Gå til innhold

bråkete kabinett vifte

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at det er selve viten som er inni strømforsyningen til kabinettet som lager mest bråk

Er det mulig å skru ned farten på viften?

har koblet av cpu vifte og den viften bak kabinettet og eneste vifte som står igjen da er vel den som er inni strømforsyningen til kabinett.......(edit: har selvsagt koblet tilbake)

det er en aopen

model no: AO350-12AHNF

350w

finnes det noen program som kan styre kabinett vifte?

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehhh, de viftene er der for at pc-komponenter ikke skal brenne opp.

Det er ihvertfall 10 år siden en pc kunne holdes i live med passiv kjøling.

Så jeg ville kontrollert temperaturer på alle komponenter i PC-en, og sjekket dem en gang til.

vifta til PSU kan ikke kobles av, da blir den overopphetet og dør iløpet av kort kort tid

Lenke til kommentar

Du kunne alltids kjøpe en strømforsyning med 120mm vifte. Disse er roligere og sender varmlufta ut av kabinettet. Går ut fra at 350Wern din har en liten 80mm vifte som surrer og går og har det vanskelig med å få ut varmen.

Edit: Virker som AO350-12AHNF er en utgave med 120mm vifte.

Endret av Dusken
Lenke til kommentar

Det jeg gjorde i et lignende problem var å åpne strømforsyningen og bytte viften. (Her trengs det erfaring med lodding og generell elektronikk) Uheldig vis var den viften jeg byttet til like bråkete, men det virket.

Jeg sier ikke at dette er det lureste å gjøre for det ødelegger garantien, og hvis du ikke er forsiktig, kan du ødelegge strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...