Gå til innhold

Valg av LCD TV som PC skjerm +30"(el.gå for 30" PC skjerm)?

Anbefalte innlegg

Ser at det kommer/har kommet noen nye LCD tv i 32" med full HD 1920x1080 oppløsning.

Det er noen flere 32" Full HD (1080p)i prisguiden en de som er linket til under.

Samsung LE32A552

Toshiba REGZA 32XV500PG

Sony Bravia KDL-32W4000

Sonyen har 8ms responstid og hele 33000:1 dynamisk kontrast.

Vil den duge som en PC skjerm,vil jo sikkert by på gnistrende farger og ok respons.

Eller blir oppløsningen(1920x1080)for "grov" i forhold til en 30" pc skjerm 2560x1600?

Nå har jeg i tankene å montere skjermen på veggen framfor skriveboret,og har målt avstanden til å bli ca 100-120cm i fra skjerm.

Hvilken type skjerm disse er vet jeg ikke,og responstid til Samsungen og Toshibaen har jeg heller ikke fått greie på.

Dette er med tanke på allround bruk og en slags hybrid løsning.

Har noen erfaringer,innspill og synpunkter ang.LCD TV som PC skjerm?

Eller skal jeg bare "GO FOR IT" ,blir nokk en Sony da :cool:

Endret av spaltcha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt litt på skjerm selv etter at feriepengene begynte å brenne i lomma.

Jeg har fra før en samsung 2232bw og vil gjerne ha noe av samme stil så jeg har mest sett på samsung modellene. Alle i A5XX seriene er 8ms paneler, mens den litt dyrere 656 32" er 6 ms.

656 32" modellen listes ikke på prisguiden av en ellar annen grunn.

Dog jeg ser at en del LCD og plasma tver blir sagt input lag av varierende grad, dvs ikke at selve panelet er tregt og blurry, men at det oppfattes at det tar for lang tid før endringer skjer på skjermen i forhold til på en pc monitor.

Sitter litt på gjerdet fortsatt, men har funnet noen greie plasser for mer info:

Display subforumet på hardocp. Amerikanerne har hatt mindre fullHD tver en stund, så er en del info der om bruk av tver til pc monitor.

Avforum.no har en del info, mest om bruk av tvene som tver dessverre :)

Avforum.com har masse nyttig info, men litt "må ha oksygenfrie kabler med bauxitt kontakter til 100.000;- pr stk" faktor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...