Eksempel Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Noen som har lest Karens jul av Amalie Skram? = ) Jeg har noen spørsmål om personkarakteristikken: Hva får du vite om personens ytre trekk (utseende, alder, damilieforhold, yrke...)? Hva får du vite om indre egenskaper (hva personen tenker og føler)? Hvor er vendepunktet i novella? Hva kan du si om synsvinkelen? Hvilke fortellermåter finnes i novella? Hvordan er språk og ordvalg? Dette er spørsmål som jeg og noen venner har prøvd å finne ut. Så jeg vil gjerne se hva deres svar på disse spørsmålene er, bare for å sammenligne. = ) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Haha, du vil bare ha noen til å gjøre oppgavene for deg du Se forøvrig på skildringsbruken, absolutt alt er negativt ladet, bortsett fra karen som lever i sin egen lille verden der alt løser seg når madammen kommer hjem Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Haha, du vil bare ha noen til å gjøre oppgavene for deg du Se forøvrig på skildringsbruken, absolutt alt er negativt ladet, bortsett fra karen som lever i sin egen lille verden der alt løser seg når madammen kommer hjem Nei, jeg har gjort aaalt selv... Men ettersom du tydeligvis kan teksten; Kan ikke du hjelpe meg? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Flyttes til skole/leksehjelp-kategorien. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Du finner svar på mange av spørsmålene dine ved å lese novellen. Karen var tjenestepike, men ble kastet ut etter at hun ble gravid. I novella venter hun på at madam Olsen skal komme tilbake, for da får hun tak over hodet. Faren er død, og stemora hennes vil ikke ha noe med henne å gjøre. Hun kjenner ikke faren til barnet sitt. Resten kan du lese selv. Endret 29. mai 2008 av Mikachu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå