Gå til innhold

prese opp min gamle xp1800+ på A7N8X-deluxe...

Anbefalte innlegg

spørsmål av alle spørsmål er hvor høyt kan jeg overklokke denne på et fresh system, A7N8X-deluxe og 2x512MB twinmos PC3200 (som jeg hadde tenkt å bestille).

Jeg tror ikke jeg kan endre på multiplyern på cpuen, har prøvd å sette den ned på gamle A7V266A, men starta ikke opp. Tenkte å handle ny cpu litt senere da... (fordi jeg hadde tenkt å bytte over fra gf4 til radeon 9700pro har ikke uendelig med budsjett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en palomino 1800+ tror jeg ikke du kommer særlig høyt.

Selv hadde jeg en, fikk ikke klokket den lengre enn til 1750 mhz, og jeg har vapochill, så don't get your hopes up :woot:

Dessuten blir den helt #¤¤#"!# varm med en sånn hastighet

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg en, fikk ikke klokket den lengre enn til 1750 mhz, og jeg har vapochill, så don't get your hopes up :woot:

Det kan nok stemme, selv har jeg bare klart fsb 145mhz stabilt med ax7 m/5000rmp tt vifte. Nå kan det jo være at det er ram'en min som begrenser seg, eller chipsettet for alt jeg veit???

Lenke til kommentar

Hehe da får jeg nesten bestille cpu i slengen også å drite lang mars i budsjettet her :D

Hva anbefales idag som ikke har slike begrensninger da? Ser jo litt heftig ut med 512kb cache på den nye kjernen husker ikke prisforskjellen sikkert bare lusle hundrelapper *uvesentlig*

Lenke til kommentar

19db luftkjøling her :p

Lenke til kommentar

tar å tester litt med maskina mi for å teste potensiale til cpuen (hmm håper ikke apacern ødelegger nå). satte 144x11.5 altså 1655mhz. jeg har ax7 m/5000rpm tt vifte (støy) og har cpu volt 1.75 (default på hk). PCen starta opp la inn asus probe, kjørte igang cpu stabilty test v6.0, testen har gått på cpu warming only, gått i 13min, asus probe viser 52 grader i 20 grader romtemp.

Ikke cræsha ennå så hva gjør jeg nå??? kom med forslag :lol:

Lenke til kommentar

gikk på trynet gitt, med 1655mhz :x hadde kanskje maskina opp i ca 20 min, litt cpu warmup test og spilte Splinter cell i resten, før bluescreen poppa opp. volt var som sagt på 1.75V (er ikke 1.85V default da??) men det lover ikke bra, jeg tror det kan være ram'en min... (se sign)

Det er kanskje også noe av grunnen til at jeg vil ha ny ram (og 1gb :D )

Lenke til kommentar
gikk på trynet gitt, med 1655mhz  :x hadde kanskje maskina opp i ca 20 min, litt cpu warmup test og spilte Splinter cell i resten, før bluescreen poppa opp. volt var som sagt på 1.75V (er ikke 1.85V default da??) men det lover ikke bra, jeg tror det kan være ram'en min... (se sign)

Det er kanskje også noe av grunnen til at jeg vil ha ny ram (og 1gb :D )

1,75v er standard på den cpu´n din, så det er ikke så rart du ikke får klokket opp noe særlig. Prøv på 1,85v, da tipper jeg du klarer 1700Mhz+

Lenke til kommentar

Ble fortalt så av en kompis. Men rett meg om jeg har feil for all del. Har nettopp begynt å sette meg inn i overklokking å sånn, så jeg kan nok heller lite..

Planen var å teste hva jeg fikk ut av den, før den ble lagt på hylla av noe nyere. Neste blir vell NF2 og xp2500 barton :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...