Gå til innhold

Finnes det forsatt noen Gamboy Micro i butikkene?


Gjest member-97590

Anbefalte innlegg

Gjest member-97590

Hallo!

No når sommeren nærmer seg, er det jo nærmest tradisjon å ha med seg en Gameboy til tidsfordriv på reisen, eller til bare å bruke når en sitter på verandaen.

 

I med at min Gameboy Advance begynner å dra på åra, og skjermen er forferdelig mørk tenkte eg meg at det kunne vert hyggelig med en Gameboy Micro som vel er den nyeste? Eller?

 

Men finner den ikkje på noen nettbutikker eller lignende i Norge!

Noen som evt veit om noen?

 

Finnes den på noen utenlandske nettbutikker der man kan bestille uten å få en cheap kinakopi?

Og er selvsagt et must at den funker å lade i Norge.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Micro er den nyeste versjonen av GBA, lansert høsten 2005(dvs etter DS).

 

Om du bare har GBA-spill, kan du jo vurder en DS, da den også spiller av GBA-spill. Bakdelen er om du har eldre spill fra den orginale Gameboy og Gameboy Color, da DS ikke støtter disse spillene.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Micro er den nyeste versjonen av GBA, lansert høsten 2005(dvs etter DS).

 

Om du bare har GBA-spill, kan du jo vurder en DS, da den også spiller av GBA-spill. Bakdelen er om du har eldre spill fra den orginale Gameboy og Gameboy Color, da DS ikke støtter disse spillene.

 

Har jo vurdert en DS, men har så mange spill til Orginale gameboy som eg brukte til GBA min.

Så en GBA Micro hadde vert det ultimate. Og prisen på en DS er vel ganske så mye stivere enn en GBA Micro?

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Ohh, kom nettopp på at Micro heller ikke spiller GB- og GBC-spill. Du må da gå SP-versjonen i stedet.

 

Nei, da syns eg heller det blir bedre å kjøpe en DS Lite gitt.

Blir vel til at eg kjøper en i sommer tenker eg.

 

EDIT: Leif

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

GameBoy Micro er egentlig ikke annet enn samlermateriale (sånn bruksmessig sett på konsollen), om man ikke ønsker seg en SUPER lett GameBoy å kunne legge i f.eks skjortelomma og ta den fram enhver tidsluke man har tid, hehe... DA er den riktig!

 

Min anbefalning er uansett GameBoy Advance SP, eventuelt den med "ekstra" sterkt baklys... Kanskje vanskelig å finne, men ikke umulig.

 

Svært mange av spillene som finnes på GB og GBC er av høy kvalitet og dør ikke ut før om et tiår, kanskje aldri for den del... Så SP lenge leve.

Lenke til kommentar
ja den skkal enda være i produksjon men dissa dumme butikene foretreker ds faen ta ds

ds har ødelakt alt for gode gamle gameboy dei skulle lagga en ny gameboy istedet for ds

for eksempel gameboy Touch.

 

Vi får bare håpe at Nintendo vil på et eller annet tidspunkt lage en ny GameBoy, eventuelt sammens med en nylansering av DS 2 ... Men mest sannsynligvis ikke, da to hånholdte plattformer å utvikle spill for vil være lite hensiktsmessig.

 

GameBoy spill er konge, elsker de utvidete porteringene av Super Mario 1,2,3 blant annet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...