jokohoma Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Heisann trenger litt hjelp til oppsett av smoothwall. Fikk kabelforbindelse i dag og trenger en router til å dele firbindelsen mellom flere PC-er. Har installert Smoothwall på en 486, men problemet ligger i at jeg har to like nettverkskort (ISA). Det laster kun inn det ene kortet... Har testa ut endel ting som står i de div guides på http://www.smoothwall.org Noen som har no tips? Lenke til kommentar
sete Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 jeg ahr det samme problemet, er det noen som kan hjelpe oss? :smile: Lenke til kommentar
delfin Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Du har satt på Green+Red og ikke Green+Red (Red is modem) ? Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg slet med å få opp Smoothwall første gang vi prøvde, fordi den ikke klarte å automatisk detektere (CNet) nett-kortene våre (-- og jeg hadde ikke peiling på hvilke drivere som skulle anvendes og hvordan drivere skulle legges inn i Linux :smile: .) Vi fant senere ut at våre CNet kort bruker en chip som er støttet i Linux (men vær oppmerksom på at chipene kan variere fra batch til batch fra samme produsent), så det burde ikke være det som var problemet. Endelig kom vi frem til at problemet var at Smoothwall kan ha problemer med å detektere kortene hvis kortene er like. Løsningen viste seg til slutt å være å installere Smoothwall først med bare ett kort i. Da gikk autodetekteringen greit. Dernest satte vi inn de to andre kortene i tur og orden med hver sin restart. (Ved en senere reinstallasjon, gikk det hele greit uten problemer. Likeledes gjorde vi nylig en helt ny installasjon av SW på en maskin med to like kort og ett kort av en annen type, og denne ganger gikk det også greit - så det virker som det er llitt snakk om flaks og uflaks på dette omådet....) Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg har 2 like NIC og har ingen problemer med dette. Det gjelder bare å sette opp et kort av gangen. Når den vet at GREEN skal ha DHCP og detekterer et kort til så setter du den på RED. Løsning, sett opp et kort av gangen og legg til RED sist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå