Gå til innhold

Kan jeg oppgradere psu i en Fujitsu Siemens Celsius?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Beklager at det kommer ett så "dumt" spørsmål her, men jeg må få sjekket opp noe hos dere med viten.

Jeg har en Fujitsu Siemens Celsius, intel core 2 cpu, 1.86GHZ med 2bg ram på jobb.

Så har jeg fått ett XFX geforce 8800GT 512mb kort som tanken var at skulle bo i denne boksen. Har det som trengs av ledige slotter og lignende MEN kortet krever 500w minimum, noe min 300w ikke kan levere. Skjermkortet piper og maskinen nekter å boote, den lave intuisjonen jeg har sier at jeg må oppgradere til en psu med noe rundt 600w. kan jeg dette uten å ta livet av den stakkars fujitsuen?

psuen som står i nå har følgende info:

Model: NPS-300CB A

Max continous output 300w

Max combined +3,3v and +5v output 130w

max surge out 310w (10sec)

dc-out

+3,3 15a

+5 20a

+12v1 10a

+12v2 16a

-12v 0,4a

Jeg har jo da lyst å kjøre dette kortet i maskinen, men er dette mulig å få til? eller må jeg krype ned til ett mindre kraftig kort på grunn av strømforbruket?

Trenger dere noe mer informasjon er jeg parat til å stille med det. Og takker på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei godtfolk!

Beklager at det kommer ett så "dumt" spørsmål her, men jeg må få sjekket opp noe hos dere med viten.

Jeg har en Fujitsu Siemens Celsius, intel core 2 cpu, 1.86GHZ med 2bg ram på jobb.

Så har jeg fått ett XFX geforce 8800GT 512mb kort som tanken var at skulle bo i denne boksen. Har det som trengs av ledige slotter og lignende MEN kortet krever 500w minimum, noe min 300w ikke kan levere. Skjermkortet piper og maskinen nekter å boote, den lave intuisjonen jeg har sier at jeg må oppgradere til en psu med noe rundt 600w. kan jeg dette uten å ta livet av den stakkars fujitsuen?

psuen som står i nå har følgende info:

Model: NPS-300CB A

Max continous output 300w

Max combined +3,3v and +5v output 130w

max surge out 310w (10sec)

dc-out

+3,3 15a

+5 20a

+12v1 10a

+12v2 16a

-12v 0,4a

Jeg har jo da lyst å kjøre dette kortet i maskinen, men er dette mulig å få til? eller må jeg krype ned til ett mindre kraftig kort på grunn av strømforbruket?

Trenger dere noe mer informasjon er jeg parat til å stille med det. Og takker på forhånd for all hjelp!

hei du.

etter min viten så skal det nok gå an og oppgrader PSU i en komplett pc:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...