Dyrehagen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hipp hurra, et par måneder etter at jeg fikk satt opp det kabla nettverket mitt, har jeg nå problemer. Igjen. Her er saken: Jeg får ikke inn internett gjennom kabelen. Jeg vet at det ikke er noe galt med ruteren, for jeg sitter nå og bruker det trådløse nettverket. Og jeg tviler på at det er noe galt med kabelen, for jeg kan ikke se noen synlige skader langs den. Alt er plugget inn riktig. Noen som vet hva som har skjedd, og hva jeg kan gjøre? PS: Det er godt mulig at jeg klarte å deaktivere kabelen for en tid tilbake, hvis det er tilfellet, hvordan aktiverer jeg det igjen? Lenke til kommentar
Joney Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Sikker på at alle parrene på kabelen har forbindelse? Kjøp deg en kabeltester på clas olson og test. Forresten, hva pokker mener du med at du "deaktiverte kabelen" ? Endret 29. mai 2008 av Joney Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Forresten, hva pokker mener du med at du "deaktiverte kabelen" ? Deaktivert nettverkskortet, hva ellers? Dyrehagen: Jeg tar utganspunkt i at du har norsk operativsystem. Høyreklikk på "Mine Nettverkssteder", og velg "Egenskaper". Du finner denne enten på skrivebordet, eller på startmenyen. Gå på "Vis" i menyen øverst i vinduet, og velg "Detaljer" Hva ser du på "Status" på din(e) Lokal(e) tilkobling(er) ? Deaktivert? Nettverkskabel koblet fra? Tilkoblet? Jeg venter med svar på dette før jeg ber deg gjøre annet. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Deaktivert nettverkskortet, hva ellers? Ah of cours. Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Dyrehagen:Jeg tar utganspunkt i at du har norsk operativsystem. Høyreklikk på "Mine Nettverkssteder", og velg "Egenskaper". Du finner denne enten på skrivebordet, eller på startmenyen. Gå på "Vis" i menyen øverst i vinduet, og velg "Detaljer" Hva ser du på "Status" på din(e) Lokal(e) tilkobling(er) ? Deaktivert? Nettverkskabel koblet fra? Tilkoblet? Jeg venter med svar på dette før jeg ber deg gjøre annet. Jeg bruker Vista, så har dessverre ikke noe som heter Mine nettverkssteder. Har noe som heter Nettverks- og delingssenter, men finner ingen Detaljer under Vis. Er noe som heter 'Velg detaljer', men der finner jeg ingenting nyttig, bare en checkboks hvor det står Navn. Sorry for at jeg var uklar, jeg måtte skrive førsteposten i en fart Det jeg mente var at jeg tror jeg koblet meg av det kablete nettverket for en tid siden, og at jeg ikke har kommet meg på igjen. Har prøvd å koble til kabelen på nytt, og restartet ruteren. Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Kom igjen, ingen som vet? Trenger internettet mitt Går ikke ann å spille online over det trådløse, får over 500 i ping. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Vista eller ikke du har TCP\IP instillinger på det kablede nettverkskortet. Finn det kortet i menyen til Vista(jeg kjører XP så jeg har ikke oppskriften). Pass på at det står som motta IP automatisk og at de 3 feltene IP addresse,Nettverksmaske og default gateway står tomt før du deaktiverer og aktiverer(alternativt repair) nettverkskortet ved å høyreklikke nettverkskortet. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Vista her; når du er på nettverks- og delingssenter ser du i kolonnen på venstre side. Velg "Administrer nettverkstilkoblinger". Dernest forteller du oss hva som står på tilkoblingene listet her. Deaktivert/aktivert? Status(ved høyre museknapp på tilkoblinger, selvsagt)? Endret 30. mai 2008 av J-Core Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Vista her; når du er på nettverks- og delingssenter ser du i kolonnen på venstre side. Velg "Administrer nettverkstilkoblinger". Dernest forteller du oss hva som står på tilkoblingene listet her. Deaktivert/aktivert? Status(ved høyre museknapp på tilkoblinger, selvsagt)? We have a winner! Det var den lokale tilkoblingen som var deaktivert. Høyreklikk + Aktiver = Oh sweet internet! Jauda, nå må jeg gå, jeg har en avtale med Team Fortress 2, sees om et par uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå