Grumpy-Guy Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Slett Topic Endret 29. mai 2008 av Grumpy-Guy Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Sikker på at det ikke er litt av oppgaven din å skrive selv hva du skal si? Begynne med noe slikt som "Vi er samlet her i dag for å forene denne mann og denne kvinne i den hellige ektestanden" Deretter gjerne litt prat om ekteskap og hvorfor det er viktig, kanskje litt bibelsitater el. før selve løftene. Liturg: For Gud vår Skapers ansikt og i disse vitners nærvær spør jeg deg, (brudommens fulle navn): Vil du ha (brudens fulle navn): som står ved din side, til din ektefelle? Brudgommen: Ja Liturg: Vil du elske og ære henne og bli trofast hos henne i gode og onde dager inntil døden skiller dere? Brudgommen: Ja Liturg: For Gud vår Skapers ansikt og i disse vitners nærvær spør jeg deg, (brudens fulle navn): Vil du ha (brudommens fulle navn): som står ved din side, til din ektefelle? Bruden: Ja Liturg: Vil du elske og ære ham og bli trofast hos ham i gode og onde dager inntil døden skiller dere? Bruden: Ja Liturg: Så gi hverandre hånden på det. For Guds ansikt og i disse vitners nærvær har dere nå lovet hverandre at dere vil leve sammen i ekteskap, og gitt hverandre hånden på det. Derfor erklærer jeg at dere er rette ektefolk. EDIT:Du kan nå kline til bruden. Endret 29. mai 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg