Gå til innhold

Å Partition Harddisken

Anbefalte innlegg

Eg har laptop som blei partition i 2 deler når eg hadde levert den inn for formatering og installere ny windows. Eg blei irritert på grunn av dette og endå er. Eg må nesten avinstallere eit eller fleire spill når eg skal installere spill fra steam. Er det lurt å bruke eit partition program til å gjere disse 2 HD dele til 1 igjen eller vil dette skade harddisken? Vist ikkje skader harddisken kva partition bør eg bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må ikke slette noe, men er man uheldig kan man miste ting, noe som av og til hender når man gjør ting med en harddisk.

Uansett, det er verdt ett forsøk, men backup kan være greit.

Man kan og flytte steam-mappa og få spillene over på andre partisjonen uten problem. Gjør dette selv da jeg har en egen 500GB-disk dedikert til spill :D

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt en partisjon på 35Gb dedikert til Vista og den andre partisjonen til ALT annet på maskinen.

GParted er et program du kan bruke til å endre på partisjonene uten å måtte slette data.

Last ned GParted.ISO-filen, og brenn den slik den er på en CD med f.eks ImgBurn.

Start deretter opp maskinen med CD`en.

Edit: Tilleggsoppl.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Se der du.

Han har samme pc som min frue. På hennes maskin satte jeg av ca 15Gb til XP.

Det ligger også en skjult partisjon som heter "PQSERVICE" på harddisken.

Den brennes ut på en DVD, og deretter slettes partisjonen og legges til ACERDATA D:

Lenke til kommentar

Når jeg innstallerte windows xp proffessional etter en ny formatering fant kun windows 137 gb av 180 eller noe sånt... Jeg innstallerte servicepack 2 og kunne så lage en ekstra partisjon til resten av plassen ... men synes det er upraktisk med to partisjoner... er det mulig å slå sammen partisjoner I windows xp diskbehandling?

bilde:

post-152051-1212172665_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...