The North Sea Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Kan du ikke bare vaske det vekk og tilgi læreren og være ferdig med det , slutt og grine for dette er jo bare en bagatell alle kan gjøre en feil og når du er ferdig på skolen kan du snakke så mye norsk du bare vil :!: Hva er det du egentlig mener? Denne personen griner ikke i det hele tatt over denne "bagatellen" som du kaller det! Det som det ser ut til at du gjør er at du bagatelliserer noe som egentlig er ganske alvorlig. Hvoror skal en lærer tegne på en elev, selv om eleven svarer på et spørsmål som er stillt på norsk, og svarer på norsk. Det er heller ingen grunn til at han ikke snakker riktig, så ikke beskyld han for noe dere ikke har noe grunnlag til å beskylde han for!! Temmlig bemerkningsværdig dette... Tenk dere om for dere sier det! Jeg forutsetter at episoden ikke var veldig humoristisk, men at du faktisk fant det ubehagelig og ga uttrykk for dette til læreren da han tegnet på deg: Utrolig at du ikke har fått støtte tidligere i tråden, læreren har selvfølgelig ikke lov til å røre deg. Det er et overgrep. Kunne blitt sak for lokalavisa og for skoleledelsen om du hadde ønsket det. Jeg ville tatt kontakt med mine foreldre og bedt de ta en prat med skolen om jeg var deg. Helt engin jeg óg. Dette burde få konsekvenser! Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Er vel heller ikke noe morsomt med elever som ignorerer det læreren sier og ødelegger undervisningen. Kan vel ikke akkurat si at jeg ingnorerte det læreren sa og at jeg ødela undervisningen. Læreren sa at vi bare skulle snakke engelsk i timen, og at vi kunne gå fritt rundt og prate med hverandre. Stod en plass i klasserommet og snakket norsk med 2 venner. De snakket også norsk. Læreren så og hørte på oss akkurat da jeg snakket, og begynte og lage streker i ansiktet mitt. Vil abslolutt ikke si at jeg ødela undervisningen!!! Enig med Christian. Du er på skolen for å lære(altså, snakke engelsk i denne sammenhengen) og ikke snakke i timen. Snakke kan du gjøre i friminuttene. Hvis du ikke har "filter" bør du skaffe deg et. Læreren kan ikke straffe deg for det, men du skal adlyde det læreren gjør og sier. Og når du bare har en slik "fjortiss-holdning" mot det læreren sier, så skjønner jeg at læreren blir sur. Er det "fjortiss-holdning" å spørre om det er lov for læreren å straffe elever på denne måten? Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Er vel heller ikke noe morsomt med elever som ignorerer det læreren sier og ødelegger undervisningen. Kan vel ikke akkurat si at jeg ingnorerte det læreren sa og at jeg ødela undervisningen. Læreren sa at vi bare skulle snakke engelsk i timen, og at vi kunne gå fritt rundt og prate med hverandre. Stod en plass i klasserommet og snakket norsk med 2 venner. De snakket også norsk. Læreren så og hørte på oss akkurat da jeg snakket, og begynte og lage streker i ansiktet mitt. Vil abslolutt ikke si at jeg ødela undervisningen!!! Enig med Christian. Du er på skolen for å lære(altså, snakke engelsk i denne sammenhengen) og ikke snakke i timen. Snakke kan du gjøre i friminuttene. Hvis du ikke har "filter" bør du skaffe deg et. Læreren kan ikke straffe deg for det, men du skal adlyde det læreren gjør og sier. Og når du bare har en slik "fjortiss-holdning" mot det læreren sier, så skjønner jeg at læreren blir sur. Er det "fjortiss-holdning" å spørre om det er lov for læreren å straffe elever på denne måten? Jeg vil ikke si det. Tydeligvis noen som mener det! Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei! Lurte på om det er lov for lærere å straffe elever hvis man for eksempel snakker norsk i et klasserom når læreren har sagt at man skal snakke engelsk? Har læreren lov da til å tegne deg i ansiktet når du prøver å holde hendene hans vekk fra ansiktet? Det er snakk om 10. klasse. Takker for svar! Nei, det burde ikke være lovlig nei. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Hei! Lurte på om det er lov for lærere å straffe elever hvis man for eksempel snakker norsk i et klasserom når læreren har sagt at man skal snakke engelsk? Har læreren lov da til å tegne deg i ansiktet når du prøver å holde hendene hans vekk fra ansiktet? Det er snakk om 10. klasse. Takker for svar! Nei, det burde ikke være lovlig nei. Enig med deg! Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hei! Lurte på om det er lov for lærere å straffe elever hvis man for eksempel snakker norsk i et klasserom når læreren har sagt at man skal snakke engelsk? Har læreren lov da til å tegne deg i ansiktet når du prøver å holde hendene hans vekk fra ansiktet? Det er snakk om 10. klasse. Takker for svar! Nei, det burde ikke være lovlig nei. Enig med deg! Leit at noen lærere gjør det da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå