Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Satte inn Geforce 8800GT, og maskinen funker ikke

Anbefalte innlegg

Maskinen min fungerte fint før, da jeg hadde et Geforce 7300GS. Det som skjer etter at jeg har satt inn et XFX Geforce 8800GT, er at maskinen piper med et langt og tre korte, som signaliserer VGA-feil. Har koblet til strømkabelen på kortet.

Dette her skjedde også med en kompis av meg sin PC, som forøvrig er lik min, da han også skulle oppgradere fra 7300GS til et litt dyrere 8800. Ringte support og fikk ikke noen løsning, og han fikk pengene tilbake. Jeg vil ikke sende mitt inn igjen, og har da liten tro på produksjonsfeil.

Hovedkortet er et ASUS M2V K8T890.

Hva kan være galt? Og ja, jeg har søkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok et lite søk jeg også og fant DENNE tråden.

Prøblemet kan muligens løse seg med en bios oppdatering. Men det synes å være et problem med ViA brikkesettet.

Mest sannsynlig vil du måtte oppdatere video bios til "Gen1". Altså tilbake til PCI-E 1.1. Det er en ganske komplisert operasjon. Sjekk XFX forum for bios, bruk nibitor til å oppdatere.

For å få rett bios ville jeg sendt en mail til XFX, samt forespurt en guide.

Det er mao ikke umulig, men du må ha tunga litt rett i munnen.

Lenke til kommentar
Tok et lite søk jeg også og fant DENNE tråden.

Prøblemet kan muligens løse seg med en bios oppdatering. Men det synes å være et problem med ViA brikkesettet.

Mest sannsynlig vil du måtte oppdatere video bios til "Gen1". Altså tilbake til PCI-E 1.1. Det er en ganske komplisert operasjon. Sjekk XFX forum for bios, bruk nibitor til å oppdatere.

For å få rett bios ville jeg sendt en mail til XFX, samt forespurt en guide.

Det er mao ikke umulig, men du må ha tunga litt rett i munnen.

Leste gjennom tråden du linket til, og helt enig! Det beste og lettvinte måten er å skaffe seg nytt og bedre hovedkort. Dermed så slipper trådstarter å flashe skjermkort til GEN1 fordi VIA chipsettet som er på hovedkortet støtter bare GEN1 og ikke GEN2 som skjermkortet ditt har akkurat nå ifra fabrikk. Hvis du tenker på å kjøpe nytt hovedkort så vil jeg anbefale Abit IP35 PRO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...