Brulf Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Nei, men tror neppe du sjekket andre selskaper heller. Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Kjøpte min BMW 316i til 30,000, har ingenting å utsette på den i alle fall.Finns mye billige BMW'er syns jeg. Hvor langt hadde din gått? Frister ikke og kjøpe 316 når det finnes 318 eller 320 litt mer futt i de Hahaha, for 316/318 er stor forskjell. Den hadde gått 214. og LOL på at 39k var billigst! Endret 1. juni 2008 av Ms-Me Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Tror du virkelig jeg skrev "Som var billigst" for morro? Hvilke andre selskaper sjekket du da? Det er jo en ganske kjent "faktum" at IF ikke vil ha ungdommer og dermed skrur opp prisene kraftige. Så har ganske vanskelig for å tro at du ikke finner noen billigere. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Tenk deg når du f.eks. er 24 år, tar opp lån og kjøper deg en bil du bør ha full kasko på. Med startbonusen på 20 % vil jo forsikringa komme på 20-30k kr. I dette eksemplet 24.500 (-ungdomstillegget på 1800,- som det er første året). Hadde du hatt bilen på deg selv siden du var 18 hadde du sluppet unna med halvparten, samt at du hadde fått igjen ungdomstillegget på 6000,- (Gjensidige) dersom du ikke hadde benyttet deg av forsikringa). Nå vet jeg ikke med deg, men personlig hadde jeg aldri fått råd til å ha bil når jeg var 18, om jeg ikke hadde kunnet sette bilen på foreldrene mine. Istedenfor 12 000 som var det billigste jeg klarte å få på det tidspunktet, betalte jeg 3500 for delkasko. En 6-7 år senere tjener jeg minst 7-8 ganger så mye som jeg gjorde når jeg var 18, har forsåvidt litt mer utgifter nå enn da, men ikke spesielt mye. Nå har jeg ingen problemer å betale 20-25 000 i forsikring på en bil (enda det er kjedelig å måtte betale så mye), men hadde aldri klart å betale de 12 000 før. Dessuten tror jeg (uten å vite) at det er litt lettere å forhandle med et forsikringsselskap når du er 25 enn som 18-åring. Men har du råd, er det greit å starte opparbeide bonus. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 tviler også på 39k... men det er store forskjeller ute i markedet... da søstern kjøpte seg ny vectra gts skuller if ha 25k mens terra skulle ha 8k for 12000km med full kasko Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) IF, Storebrand, Gjensidige, Postbanken, SR-Bank, og ett par til jeg ikke husker i farten. Jeg er forøvrig ikke på leting etter en billigere forsikring som du antyder. Jeg satte den på pappa til 4000,- i året. Husk at med en så dyr, og forholdsvis pen førstebil, har du bil i maaange år fremover. Da synes jeg heller det er bedre å sette forsikringen sin på seg selv når man har begynt i lære/jobber. Forhåpentligvis trenger jeg ikke kjøpe dyr bil når jeg er 23år, sitte med skjegget i postkassa pga. dyr forsikring. Det er tross alt litt forskjell fra en Toyota Carina fra 1997 og en BMW 520i fra 1997 ... Forøvrig er jeg enig med ZyberZone. Det er utrolig sant det han sier. Og om dere tviler på 39 000,-. Ta og ring inn selv da, vel. Om det er så utrolig viktig for dere Endret 2. juni 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Og om dere tviler på 39 000,-. Ta og ring inn selv da, vel. Om det er så utrolig viktig for dere Jeg sjekket jo hos Gjensidige jeg, og litt over 11k kom den da på meg, med kun 20% startbonus. Og som jeg sa tidligere, så får man jo igjen ungdomstillegget (normalt 6-ca 8500) dersom man ikke benytter seg av forsikringa. De fleste sitter jo igjen med studielån, og kjøper seg kanskje bolig etter utdanning, og da sitter man jo med en god del månedsutgifter fra før. Så da vil jeg påstå at det smaker bedre med en forsikring som man betaler 400,- i måneden for enn en på 2000. Har man ikke råd til forsikring burde man kanskje kjøpt en annen/billigere bil? Men kanskje vi skal skli litt tilbake til tema her og hjelpe trådstarter.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 De fleste sitter jo igjen med studielån, og kjøper seg kanskje bolig etter utdanning, og da sitter man jo med en god del månedsutgifter fra før. Så da vil jeg påstå at det smaker bedre med en forsikring som man betaler 400,- i måneden for enn en på 2000. Har man ikke råd til forsikring burde man kanskje kjøpt en annen/billigere bil? Vel, nå er jeg faktisk i den situasjonen at jeg ikke kommer til å sitte med ett voldsomt studielån. Jeg kommer til å ha fagbrev, med tålig god lønn i en alder av 20 år. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men for noen er faktisk en bil mer enn bare en rød, firkantet kasse med 4 hjul som går fremover. Lenke til kommentar
Terbium Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 jeg skal hvertfal sette min bil på fattern! i mitt tilfelle hvor jeg skal studere lenge ( og da er det ikke sikkert jeg skal ha bil) er det litt kjipt å betale dyrt for en bonus jeg kan risikere å miste fordi jeg er fo lenge uten bil! Men smaken er som baken! hvis noen vil betale dyrt nå og billig senere, eller motsatt, så er det opp til de! Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Føler vi er litt utenfor tema her. forsikring ordner jeg, noen som har tips til hvilken bil jeg bør velge? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 hmmm.. er vel bare jeg som har faktisk kommet med noen forslag på første side... Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) bmw 320 /323 /325audi 80 /90 /100 mulig noen sierra, de som er igjen som funker.. er ikke så alt for mange det.. nissan primera sri eller sri gt opel omega b 2,5 eller 3.0 Hm... Enig her jeg altså. Audi 80/100 i alle fall. Primera. Opel Vectra (A) Har ikke noe mer forslag jeg hvis du er ute etter "tøff" og "futt i" til den prisen... Men asså er vel ikke ille om BMWene har gått langt, de kan jo faktisk gå jævlig langt. Edit: Toyota Carina Mitsubishi Lancer/Galant Endret 4. juni 2008 av Ms-Me Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 skrota nettopp en 89 omega a jeg... 2l 115hk... gikk ganske bra den... men rusta tok overhånd... hadde også gått 500000 da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå