Bisarre Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei. Jeg har en diagnosekabel til bilen min... Programmet jeg skal bruke, krever com-port tilkobling. Kabelen min er usb... Hvordan kan jeg emulere com port, slik at jeg kan bruke kabelen min? Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Kan nok ikke det... Kabelen min er USB, og jeg har ikke COM port på PC-en min. Men programmet krever COM. Jeg må emulere COM port på et vis... Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 XP har ingen problem med å emulere en COM-port, det bruker jeg selv til mobilen min, via Nokia pc-suite. Jeg forstår det sånn at du, som alle andre, har USB-utgang på pc-en din. Det du skal koble til har en COM-port? Da er det bare å innstallere programmet du skal bruke og så koble kabelen imellom det du skal "oppdatere". Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Nei... Jeg har kun USB på PC-en min. Kabelen jeg skal bruke har kun USB MEN... Softwaren jeg skal bruke, har ikke mulighet for USB. Kun COM. Derfor må jeg få PC-en min til å snakke med USB-kabelen min, som om den var en COM kabel... Slik at programmet fungerer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Du har altså en ekstern 'boks' som bare har USB kontakt? Og så har du et program som bare kan bruke COM port? Det er noe som ikke stemmer der, de kan vel ikke passe sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå