Gå til innhold

Har blitt svindlet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Datatilsynet kan jo også i samarbeid med myndighetene spore opp IP addressen han har sendt meldingene fra.

Hvis han er i Norge, skal det ikke være vanskelig å få has på han.

Trodde det skulle litt mer til enn dette for å få hjelp av Datatilsynet, men nå skal ikke jeg påstå mer enn jeg vet ;).

Angående pengene så tviler jeg på at du vil se dem igjen, men dersom det kan bevises at han svindlet deg burde det jo gå?

Lenke til kommentar
Ikke meninga å gni det inn, men du bør nok ta lærdom av dette. At han halverte en allerede underprisa vare og ba om forskuddsbetaling.... du burde virkelig tenkt deg om to ganger.

Nei! Jeg skal gjøre det om igjen og om igjen helt til jeg blir lei eller er blakk! :roll:

Lenke til kommentar
Har du meldt ifra til Finn? Viktig å gi dem beskjed slik at de kan fjerne alle annonsene fra denne svindleren. Kanskje de har noe mer informasjon på denne fyren også

Jeg har meldt i fra til Finn ja, bedt om å sende meg all informasjon de har om denne brukeren.

Lenke til kommentar

Skjønnerke at folk er kritisk til forhåndsbetaling. Man blir jo ikke lurt sålenge man tar litt forhåndsregler. Snakk mye med personen før du kjøper noe, om det er dyre saker osv. Om man ikke bor i samme by, ring.

Får man tlf-nummer har man jo navn, adresse osv.

Kan ikke huske sist jeg valgte og kjøpe noe med postoppkrav. Har stort sett kun brukt forhåndsbetaling. Det også på gitarer i 15 000-kroners klassen. Har aldri hatt problemer.

Et lite tips når man skal handle på bruktmarkedet. Er det tilbud som virker for godt til og være sant, så er de ofte det.

Lenke til kommentar
IP-adresse virker unødvendig. Bør ikke være noe problem å spore opp personen så lenge man har et kontonummer å forholde seg til.

Banken gir neppe ut denslags data til privatpersoner. Tipper politiet må på banen før det i det hele tatt skulle vært aktuelt, og som nevnt tidligere så henlegges slike saker i bøttevis hver dag.

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis du i nettbank overfører 1 krone til kontoen, og merker av for at du vil ha kvittering i posten?

Står så mottakerinformasjonen på kvitteringen?

Eller....

Rykk en annonse inn i en avis.

"Motta en "voksenfilm" for kun kroner 1.

Sett inn 1 krone på (kontonummeret hans), med meldingen -Hei Pervomann-

Så mottar du en vareprøve til kun kroner 1."

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Hvordan gikk du frem? Har du fått tilbake pengene? Eneste jeg har av informasjon er navn og adresse (som heilt sikkert er falskt) samt kontonr.

1. Sjekk at denne personen finnes i virkeligheten.

2. Kontakt din bank og få svar på hvilken bank kontonr tilhører.

3. Kontakt svindlerens bank og sjekk om navnet du har stemmer med eieren av kontonr.

Før du går videre, har du fått kontakt med svindleren ? Bor han langt unna deg ?

-----------------------

I mitt tilfelle bodde svindleren i Mosjøen og han tilstod i retten for dette og 16 andre svindelforhold.

Forteller banken deg da hva personen heter? Eller må jeg ta det gjennom politiet?

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du i nettbank overfører 1 krone til kontoen, og merker av for at du vil ha kvittering i posten?

Eller....

Da jeg overførte pengene markerte jeg for å motta kvittering. Har ikke fått den enda, tror det bare funker for bedrifter og næringsdrivende.

Lenke til kommentar

Må man ikke skrive gyldig navn i feltet for navn, for at pengene skal overføres?

Uansett, tatt de svært suspekte omstendighetene i betraktning, bure det være klokkeklart at denne karen har svindlet deg. Jo fortere du reagerer, jo større sjanse er det vel for at noe kan gjøres.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Skjønnerke at folk er kritisk til forhåndsbetaling. Man blir jo ikke lurt sålenge man tar litt forhåndsregler. Snakk mye med personen før du kjøper noe, om det er dyre saker osv. Om man ikke bor i samme by, ring.

Får man tlf-nummer har man jo navn, adresse osv.

Kan ikke huske sist jeg valgte og kjøpe noe med postoppkrav. Har stort sett kun brukt forhåndsbetaling. Det også på gitarer i 15 000-kroners klassen. Har aldri hatt problemer.

Et lite tips når man skal handle på bruktmarkedet. Er det tilbud som virker for godt til og være sant, så er de ofte det.

Man skal være kritisk når selger ikke bruker fullt navn, ikke oppgir alle opplysninger, og tilbyr en helt urealistisk pris.

Ellers synes jeg også det er uproblematisk med forhåndsbetaling.

Lenke til kommentar

Det høres for godt ut til å være sant ja. Men politiet og banken din kan nok ikke gjøre stort enda, siden du ikke kan bevise at du er svindlet. For alt dem vet kan playstationen være på vei

Ta heller å skaff deg informasjon om vedkommende, om du har navn (falskt?), adresse, tlf, osv så kan du klare å spore det opp selv. Send det gjerne på PM så hjelper jeg deg. Synes sånt er morsomt :)

Lenke til kommentar

Eller....

Da jeg overførte pengene markerte jeg for å motta kvittering. Har ikke fått den enda, tror det bare funker for bedrifter og næringsdrivende.

Har du huket av på "motta kvittering" så får du det, men det tar litt tid...

Har du sendt mail til han å spurt om han har fått pengene, og sendt konsollen??

Jeg synes du er litt rask med å si du har blitt svindlet (noe du sikkert har når man ser prisen på varen) jeg har vært borti folk som bruker både en og to uker på å få sendt varene.

Svarer han ikke på mail, så er det grunn til bekymring

Lenke til kommentar

Halleluja! Jeg har fått svar (via epost) der vedkommende sier at han IKKE har fått pengene enda. Videre sier han at han har hatt problemer med banken før og det har tatt opptil 2 uker å få pengene! Er dette realistisk?

Om han ikke har fått pengene enda kan banken bekrefte dette? Eventuelt stoppe transaksjonen, eller er det for sent?

Ellers så har han ikke reagert noe som helst på min trussel om å anmelde han om han ikke overfører pengene tilbake snarest, samt at jeg får en bekreftelse på det.

Jeg er fortsatt skråsikker på at det er svindel i og med at prisen er vanvittig lav, han skriver som en liten unge og nekter å gi meg et nr å ringe han på (han svarer ikke meg på e-post da)! Ord som "elns" "di" istedenfor "de" samt en drøss med andre skrivefeil som selv hadde fått norsklæreren til ta livet av seg ved en retting.

I morgen starter etterforskingen for fullt!

Lenke til kommentar

Hold selv på å bli svindlet for mange år siden. Jeg fant ut hvilken bank kontonr kom fra (ringte min egen bank). Ringte så denne banken og forklarte noen på kundesenteret saken. De kunne bekrefte at pengene var kommet inn. Fikk etter litt mere snakk navn og adresse på denne personen. Fant ut et tlf nr som stemte med ham og tok meg en tlf. To dager etter var pengene på plass.

Så lenge du har litt (feks kontonr) er det NULL problem å få tak i jævelen. Finner du ut at han bor i tr.heim skal jeg med glede hjelpe deg. HATER sånne jævler.

Anbefaler deg å finne tak i hans fulle navn og adresse, sende ham en mail med de opplysningene og si at pengene burde være tilbake asap.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...