mjo101 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei! Er en gutt på som skal ha en litt tøff bil til og øvelsekjøre samt ha den når jeg får lappen.. noen som har noe tips til en tøffe biler med litt futt i til 30 000 ? Takker for svar...! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 er 30000 til bil, forsikring, avgifter og reg eller bare bil? Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 er 30000 til bil, forsikring, avgifter og reg eller bare bil? Bare bil Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 bmw 320 /323 /325 audi 80 /90 /100 mulig noen sierra, de som er igjen som funker.. er ikke så alt for mange det.. nissan primera sri eller sri gt opel omega b 2,5 eller 3.0 Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 bmw 320 /323 /325audi 80 /90 /100 mulig noen sierra, de som er igjen som funker.. er ikke så alt for mange det.. nissan primera sri eller sri gt opel omega b 2,5 eller 3.0 Er stor fan av bmw.. men koster så mye hvis de ikke skal ha gått så langt.. Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 BMW er ikke det billigste å forsikre, heller ikke deler og drift generelt. Kjøregleden er derimot på topp Ville gått for en 320 i såfall, bedre med en 320 som er i litt god stand enn en 325 som er rævkjørt. Lykke til! Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 BMW er ikke det billigste å forsikre, heller ikke deler og drift generelt. Kjøregleden er derimot på topp Ville gått for en 320 i såfall, bedre med en 320 som er i litt god stand enn en 325 som er rævkjørt. Lykke til! Enig, kjørt en del 318 e36.. fine biler og kjøre, men vanskelig og finne en som ikke er gått så altfor langt.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 ja... må nok forvente fort 10lapper i forsikring i året av en 320. men kan jo sette forsikring på noen i familien som eventuelt har mye rabatt... har min på fattern sin og han har jo 75% har omega b 2,5 cd sikkelig turtallsbil med 170gamp... går bra, ligger godt på veien og har mye komfort, bruker rundt 0,75 - 0,8 på pen kjøring... for meg koster den 11lapper for 12k km med delkasko. pappa får den for 4 ^^ Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Sett for guds skyld bilen på deg sjøl, og ikke på foreldra! Ungdomstillegget får du dessuten igjen flere steder hvsi du kjører skadefritt i ungdomsperioden. Tenke deg at du har hatt bilen stående på foreldra, men nå er 23 år eller eldre og skaffer deg en ny flott bil du skal ha stående på deg selv, som du trenger fullkasko på. Den dagen svir det litt på pungen å betale 20-25k i forsikring fordi du bare starter på 20%. Sjekk heller med flere forsikringsselskaper og hva du kan få av rabatter. Jeg er 19 og betaler 5000 i året for bilen min med delkasko og 12k km årlig. Holder jeg ut det året jeg fyller 23 uten å ha brukt forsikringa, får jeg igjen 8000+BSU-renta av beløpet. Endret 29. mai 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Sett for guds skyld bilen på deg sjøl, og ikke på foreldra! Ungdomstillegget får du dessuten igjen flere steder hvsi du kjører skadefritt i ungdomsperioden. Tenke deg at du har hatt bilen stående på foreldra, men nå er 23 år eller eldre og skaffer deg en ny flott bil du skal ha stående på deg selv, som du trenger fullkasko på. Den dagen svir det litt på pungen å betale 20-25k i forsikring fordi du bare starter på 20%. Sjekk heller med flere forsikringsselskaper og hva du kan få av rabatter. Jeg er 19 og betaler 5000 i året for bilen min med delkasko og 12k km årlig. Holder jeg ut det året jeg fyller 23 uten å ha brukt forsikringa, får jeg igjen 8000+BSU-renta av beløpet. hva slags bil er det du egentlig har??? ei i klassen betaler like mye som deg for en nissan micra håper du for guds skyld ikke kjører micra Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Sett for guds skyld bilen på deg sjøl, og ikke på foreldra! Ungdomstillegget får du dessuten igjen flere steder hvsi du kjører skadefritt i ungdomsperioden. Tenke deg at du har hatt bilen stående på foreldra, men nå er 23 år eller eldre og skaffer deg en ny flott bil du skal ha stående på deg selv, som du trenger fullkasko på. Den dagen svir det litt på pungen å betale 20-25k i forsikring fordi du bare starter på 20%. Sjekk heller med flere forsikringsselskaper og hva du kan få av rabatter. Jeg er 19 og betaler 5000 i året for bilen min med delkasko og 12k km årlig. Holder jeg ut det året jeg fyller 23 uten å ha brukt forsikringa, får jeg igjen 8000+BSU-renta av beløpet. hva slags bil er det du egentlig har??? ei i klassen betaler like mye som deg for en nissan micra håper du for guds skyld ikke kjører micra Står i signaturen. Og nei, så det ikke er noen tvil rundt det, det er ikke noe billigere å forsikre en varebil enn en personbil. Ei jeg kjenner som kjører Micra, betaler mye mer enn meg i året. Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Hvis jeg både har båt og moped som jeg har hatt forsikret i samme selskap uten og hatt noe skade eller tyveri, sparer dette opp noe bonus som jeg kan bruke på bil ? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvis jeg både har båt og moped som jeg har hatt forsikret i samme selskap uten og hatt noe skade eller tyveri, sparer dette opp noe bonus som jeg kan bruke på bil ? Nei, ihvertfall ikke moped. Tviler sterkt på at båt gjør det også. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 får rabatter på antall forsikringer du har i gjensidige... tror det er 10% rabatt på alle forsikringene ved 3 forsikringer og 18% på 4 og so on... Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kjøpte min BMW 316i til 30,000, har ingenting å utsette på den i alle fall. Finns mye billige BMW'er syns jeg. Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Kjøpte min BMW 316i til 30,000, har ingenting å utsette på den i alle fall.Finns mye billige BMW'er syns jeg. Hvor langt hadde din gått? Frister ikke og kjøpe 316 når det finnes 318 eller 320 litt mer futt i de Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Sett for guds skyld bilen på deg sjøl, og ikke på foreldra! Ungdomstillegget får du dessuten igjen flere steder hvsi du kjører skadefritt i ungdomsperioden. Tenke deg at du har hatt bilen stående på foreldra, men nå er 23 år eller eldre og skaffer deg en ny flott bil du skal ha stående på deg selv, som du trenger fullkasko på. Den dagen svir det litt på pungen å betale 20-25k i forsikring fordi du bare starter på 20%. Sjekk heller med flere forsikringsselskaper og hva du kan få av rabatter. Jeg er 19 og betaler 5000 i året for bilen min med delkasko og 12k km årlig. Holder jeg ut det året jeg fyller 23 uten å ha brukt forsikringa, får jeg igjen 8000+BSU-renta av beløpet. Jeg småflirer litt når jeg ser hvilken bil du kjører og kommer med dette budskapet. Jeg er selv 18år, har nettopp kjøpt meg en '97 BMW 520i. Ikke særlig heftig med andre ord. Allikevel skulle IF (Som var billigst) ha 39 000,- i året for delkasko. Hvis jeg satte den på pappa, fikk jeg den for 4000,-. Hva tror du jeg valgte? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 ang forsikring så varierer dette VELDIG etter hvem du snakker med og hva du får lurt deg til... jeg kjøpte en ganske rå bil til 200 000, jeg er under 23 år og har aldri hatt forsikring på meg. jeg fikk den ned i 7000 med full kasko, leiebil, 12k kjørelengde og lav kasko. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Sett for guds skyld bilen på deg sjøl, og ikke på foreldra! Ungdomstillegget får du dessuten igjen flere steder hvsi du kjører skadefritt i ungdomsperioden. Tenke deg at du har hatt bilen stående på foreldra, men nå er 23 år eller eldre og skaffer deg en ny flott bil du skal ha stående på deg selv, som du trenger fullkasko på. Den dagen svir det litt på pungen å betale 20-25k i forsikring fordi du bare starter på 20%. Sjekk heller med flere forsikringsselskaper og hva du kan få av rabatter. Jeg er 19 og betaler 5000 i året for bilen min med delkasko og 12k km årlig. Holder jeg ut det året jeg fyller 23 uten å ha brukt forsikringa, får jeg igjen 8000+BSU-renta av beløpet. Jeg småflirer litt når jeg ser hvilken bil du kjører og kommer med dette budskapet. Jeg er selv 18år, har nettopp kjøpt meg en '97 BMW 520i. Ikke særlig heftig med andre ord. Allikevel skulle IF (Som var billigst) ha 39 000,- i året for delkasko. Hvis jeg satte den på pappa, fikk jeg den for 4000,-. Hva tror du jeg valgte? Da tror jeg ikke du har sjekket mange selskaper. Gjensidige og Sparebank 1 er jo de selskapene som pleier å være desidert billigst for ungdom. If er jo et selskap som ikke ønsker å ha unge forsikringstakere som kunder, derav de høye prisene hos ungdom. Bare for moro skyld sjekket jeg hvor mye en slik 520 hadde kommet på meg hos Gjensidige (12k km årlig, delkasko), uten noen form for rabatter eller fasiliteter som gjør forsikringspremien lavere, kun startbonusen på 20%. Da kom forsikringa på litt over 11k kr. Jeg tror nok du bør sjekke litt bedre neste gang. Det er også mange måter å få rabatt på i de forskjellige selskapene. Tenk deg når du f.eks. er 24 år, tar opp lån og kjøper deg en bil du bør ha full kasko på. Med startbonusen på 20 % vil jo forsikringa komme på 20-30k kr. I dette eksemplet 24.500 (-ungdomstillegget på 1800,- som det er første året). Hadde du hatt bilen på deg selv siden du var 18 hadde du sluppet unna med halvparten, samt at du hadde fått igjen ungdomstillegget på 6000,- (Gjensidige) dersom du ikke hadde benyttet deg av forsikringa). Endret 31. mai 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Tror du virkelig jeg skrev "Som var billigst" for morro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå