Gå til innhold

prese opp min gamle xp1800+ på A7N8X-deluxe...

Anbefalte innlegg

Hvis du lurer på hvordan prosessor du skal kjøpe deg, vil jeg anbefale en XP 1700+ med JIUHB-stepping, eller en XP 2xxx med AIUHB-stepping. Da har du generelt veldig stor sjans for å komme høyt. ^^

:woot:

Hvordan bestiller jeg xp2xxx cpu med med AIUHB??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, du kan leke med fsb selv om multiplier er låst, låst multiplier er... vel, låst multiplier. Den har ikke noe med fsb og gjøre.

nForce2 låser opp din cpu automatisk, så jeg foretrekker iallefall dette.

Det kommer snart en komplett artikkel her på ok.no med dette som tema.

PC2100 minne vil fort bli flaskehalsen din ja, men 150+ fsb kan du greie å nå uansett.

Du kan ikke bestille en JIUHB eller AIUHB, siden komplett o.l. ikke vil gå ut med den infoen (de er sterkt imot overklokking, og vil ikke ha noe med det og gjøre), derfor må du dra inni butikken og spørre om du kan få se på en. Er det riktig stepping, slå til. :D

Selv anbefaler jeg JIUHB 1700+. killer chip

Lenke til kommentar

har klart 145fsb stabilt på systemet mitt etter at jeg satte opp Vcore og Vdram. Tørr jeg øke mere nå fordi PCI vil jo øke også... 40mhz pci skader kanskje de korta mine og hva med skjermkortet mitt? hk uten pci og agp lock er hva jeg har :(

Lenke til kommentar

40 mhz på pci vil du ikke få før 160Mhz fsb. (40*4=160)

Ved en fsb på 145 vil du derfor ha en pci hastighet på ca 36(.25).

Dette gjelder så lenge du ikke forandrer på agp/pci divider eller har lock.

Men om man kommer over 166 FSB så vil mange kort automatisk benytte en 1/5 divider som resulterer i en pci hastighet på 33 Mhz (166/5=33)

Lenke til kommentar
40 mhz på pci vil du ikke få før 160Mhz fsb. (40*4=160)

Ved en fsb på 145 vil du derfor ha en pci hastighet på ca 36(.25).

Dette gjelder så lenge du ikke forandrer på agp/pci divider eller har lock.

Men om man kommer over 166 FSB så vil mange kort automatisk benytte en 1/5 divider som resulterer i en pci hastighet på 33 Mhz (166/5=33)

Prøvde å øke Vdram til 1.8V (som er max her) men fortsatt er grensa 145x11.5, gidder ikke prøve lavere MP da jeg er rimelig sikker på at den er locka og da må jeg resette ved å ta av samtlige deler fra hk (vaffal det jeg måtte gjøre sist).

Så hva gjør jeg nå? har så lyst å teste hvor høyt jeg kan få cpuen, men dette hk fikk dårlig oc kritikk i sin tid. kanskje på tide å skaffe seg mere enn ram, nforce2 også... men da er det vel kjipt å finne ut at cpuen har et tak på f.eks 1.7ghz

Lenke til kommentar
hva med å ta ut batteriet i noen sekunder?

HE HE det hørtes lurt ut, jeg har klart å tatt ut batteriet feil før hoho jeg greide å knekke stanga :x

Får gjøre det rett denne gangen bruke litt hjerne for engang skyld :lol:

Lenke til kommentar

Jeg spurte tidligere om hovr lang jeg ville kommet med mitt utstyr. Xp1800 epox kha+ kt266 pc2100. Folket mente jeg brude greie minst 150fsb. Jeg begynte moderat med 140. Når jeg boota opp, stod det xp1900 altså en forbedring men den ville ikke lengre. Den stoppa helt opp i oppstarten. Da slo jeg litt av på fsb til 138. AKkurat det samme skjedde på nytt, den hengte seg i oppstarten. Da jeg satt fsb'en til 134, alså 1 over standard ville den heller ikke boote til windows. Da satt jeg den ned til 133igjen og da funka alt. Hva har jeg gjort galt? :shrug:

(newbie @ overklokking :wink: )

Lenke til kommentar

Hva har du spenningene på? jeg klarte 145fsb på mitt asus a7v266-e med å øke Vcore til 1.85 (viser 1.888V i wcpuid). Vdram er på 1.8V.

Jeg klarte ikke 145fsb på 1.75V Vcore...

Har du prøvd ny/annen ram? (vanskelig å få låne annen brikke doh)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...