Zemeckis Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Heisann Folkens :wink: Når jeg skal kjøpe meg å bygge pc`en selv har jeg planer om å kjøpe meg chieftech Dragon Big Tower Blå.Og så har jeg tænkt til å modde litt,blant annet sette på et vindu.I tillegg til de kabinett viftene som det er plass til,har jeg tenkt til å modde kabinette slik at jeg får plass til flere kabinett vifter sånn at jeg får skikkelig utsugg å innsug av luft.Og det jeg lurer på er hvor mange ekstra kabinett vifte kan jeg ha(uten de som man kan ha fra før,rundt 4-5 stk)?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Prøv heller å få plass til noen 120mm i stedet for å fylle kassa med 80mm vifter. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg hadde tenkt å ta 120 mm vifter istede for 80mm når jeg skal modde kabinette med flere vifter en dem jeg kan sette på selv der det er plass til i kabinette.Men hvor mange ekstra kabinett vifter kan jeg ha når jeg skal modde det,med tanke på strømforsyninga?? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 På den chiefttech Dragon Big towern jeg skal kjøpe meg er det 360W strømforsyning er dette nok vis jeg skal modde kabinette med flere enn 5 kabinett vifter,eller lønne det seg å kjøpe stræmforsyning på 400-450W?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis du ser på f.eks en 32 db 120mm Papst, så bruker den 2 watt. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Noe av det første du bør gjøre er å fjerne den plata som sitter under poweret(den hvor du trer alle kablene i gjennom).Jeg gjorde det på mitt,og cpu tempen sank med 8 grader,fikk litt mere puste rom rundt cpu kjølern. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Uberboss:Jeg skjønner ikke helt hva du mener når du sier at jeg skal fjerne plate som sitter under poweret(den hvor du trer alle kablene i gjennom).Det hadde vært fint om du har kunner vise det fra ditt eget kabinett,hvis du har muliheten til å ta bilde da eller hvise dt på en annen måtte.Takk Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg også har tenkt på dette. Det hadde vært fint om du postet noen bilder av kabinettet ditt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis du ser på dette bildet, ser du at ramma har en vannrett avstiving som går fra like over de bakre vifteplassene og til fronten. Vil tro at det er den plata som er under der det er snakk om, den buer litt innover bake. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Hei Jeg trur jeg vet hvordan plate dere mener.Men det finner jeg fort ut når jeg kjøper meg Kabinettet Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg visste at det var den plata, men hvordan fjerner man denne? Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg visste at det var den plata, men hvordan fjerner man denne? Må nokk skjære den av... Har tenkt å gjøre det jeg også. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har bare et godt råd til deg! Viss du skal endel på lan så ikke kjøp big tower! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Skal ikke på noe Lan,skal jeg på Lan så er det mitt problem.Det er 90% sjangse for at jeg ikke skal på Lan Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Den sitter festet med en 4-5 popnagler som må borres ut,og som sagt ,den må sages over. Desverre ingen bilder tilgjengelig på dette tidspunkt. Det er veldig enkelt å sage over plata med en liten baufil. Lenke til kommentar
slaar.alle.i.cs Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Man trenger ikke sage over den platen. Klarte fint og bare borre ut naglene å trekke platen ut. Måtte bare bøye litt på den Men den ble litt mindre "vridsikker" Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 har ikke den midtplata i chieftech kabinettet en slags bære evne? Vurderte å fjerne den, lånte meg nettopp en dremmel sak(Ferm) å var klar til å kutte, men så så jeg at den ville være mye enklere å fjerne disse pop-naglene... er det best å bare fjerne hele plata? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 hvis du tar bort hele plata,fjerner du ikke da feste til hardiskskuffen? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 FOR ALL DEL SETT 1 ops, caps Men ivertfall sett en 120mm vifte i døra, rett atmed dørhåndtaket! da hjelper den CPU vifte, og du trenger ikke så mye guffe på dem.. :o Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 hvis du tar bort hele plata,fjerner du ikke da feste til hardiskskuffen? Jo vist f*** gjør man det! det tenkte jeg ikke på... heldigvis har jeg ikke gjort noe ennå! Da tror jeg at den beste løsningen blir å kutte plata rett før 5,25" brønnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå