Gå til innhold

hva er kode for og søke bilder?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo! For å løse dette problemet ville få tak i Offline Explorer og deretter sjekke filene som blir lastet ned opp mot filene som ligger på din nettside. Det finnes mange dupe check programmer der ute (duplicate file checker).

Lykke til.

men lizzom sån at den klikker på bilde på siden om det er samme som på min hjemme side.

om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva målet med det er.. Om du har en mistanke om att noen har tatt bilde fra din side så er det jo bare til å sjekke.

Er ikke vits å legge auto hvis det er snakk om ett par-tre sider å sjekke.. Mye arbeid til lite utbytte..

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva målet med det er.. Om du har en mistanke om att noen har tatt bilde fra din side så er det jo bare til å sjekke.

Er ikke vits å legge auto hvis det er snakk om ett par-tre sider å sjekke.. Mye arbeid til lite utbytte..

det er kunn 9 bilder som dukker opp nå og da.

Lenke til kommentar

Bare ett vennlig spørsmål til trådstarter;

Går du fortsatt på barneskolen?

Det er ikke ofte jeg ser så manglende vilje til å prøve å skrive gramatisk riktig.

En bedre emnetittel hadde vært f.eks. "Sammenligne bilder - hvordan?"

Forøvrig, husker ikke om jeg er i .NET, C# eller VB-forumet, men utifra denne tråden vetter jeg en tikrone på at det er sistnevndte.

Mvh. ze5400.

Lenke til kommentar

Siden det er kun 9 bilder så er det en del lettere å ta det med øyet, ikke noe vits i å lage ett progam som skal sjekke bildene for deg.. Det er snakk om 9 bilder. Og hvorfor skal du sjekke disse 9 bildene egentlig?

Er dette bilder du har enerett på kanskje?

Du kan jo se på dette da, om den fungere online vet jeg ikke, men er ikke verre enn å lagre bildene fra den andre siden på en mappe lokalt.

http://www.keronsoft.com/dupdetector.html

Endret av brgr
Lenke til kommentar

Må virkelig gratulere og si att du har en del halve setninger. Du kan ikke forvente att alle skal skjønne hva du sikter til om du begynner ett innlegg med

: om jeg har bilder i progammet skjult

Og att folk skal komme med hele koden for ett slikt program er jo ett "You wish" opplegg.

Ingen er her for å faktisk gjøre ting for deg, men å hjelpe deg.

Tilbake til tråden:

Hvor ofte skal denne sjekke de aktuelle sidene?

Sidene boten skal søke på kan du legge i en Array().

Den finner så ALLE sidene som er tilknyttet den websiden noe som egentlig bare er att du følger alle linkene rundt på den siden så disse må sjekkes om faktisk leder til samme webside eller om de fører til en ekstern side.

Etter å ha funnet alle linker og sider, sjekker du alle img referanser i html koden på en webside, dette for å finne bildene som er der. Legge dem i en Array()

Få programmet til å laste ned alle bildene i Array()en...

Så har du de lokalt på PCen din for å sjekke dem da. Hvordan du vil gjøre dette det vet jeg ikke, men referer til mitt tidligere nevnte program som kan sjekke alle bildene i en mappe, dog dette krever nok manuell manøver.

Vær du varsom på att det ikke er mange som vil uten videre komme med hele koder for hvordan du skal gjøre slike ting.

Hadde det vært en messagebox som skulle vises hadde du fått hjelp med hvordan du skulle vise dette..;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...