Gå til innhold

Corsair PSU til 2x 4870 når de kommer:)

Anbefalte innlegg

Hei:) Skal kjøpe meg ny pc da jeg har fått solgt den gamle til en brukbar pris. SÅ da lurer jeg på hvilken corsair psu som er best til dette oppsettet.

HK: Gigabyte X48

Prosessor: Intel C2D E8400

RAM: Crucial BallistiX 6400 2gb

2 Stk Hitachi 320gb HDD

Skjermkort: Mest sansynlig 2stk Radeon 4870 når de kommer,

men forløpig et klokket 8800gts 320mb.

Vil ha corsair psu pga jeg har lest mye bra om dem og de har 5 års garanti. Har sett litt på gigabyte odin 800w og. Skal være litt fremtidsrettet og;) Kom gjerne med andre forslag og (men ikke MIST, Ønsker ikke å kjøpe det;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei:) Skal kjøpe meg ny pc da jeg har fått solgt den gamle til en brukbar pris. SÅ da lurer jeg på hvilken corsair psu som er best til dette oppsettet.

HK: Gigabyte X48

Prosessor: Intel C2D E8400

RAM: Crucial BallistiX 6400 2gb

2 Stk Hitachi 320gb HDD

Skjermkort: Mest sansynlig 2stk Radeon 4870 når de kommer,

men forløpig et klokket 8800gts 320mb.

Vil ha corsair psu pga jeg har lest mye bra om dem og de har 5 års garanti. Har sett litt på gigabyte odin 800w og. Skal være litt fremtidsrettet og;) Kom gjerne med andre forslag og (men ikke MIST, Ønsker ikke å kjøpe det;)

jeg kjøpte en 800 watt odin men den var den bare tull med.kan være jeg bare var uheldig med akkurat denne.

returnerte denne og kjøpte en thermaltake 750 watt som jeg satt inn i karbinettet forrige helg.veldig bra strømforsyning synes jeg og er meget stillegående.men den har ikke modulære kabler,men det bryr jeg meg ingenting om.corsair er også et godt valg.

Endret av rbr
Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg Thermaltake Toughpower 750W modulær for å gjøre meg klar til CrossFire oppsett :) Denne psu'en har fått god omtale og skal ifølge tester være veldig stabil på alle volt-linjene!

Det som imponerte meg mest var at det stod CrossFire ready istedet for SLI ready på pakken! Endelig noen som kan gjøre en forskjell!! :D

Jeg har også tenkt til å ha 2x HD4870! Gleder meg noe så sinnsykt!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

har så absolut vurdert TT-TP 750watt, men vil den holde? har ikke så lyst til å bytte strømforsyning neste gang jeg skal ha ny pc. derfor liker jeg corsairs 5 års garanti. men thermaltak har vet 3 år har dem ikke? uansett thermaltaken passer ypperlig i forhold til hvor jeg skal kjøpe resten av delene jeg skal ha. (netshop^^) noen som har noen gode (eller dårlige:P) erfaringer med Thermaltake Toughpower 750watt?

Lenke til kommentar
har så absolut vurdert TT-TP 750watt, men vil den holde? har ikke så lyst til å bytte strømforsyning neste gang jeg skal ha ny pc. derfor liker jeg corsairs 5 års garanti. men thermaltak har vet 3 år har dem ikke? uansett thermaltaken passer ypperlig i forhold til hvor jeg skal kjøpe resten av delene jeg skal ha. (netshop^^) noen som har noen gode (eller dårlige:P) erfaringer med Thermaltake Toughpower 750watt?

750W er mer enn nok til ditt fremtidige oppsett! 2x HD4870 vil ikke bruke så altfor mye mer enn 2xHD3870 som tilsier en psu på mer enn 550W!

Jeg vil tro ATI anbefaler 600W eller mer ved 2x HD4870! Resten av datadelene dine er jo ikke akkurat så strømkrevende!

Lenke til kommentar

Ville enten gått for den Corsair 1000 watt'n eler mist sin 1000 watt, begge kjempe PSU'er, har selv mist sin 1000 watt, og den er bare gull verdt! (kjøp stor PSU, så slipper du stress med evt. oppgradering av PSU de nærmeste åra).

Lenke til kommentar
Ville enten gått for den Corsair 1000 watt'n eler mist sin 1000 watt, begge kjempe PSU'er, har selv mist sin 1000 watt, og den er bare gull verdt! (kjøp stor PSU, så slipper du stress med evt. oppgradering av PSU de nærmeste åra).

De nærmeste åra blir nok bare mindre og mindre wattkrevende skal du se! både nVidia og AMD/ATI (spesielt AMD/ATI) sikter mot mer strømsparende kort!! Dette gjelder også for CPU'er som nå bygges på 45nm! (etterhvert 35m?!)

Men alt dette kommer jo ann på trådstarters økonomi! Har han penger så er det jo bare å gå løs på 1000'en watterne! ;)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

joa, har vel i utgangspunktet pengene:P har solgt min gamle pc og sitter med 4000 i lomma nå, de pengene dekker akkurat delene. er bare strømforsyningen jeg bruke pengene jeg har på konto for. Men om jeg går for corsair 1000 wattern trenger jeg ikke å bytte på en GOD stund eller?

Lenke til kommentar

De nærmeste åra blir nok bare mindre og mindre wattkrevende skal du se! både nVidia og AMD/ATI (spesielt AMD/ATI) sikter mot mer strømsparende kort!! Dette gjelder også for CPU'er som nå bygges på 45nm! (etterhvert 35m?!)

Men alt dette kommer jo ann på trådstarters økonomi! Har han penger så er det jo bare å gå løs på 1000'en watterne! ;)

dette er er jo faktisk en realitet, det går en vei og det er ned ,, du trenger maks 800w og da har du headroom,

ps det er vel 32bit cpu som kommer nå

Lenke til kommentar

K, først må jeg bare si at du kan legge til litt flere "!!!!", hehe.

Uansett, en kjempe god 1000-watt koster 16-1700 spenn, ikke altfor dyrt, iforhold til odin som koster 1300 (mener jeg ihvertfall å huske).

Og ja, forbruket kommer nok etterhvert til å gå nedover, ihvertfall på CPU'ene i fremtiden, regner vell også med at nVidia får ut fingern å ser på det syyke max forbruket GPU'ne deres har. :)

Men du vet aldri med fremtia, det eneste du kan gjøre er å være forberedt!

Lenke til kommentar
Så.. dere mener at den er lurt av meg å gå for 1000wattern?

Noen mener det ja (1stk?). Men du må se ettersom du har penger til.

Jeg tror at du ikke trenger å være redd uannsett hva du velger av mellom 750-1000W.

Det viktige er bare å ta de psu'ene med kvalitet. Det ser ut til at både Mist og Corsair har noen gode 1000'en wattere, men Thermaltake og Corsair har også noen gode psuer nede i 750-850W.

Jeg som har Thermaltake 750W har lest en god del tester som viser at den er veldig stabil på alle voltlinjene, men jeg vet ikke noe om de andre. Det må du nesten lese om selv :)

edit: og ja, det glemte jeg å nevne. En 750W med stabile linjer er mye bedre enn en 850W-1000W med ustabile linjer!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Takker for all hjelp folkens:) det ble en Corsair HX1000w:D. den kosta flesk men så får jeg håpe jeg ikke trenger å bytte på en stund. Kan skrive et "rewiew" av hva jeg syns om den når jeg har fått prøvd den litt=D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...