som har for bra cpu/pc. Selv har jeg en xp1900 og synes at den er akkurat passe. Kunne jo vært kult å hatt en litt raskere - med tanke på spill osv. Men spilling blir det lite ta..... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 har xp1900+ og det er litt treigt, men skjermkortet er det som burde vært bedre (gti4600)... bf hakker på høyeste innstillinger i høye oppløsninger Lenke til kommentar
goggi Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har selv en cyrix686-120mhz m/32 mb ram Den er helt fin til mail og surfing den, men blir litt for treg til mp3. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Se sigg, det er det jeg bruker... Grei nok til mp3, inet og ripping av mp3. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 jeg har en XP1600 med 512 ram og gf3ti200 skjermkort. Den er bra nok til spill, surfing etc, men den er LAAANGT fra så rask som jeg vil ha den. Jeg driver nemmelig med photoshop og 3dsmax, og selv om maskinen hadde 10 ganger så mye minne og 100 ganger så rask ville det ikke vært for mye. 512 mb minne er også for lite hvis jeg f.eks. jobber med en tekstur i photoshop på 3000x4000 pixels og 4-5 layers samtidlig som jeg tester det i 3dmax. En testrendring av en middels stor scene med global illumination kan være en time ventetid. I shrek dvd'n sa de at noen scenere brukte de 7 timer per bilde på, men de hadde en rendrefarm på 300pc'r + Men det jeg holder på med kan jeg ALDRI få rask nok pc (ikke før det kommer pc'er som er 100000000 ganer raskere enn dagens på alle omeråder, og det er etter min levetid! Men det blir vel oppgradering om noen måneder, dual cpu med 2GB minne hvis jeg får råd Lenke til kommentar
talisar Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har selv en cyrix686-120mhz m/32 mb ramDen er helt fin til mail og surfing den, men blir litt for treg til mp3. Hmm.. jeg spilte mp3 på 486 dx2 66 mhz uten problemer, ikke bruk winamp. Test CubicPlayer, eller Foobar2000 de krever MYE mindre cpu kraft enn winamp, (foobar for win32, og cubicplayer for dos), skyt meg for at jeg antar du brukte win32.. sorry:) Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Er det noen her som kan gå med på at de har for bra PC. F.eks. noen som kjøpte en en 2,4 GHz PC, men alt den brukes til er å surfe på nettet og høre på musikk? Selv føler jeg at min PentiumIII 600 er akkurat det jeg har behov for. -Jeg har absolutt "for rask" pc. Men nå har jeg nylig bygd ny, så da tok jeg litt i :smile: Er vel som en liten tjukk bjørn i en liten skog sa en gang. Ja takk begge deler, eller noe i den duren :wink: Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Vil ikke akkurat si at jeg har for bra pc...men hadde jeg fått 9700PRO i maskinen kunne jeg kanskje sagt det... Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Klarer meg ypperlig til mitt behov med: P3 600mhz 128mb sdram ATi Xpert Work Pro 99' 8mb Creative Soundblaster 16-bit IBM 31.3gb Labtec CS-550 høyttalere Samsung SyncMaster 750s skjerm... Wireless intellimouse explorer... Altså, på denne maskinen, bruker jeg AutoCad, Visual Cadd, Visual Basic, C++, Photoshop 7, Imageready 7, Flash MX, Dreamweaver MX, Director Shockwave 8, Eudora, Fruityloops, andre musikk redigerings progs. og en masse annet.. Uten noe problem.. (noen ting kan ta litt tid i Photoshop og Dreamweaver.. joa.. men det går). Til og med 3DSMax 4 funker nogenlunde bra.. (på litt mindre skulpturer.. da sjø)... Merket meg hos en venn med P4 2.4ghz prosessor, 128mb ddr ram, radeon 7500... Synes ikke det var så fantastisk mye bedre ytelse enn på min "lille" maskin... (som faktisk ikke er min engang.. lol) Men selvfølgelig, vil gjerne ha mer ytelse... Joachim Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har nettop bestilt meg en haug med deler, så i løpet av uka har jeg: Asus A7N8X Deluxe xp2500+ Barton Mist Silent Twin 2x512MB Twinmos PC2700 120GB Seagate Baracuda V m/8MB cache Sapphire Radeon 9000 Atlantis 128MB DDR etc. etc. Skal bruke den til lek og studier, dvs. musikk, surfing, mail, spill, Prolog, Java, Matlab etc. Er dette for mye i dag? Mulig, men jeg vurderte faktisk dual MP2400+.... Er dette for mye om 2 år? Neppe. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 jeg klarte meg fint før jeg , med den gamle amskinen, celeron 400 mhz 512 mb sdram geforce 2 peo plextor brenner 24x Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har for øyeblikket ei maskin som er litt i overkant av kva eg treng for øyeblikket. Hadde framleis hatt mitt gamle system (Athlon 700 mhz, 640 mb sd ram) om ikkje det hadde vore for at hovudkortet takka for seg for ikkje lenge sidan. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Det er vel egentlig ikke alle som trenger pc-er. Vi trenger mat, drikke og litt varme. Noen venner er også bra å ha i lengden. Spørsmål besvart. Ellers har jeg en Intel P4 [email protected] som durer og går og spiller av musikken min. Jeg har 200GB harddisk, og 75% av de går med til multimedia, så jeg har vel egentlig bare en ganske bra mulitmedia-maskin. Og for resten av pc-en spiller jeg CS. Trenger gjerne ikke en 2.4 og Gigabit nettverkskort, bluetooth, tre firewire og 4 USB2-innganger. SUb-kort og 6-kanals lydkort. Hehe.. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Ja sjekk sig,fleste spill hakker Sånn går det når man ikke er rik vestkants pappagutt. Uansett selv om man har for rask pc i dag så blir jo den akuratt passe om noen måneder,spill bruker jo mer og mer cp kraft nå må du jo ha 1.8 giga + bra skjermkort for å spille på høye oppløsninger glatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå