Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin går i hvilemodus hele tiden!

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om noen der ute kan hjelpe meg.

Jeg har en Lenovo T61 med Vista Business som ble kjøpt til jul. Jeg har følgende specs:

* Intel Core 2 Duo CPU

* NVIDIA Quadro NVS 140M

* 2 g Ram.

I tillegg det som vanligvis følger med.

Men etter å ha fungert helt greit har den nå begynt å fucke seg totalt. Den har en evne til å slå seg i hvilkemodus / dvalemodus hele tiden. Så må jeg slå den på igjen og da kommer det jeg gjorde sist opp igjen. Dette skjer veldig ofte og de fleste gangene går den i hvilemodus og når jeg slår den på igjen går den igjen i hvilemodus, dette skjer gjerne 3-4 ganger på rad.

Jeg kan litt pc, men kan kun "overflaten". Derfor har jeg sjekket alle strøm og skjerm innstillinger, men der er det ingenting som kan kobles opp mot mitt problem. Jeg har også en innebygget platelager sikring, men den var det heller ikke.

De siste dagene har den blir enda verre, skjermen blir svart, men den går ikke i hvilemodus. Da mister jeg alt jeg har jobbet med.

Dette er utrolig plagsomt, blant annet når jeg spiller og pluselig forsvinner i 2-3 minutter. Samtidig blir man forbanna når det skjer midt i en film.

Det har en tendens til å skje samtidig som jeg spiller FM 2008, men skjer også når jeg spiller andre spill.

Kan det være en direkte overbelastning eller noe som er feil? Håper noen her kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å gå på strøminnstillinger på kontrollpanelet, slå av alt som har med "automatisk" hvilemodus å gjøre, velg "alltid på" på alt. Slå også av skjermparer.

Har et lignende problem selv, skjerm blir svart og USB/nettverk slår seg av, men PCen kjører enda. Bruker Vista, men aner ikke hva som evt. er synderen for min del. Kan være hva som helst.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...