kewell79 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Har funnet ut at det er selve viten som er inni strømforsyningen til kabinettet som lager mest bråk Er det mulig å skru ned farten på viften? har koblet av cpu vifte og den viften bak kabinettet og eneste vifte som står igjen da er vel den som er inni strømforsyningen til kabinett.......(edit: har selvsagt koblet tilbake) det er en aopen model no: AO350-12AHNF 350w finnes det noen program som kan styre kabinett vifte? Endret 29. mai 2008 av kewell79 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 ehhh, de viftene er der for at pc-komponenter ikke skal brenne opp. Det er ihvertfall 10 år siden en pc kunne holdes i live med passiv kjøling. Så jeg ville kontrollert temperaturer på alle komponenter i PC-en, og sjekket dem en gang til. vifta til PSU kan ikke kobles av, da blir den overopphetet og dør iløpet av kort kort tid Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Du burde heller ikke skru opp vifte osv. Da kan det ble brann!!!! Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 kjøp en ny strømforsyning er mere smart da! og sett på cpu vifta ellers går det gerent Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 en fin løsning på problemet med bråkete vifter er å kjøpe nye. ikke demontere dem... Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Du kunne alltids kjøpe en strømforsyning med 120mm vifte. Disse er roligere og sender varmlufta ut av kabinettet. Går ut fra at 350Wern din har en liten 80mm vifte som surrer og går og har det vanskelig med å få ut varmen. Edit: Virker som AO350-12AHNF er en utgave med 120mm vifte. Endret 5. juni 2008 av Dusken Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Det jeg gjorde i et lignende problem var å åpne strømforsyningen og bytte viften. (Her trengs det erfaring med lodding og generell elektronikk) Uheldig vis var den viften jeg byttet til like bråkete, men det virket. Jeg sier ikke at dette er det lureste å gjøre for det ødelegger garantien, og hvis du ikke er forsiktig, kan du ødelegge strømforsyningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå