Upslyta Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei! Har akkurat vært på posten og henta nytt hovedkort, cpu, ram og skjermkort som skal installeres så fort jeg kommer hjem fra jobb i kveld. Jeg ønsker å beholde min nåværende XP installasjon, men er ikke akkurat noen ekspert og lurte på om noen har noen tips/råd å komme med når det gjelder å sette inn nye komponenter... Bør jeg avinstallere noen drivere først, evnt fjerne noe fra registry etc...? Takker for all mulig hjelp! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 beste er vel å prøv det slik det er... men ta backup av det du vil beholde i tilfelle du trenger å formatere... monter også cpu med kjøler (husk pasta) og ram på hovedkortet før du setter det i. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Når du kjøper nytt hovedkort, cpu og hele pakka så kan du nok ikke forvente at din nåværende windows-utgave vil fungere så du må nok kjøre en ny installasjon av windows, helst formatere. Når det gjelder fremgangsmåte så kan du ta en titt på denne artikkelen som omhandler det å bygge en pc selv og hvordan en skal montere og slikt. Den er fra 2003 men tar for seg det elementære i å montere nye komponenter. Dessuten så kommer det fleste av hardware i dag med gode bruksanvisninger så det er bare å titte å se om du finner ut av det Lenke til kommentar
Upslyta Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Takker for svar Jeg kjørte på med min gamle xp-installasjon, eneste jeg gjorde var å avinstallere driverene til skjermkortet før jeg bytta ut de gamle delene, og alt funker som en drøm... Ingen problemer i det hele tatt, hittil i allefall Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Uhm...vel, det går nok men det er nok anbefalt på det sterkeste å kjøre en formatering/reinstallering av windows når du bytter ut så mye komponenter og spessielt når det gjelder hovedkort og slikt. Skjermkort går greit da, men et helt hovedkort? Hvordan i allverden fikk du det til? oO Lenke til kommentar
Upslyta Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Hm, tja, alt gikk mer eller mindre av seg selv. Jeg avinstallerte display-driverene, satt inn nytt HK, CPU, RAM og skjermkort og lasta ned og installerete de nyeste driverene og alt funka uten problemer. Nesten mistenkelig lett... alt eksploderer vel om kort tid sikkert Lenke til kommentar
janingar Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Er ikke overrasket over at det funka. For noen år siden skaffet jeg en kamerat diverse ny hardware, blant annet HK, CPU og skjermkort. Kobla sammen og fyrte opp. Funka greit det, trengte bare et par 100 restarter den første timen etterhvert som Windows "fant" nye komponenter og fant drivere. La inn noen drivere manuelt fra CD'er også da MEN.. selv om det funker, så ja, en formatering kan være smart, men funker alt fint uten noe som henger seg så ser ikke jeg poenget i å prioritere det med en gang. Jan Ingar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå