Qooi Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hallo. Sitter nå på en Dell INSPIRON 6400 som jeg kunne tenke meg å oppgradere. Det jeg har lyst å bytte ut er: CPU, RAM og Skjermkort. Har vært inne på dell sine sider og snokt litt etter aktuelle deler, men fant ikke så mye. Så mitt første spørsmål er: Hva har jeg å velge i? Er det bare deler fra Dell som vil passe i min bærbare maskin? Eller er det mer å ta fra? RAM tror jeg skal gå bra. Fant det jeg tror er en ok brikke på Dell sin side, for 350kr: 1 GB Module for Dell Inspiron 6400 - (128 x 64) - 667 MHz - DDR II SDRAM. Problemet er at jeg vanskelig for å finne frem til CPUer/Skjermkort på siden deres. Uansett så skal jeg liste hvilke komponenter jeg har i maskinen, målet er at den etter oppgradering treffer litt over minimumskravet på AoC. Prosessor: Intel Pentium tokjerners prosessor T2060 (1,5GHz/533 Mhz/1 MB) Minne: 1024 MB 533 Mhz tokanals-DDR2 SDRAM (2x512) Grafikk-kort: 256 MB NVIDIA GeForce Go 7300 TurboCache harddisk: 80 BG (5400 RPM) Hovedbatteri: 6-cellers, 53W/t litiumionbatteri Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Skjermkortet får du ikke oppgradert. Lenke til kommentar
Qooi Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Skjermkortet får du ikke oppgradert. Uff, det var en litt kjedelig nyhet. Noen spesiell grunn for det eller? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Mhm, det er loddet fast i hovedkortet. Slik er det på de fleste bærbare. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 På denne kan du oppgradere skjermkortet, men jeg tror du har det beste kortet som er å få til denne. Lenke til kommentar
Qooi Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Ok. Men det er jo greit å ha valget til en seinere tid. Selvom jeg har det beste no, så går det vell ikke lenge til det er noe langt bedre tilgjengelig. Men hva har dere å si til de andre spørsmålene mine? Har dere noe peiling på det og? Har vært inne på dell sine sider og snokt litt etter aktuelle deler, men fant ikke så mye. Så mitt første spørsmål er: Hva har jeg å velge i? Er det bare deler fra Dell som vil passe i min bærbare maskin? Eller er det mer å ta fra? Lenke til kommentar
m99 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Disse skull virke. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...age.2C_65_nm.29 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 På denne kan du oppgradere skjermkortet, men jeg tror du har det beste kortet som er å få til denne. Du kan ikke oppgradere den etter at du har kjøpt den, beste kortet som ble levert til den var X1400. Lenke til kommentar
Qooi Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Disse skull virke. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...age.2C_65_nm.29 Litt rookie spørsmål kanskje, men hvor finner jeg disse prossesorene på en side som f.eks Komplett.no? Takk for all hjelp til no Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Her. Du ser de som heter Core 2 duo, dette er de prossesorene som du kan bruke. Men tviler på at det er verdt pengene det koster, du tjener nok ikke så veldig mye ytelse. Så nå at du spurte om minne, problemet ditt er at du bruker begge minnekort plassene dine, så du bør kjøpe 2*1024mb. Endret 29. mai 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
m99 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 T2060 er ikke en Core 2 Duo, men en Core Duo, så det er ikke sikkert at feks. en T7400 vil virke (det avhenger av hovedkort og BIOS). Lenke til kommentar
m99 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 På denne kan du oppgradere skjermkortet, men jeg tror du har det beste kortet som er å få til denne. Du kan ikke oppgradere den etter at du har kjøpt den, beste kortet som ble levert til den var X1400. Er du helt sikker på det? I følge feks. denne siden og andre jeg har lest så er det mulig på en god del av Dell sine bærbare med dedikert grafikkort å bytte dem ut. http://www.notebookforums.com/showthread.p...t=inspiron+6400 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Det er sant, men I6400 ble også levert med C2D. Så Bios er nok grei, men det spørs om de kanskje har byttet hovedkort etter at de fikk C2D. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 På denne kan du oppgradere skjermkortet, men jeg tror du har det beste kortet som er å få til denne. Du kan ikke oppgradere den etter at du har kjøpt den, beste kortet som ble levert til den var X1400. Er du helt sikker på det? I følge feks. denne siden og andre jeg har lest så er det mulig på en god del av Dell sine bærbare med dedikert grafikkort å bytte dem ut. http://www.notebookforums.com/showthread.p...t=inspiron+6400 Helt sikker er jeg ikke, men har selv spurt om dette på forumet for lenge siden og svaret jeg fikk da var nei. Lenke til kommentar
Qooi Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Sendte en mail til Komplett.no angående hva de hadde og tilby av RAM, Prosessorer og Skjermkort til en Dell INSPIRON 6400. Fikk nettop svar om at det eneste de hadde som ville passe var ram. Litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) eBay Endret 29. mai 2008 av m99 Lenke til kommentar
m99 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 ... Helt sikker er jeg ikke, men har selv spurt om dette på forumet for lenge siden og svaret jeg fikk da var nei. Her på dette forumet skrives det mye tøv (sikkert av meg også), så ikke stol på det som står her, sjekk det opp mot andre forum også. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Er det som med forløperen, Inspiron 9300 så kan Skjermkort, ram, minne og cpu opgraderes, jeg har selv oppgradert min med ny cpu, mer minne og HD fra 80gb til 160gb, på 9300 kunne man oppgradere til ett større skjermkort, men man måtte da ha det største batteriet + en større Psu. Kjøp ikke minne fra Dell, da de skal ha mye mer for det, jeg kjøpte det billigste Kingston minnet jeg fant, med samme spesifikasjoner som PC-en støtter, tror jeg betalte ca 400,- for 2x1gb moduler. Prosessoren kjøpte jeg fra Ebay, det er egentlig en 1.6ghz mener jeg det var, som kjører på 2.2ghz med en pinmod, pinmodden tror jeg bare er mulig på 9300'en. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 ...Helt sikker er jeg ikke, men har selv spurt om dette på forumet for lenge siden og svaret jeg fikk da var nei. Her på dette forumet skrives det mye tøv (sikkert av meg også), så ikke stol på det som står her, sjekk det opp mot andre forum også. Greit det, men søkte litt rundt før jeg spurte om det og fant ingenting om det og da må man jo bare stole på de som svarer. Men prøvde å åpne min I6400 men de er jo så godt bygd sammen at jeg ikke fikk den fra hverandre Lenke til kommentar
m99 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Dell™ Inspiron™ 6400/E1505 Service Manual Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå