geiran Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Mitt nye grafikk kort skal ha strøm fra både 6 pin og 8 pins PCIex strømforsyning. Jeg har bare en 6 pins, og leste ike dette ved bestilling av det nye kortet. Er der noen tjuvtriks her, eller må jeg gå til bestilling av helt ny strømforsyning. (Den er i utgangspunktet stor nok, men har som sagt ikke rette kabler...) -G Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 finnes ingen ting du kan gjøre en å kjøpe ny psu her nei... Lenke til kommentar
geiran Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 finnes ingen ting du kan gjøre en å kjøpe ny psu her nei... Ingen overganger eller tjuvtriks. Damn, dyrt. -G Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 ser nok fort på mellom 7-900 kr ja.. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...E&mcat=c531 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=FSP6&mcat=c531 Men om det funker, det vil jeg ikke uttale meg om. Endret 29. mai 2008 av kvitrafn Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 når det står med store røde bokstaver "brukes på egen risk" hadde jeg aldri vurdert å prøve det engang.... plutselig fryer man gpuen og kanskje enda verre.... Lenke til kommentar
geiran Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 når det står med store røde bokstaver "brukes på egen risk" hadde jeg aldri vurdert å prøve det engang.... plutselig fryer man gpuen og kanskje enda verre.... Etter hva jeg leser har ikke 8 pins mere strøm eller spenning enn en 6 pins, så jeg kan ikke skjønne at man skulle kunne brenne noe som helst. I hardware sin strømforsyningsguide skriver de også at en 6 pins kan tilkobles en 8 pins. (men ikke helt hvordan) men jeg leter etter noen som har gjort det for å verifisere at dette er ok, evt fortelle hvordan. Jeg skal ha nok strøm i forsyninga, så det føles dumt å måtte kjøpe ny forsyning igjen bare for dette. Dette er noe som de fremtidige skjermkort kommer til å basere seg på så det er et topic som kommer til å bre seg. -G Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hva slags strømforsyning har du da? Mener da ikke bare effekt, men merke også. Endret 30. mai 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 PÅ 2900XT kan du ivertfall outte en 6-pins i 8-pins og få 2 ledige porter, men likevel fungere Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) når det står med store røde bokstaver "brukes på egen risk" hadde jeg aldri vurdert å prøve det engang.... plutselig fryer man gpuen og kanskje enda verre.... Skal veldig mye til å levere for mye spenning i en 6-pin kontra en 8-pin Værste jeg ser for meg kan skje er at det blir for lite spenning til kortet, og derved intet bilde. Endret 31. mai 2008 av Vizla Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Lite forskjell på 6 pin til 8 pin... Om jeg ikke husker helt feil så er det bare ekstra jording... Med andre ord, overgang fra 6 til 8 pin burde gå smertefritt selv om PSU'n din ikke har disse orginalt. Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har kjøpt en overgang fra 6 til 8pin fra microplex og det funker helt fint! Lenke til kommentar
geiran Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg har kjøpt en overgang fra 6 til 8pin fra microplex og det funker helt fint! Takk, takk. Det var et svar som var mye billigere enn det første -G Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Man kan bruke 2x6pin istedetfor 1x8pin + 1x6pin. 6pin skulle kunne gi 75W, mens 8pin skulle gi 150W + de 75W du får gjennom PCIe porten (altså 300W totalt). Men siden et skjermkort trekker ganske sjeldent over 225W, så det holder som oftest med 2x6pin + det du får gjennom PCIe, med mindre man skal ha ekstremoverklokk med ln2 Lenke til kommentar
geiran Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Man kan bruke 2x6pin istedetfor 1x8pin + 1x6pin. 6pin skulle kunne gi 75W, mens 8pin skulle gi 150W + de 75W du får gjennom PCIe porten (altså 300W totalt). Men siden et skjermkort trekker ganske sjeldent over 225W, så det holder som oftest med 2x6pin + det du får gjennom PCIe, med mindre man skal ha ekstremoverklokk med ln2 Da spyr eg: Hvordan skal 6 pin sitte i 8 pins? Det fulgte med overgang så jeg har 2*6 pins... hvis så er tilfelle trenger jeg ikke engang overgang... Er det vilkårlig hvordan den stikkes inn, eller vil den ene av de to mulighetene være feil... -G Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Jeg har også 1x6pin og 1x8pin på mitt 2900XT. Jeg plugga inn bare 2stk 6pins inn i kortet, så det er egentlig 2 små kontakter ledig igjen der det skulle være en 8pin. Kortet fungerer helt fint her. Jeg kan sikkert ta et bilde og vise hvordan jeg har gjort det om du vil. Endret 2. juni 2008 av E.C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå