Gå til innhold

Ibm 180gxp, funker de??


Anbefalte innlegg

Ib har hatt et meget dårlig rykte på seg i det siste. jeg bare lurte på om noen sitter på en 180gxp hardisk som kan si om det er noen problemer med dem. koster bare 1000 kr for en 120gig på itbutikken nå, tenkte jeg skulle kjøre de i raid.

 

er det fortsatt dritt hardisker, testen til hw.no sa jo at 180gb versionen var toppen av klassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ib har hatt et meget dårlig rykte på seg i det siste. jeg bare lurte på om noen sitter på en 180gxp hardisk som kan si om det er noen problemer med dem. koster bare 1000 kr for en 120gig på itbutikken nå, tenkte jeg skulle kjøre de i raid.

 

er det fortsatt dritt hardisker, testen til hw.no sa jo at 180gb versionen var toppen av klassen.

 

IBM har ikke hatt harddisker som har vært gjennomført dårlige siden 75GXP-serien sin, men IBM-disker som alle andre disker tar av og til kvelden.

 

Måtte min WD 30 GB få et fint liv i himmelen....

Lenke til kommentar
Ib har hatt et meget dårlig rykte på seg i det siste. jeg bare lurte på om noen sitter på en 180gxp hardisk som kan si om det er noen problemer med dem. koster bare 1000 kr for en 120gig på itbutikken nå, tenkte jeg skulle kjøre de i raid.

 

er det fortsatt dritt hardisker, testen til hw.no sa jo at 180gb versionen var toppen av klassen.

 

Har ikke aning men jeg har hatt problemer med 60GXP, 75GXP og 120GXP (+ en annen IBM føre det) så jeg ville ha stilt meg litt kritisk til dette valget.

Jeg har kun hatt en annen HD enn IBM som det har vært problemer med (en Maxtor som var DOA), jeg har både hatt gamle Conner/Seagate/WD/Quantum HD'er men de har jeg merkelig ikke hatt det minste problemer med.

Jeg ser at du har tenkt å bestille disse HD'ene fra itbutikken og det vill jeg på det sterkeste fraråde grunnet det elendige servicenivå/kundebehanling de gir.

Jeg hadde som sagt en Maxtor HD som var DOA og den kjøpte jeg nettopp fra itbutikken og det kom jeg til å angre på i flere måneder.

Det tok en hel vinterseosong med venting før jeg fikk ny vare i retur (2,5-3mnd) og da hadde jeg også mailet dem noen ganger uten å få svar.

Søk litt på forumet så ser du lett at mange har havnet i samme frustrerende situasjon.

Itbutikken er grei på pris men det oppveier ikke for den elendige service/kundebehanling de gir.

Betal heller en 100-lapp el. 2 ekstra for å få en vare som er å stole på og det samme sier jeg når det gjelder valget av nettbutikk.

Lenke til kommentar

er egentlig litt enig i det siste som ble sagt der ja, tenker jeg holder meg til komplett.no eller mpx.no, har jeg aldri hatt problem med, itbutikken ser ikke særlig proft ut heller, med bare en kikk på web siden dems. synes den var uryddig jeg.

 

har også Alltid hatt WD, men de er så dyre i forhold til de andre nå, tenkte på og kjøpe den disken til Ibm som hw.no testet, men vil gjerne høre fra noen som har 180gxp serien.

 

ingen sm har det??

Lenke til kommentar

jeg har bare hatt WD i det siste.. hadde en simens disk før som tulla bort widows filer i et sett.. trengte en del formateringer i månden for å si det sånn.. det problemet ble borte når jeg fikk bytta den ut med en WD.. en venn av meg har 2x 40 gig IBM disker.. du kan si det sånn.. skal du ha noe slettet så legg de inn på de diskene :)

Lenke til kommentar

jeg har kjøpt tre av den nyeste serien med WD og to av de tok kvelden i løpet av bare en mnd, da snakker vi om disker som var fra 3-6 mnd gamle. har heldigvis en stabil ibm 75gxp som reddet meg litt ut av krisen, ved en kjekk jumperposisjon som heter "master, force slave present". problemet med den ene disken var altså at den ikke ble detektert i bios, men med denne settingen klarte jeg å få ut det jeg ville ha, før alt gikk til h***. så det er nok ikke bare ibm som kan ryke lett;) funnet ut at det kan være lurt å ikke bare satse på ett merke når det gjelder disker, tilfelle de har en dårlig produksjonsrunde.

Lenke til kommentar
Jeg hadde nettop en ibm 120gxp som plutselig tok kvelden. Hadde den i 2 måndeder! Så aldri mer ibm på meg! Håper bare systemdisken min , en 60gxp holder til jeg får råd til nytt system! he he
*kremt* ALLE disker KAN ta kvelden... selv WD, Seagate osv og både 120GXP og 180GXP er ingen problem disk
Lenke til kommentar
*kremt* ALLE disker KAN ta kvelden... selv WD, Seagate osv og både 120GXP og 180GXP er ingen problem disk

Tøv...hadde selv en 120G tror den varte i 3mnd. :grumpy:

Var bare du som var ueheldig, som ernie85 sa så kan alle diskene ta kvelden. Ibm GXP serien er bra disker, eg leser mye her inne og har sett at det begynner å bli mange som har broblemer med andre merker og, men det er helt normalt.

 

Off topic: Var ikke BReal bra nok siden du har byttet bruker navn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...