Gå til innhold

Argumenter FOR/MOT å kjøpe en "ferdig PC" ala Acer


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

I dag hadde pappa tatt med seg hjem et par brosjyrer fra jobben, som presenterte forskjellige hjemme-PC-ordninger. Dermed var det duket for debatt under dagens middag. Han lurte på om det var noe der som fristet meg. "NEI, er du GAL?!" fikk han til svar. Jeg gikk gjennom brosjyren og så alt fra latterlige programvarepakker (masse tull rett og slett), til stor harddisk og mye RAM. Det store beistet kunne skilte med et 8800GT skjermkort, med "turbo cache" og greier!

 

Slike maskiner har helt sikkert sitt marked; men det gjelder nok ikke her inne: Kom med argumenter for/mot et kjøp av en slik ferdig (Acer, HP, Dell, you-name-it) maskin. (Stasjonær).

 

Dette kan nok helt sikkert hjelpe noen med å ta en avgjørelse, så derfor mener jeg det er riktig å poste i denne kategorien.

 

:)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raskt :D

 

 

 

for:

 

- latterlig enkelt

- lett og reparere

- garangti??

- ikke så dårlig pris/ytelse som før

- ok ytelse for folk uten de helt store kravene

- slipper å bygge

- slipper finne deler selv

 

Mot:

 

- Veldig morsomt bygge selv

- mye bedre pris ytelse

- bedre kundehjelp (nettbutikken kan ofte mye mer avansert opplysninger)

- billigere

- til DITT bruk ( bedre skjermkort vs mindre harddisk er mange som vil bytte)

- oppgraderingsmulighetene

- utseende på kabinettet

- du kan finne deler selv

- du kan diskutere med alle hyggelige karene på forumet

- du være fanboy av nvidia/ati eller intel/amd

- du kan lage en kraftig gamer pc, en billig gamer pc, en kontor pc, en stille pc, en bråkate pc (min gamle psu)

 

- Du kan rett og slett ha det ¿gøy? og i tilleg spare penger få bedre ytelse å få det utseende du VIL!

 

hehe <3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Dette begynner å likne på noe ja. Moar! :)

 

EDIT: Egne erfaringer kommer jo godt med i denne tråden. Personlig kan jeg nevne at vi har en Dell som snart trenger en formatering grunnet alt det tullballet som var forhåndsinstallert.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Dette begynner å likne på noe ja. Moar! :)

 

EDIT: Egne erfaringer kommer jo godt med i denne tråden. Personlig kan jeg nevne at vi har en Dell som snart trenger en formatering grunnet alt det tullballet som var forhåndsinstallert.

 

 

 

+ du trenger ikke kjøpe visa :love:

 

 

 

men kan være vanskelig få pcn til å virke første gang (egne erfaringer) :innocent:

Lenke til kommentar

Beste argumentet må vel være at om du bygger selv vet du hva som er i PCen. Skal du ha nytt skjermkort, kjøper du nytt skjermkort og bytter selv. Er det en Acer PC kan du banne på at det blir komplikasjoner da.

Også slipper du Acer sine tilleggsprogram ferdig installert.

 

Vet ikke hvordan det er i dag, men tidligere har DELL vært så lure dem ikke hadde standard kontakter fra PSU til HK, som gjorde at man måtte bestille deler fra dem. Antar flere kan være "lur" på dette området, også i dag.

Lenke til kommentar

Få lure løsninger i dag, men har dårlige erfaringer med dell. Billigversjonene kan vanligvis ikke bygges ut, har en pc på kontoret som mangler pci-e16/ agp spor så skjermkort kan ikke instaleres. Den har heller ikke ledig plass til ekstra harddisk eller tilkobling til denne.

Hvis du ønsker en kraftigere maskin må du ofte kjøpe en dyrere modell med egenskaper du ikke trenger, skulle ha en pc med et bedre skjermkort for relativ enkel 3d bruk og endte med en xps spillmaskin når en standard pc med et billig skjermkort hadde gjort jobben.

 

Har også acer på jobben og de er helt greie bortsett fra en sak.

Du får ikke vanlgig windows cd men en reformat og reinstaler cd.

Så hvis windows tryner kan du glemme repair. Du må få kopiert alle data til annen partisjon. så reformatere og instalere alt igjen.

 

Anbefaler i såfal å reinstalere til standard windows før du tar den i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg har bare vært borti en Acer bærbar, og der fikk jeg ikke med en recoverydisk engang. Første gang jeg startet maskinen fikk jeg opp en melding om at jeg burde brenne ut en recoverydisk..

 

Dette gjør at jeg etter Acers ønske alltid må ha alt på en partisjon (ikke egen windowsparisjon på PCen som ny). Sitter jeg med egen windowsCD kan jeg selvsagt gjøre som jeg vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...