Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jobbreiser, overnatting og legning

Anbefalte innlegg

Hei,

Et tema eg kom til å tenke på i dag var seksuell legning/orientering i forbindelse med overnatting på jobbreiser. Eg skal nå ut å reise en del i forbindelse med jobb og i den forbindelse så skal eg dele en del hotellrom med litt forskjellige kollegaer av samme kjønn(menn). Og eg har ingen problem med dette.

Men nå har det seg slik at eg er biseksuell av meg. Spørsmålet da er hvorvidt kollegaene har problem i forbindelse med dette. Eg vet ikke hvem som vet eller ikke vet det. Eg har snakket åpent om det og det er mangen på jobben som er fullt klar over min seksuelle orientering. Men det spørs jo da om de våger å si at de har noe i mot det.

Hva er vanlig praksis i slike situasjoner? Bør eg informere reisekontoret om min legning slik at eg får eget rom hver gang. Dette blir vel kanskje å sidestille med at to kollegaer av forskjellig kjønn skulle delt et rom? Eller? Eg vet ikke, men eg syntes det var et morsomt utgangspunkt for en debatt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Siviliserte mennesker greier å sove ved siden av siviliserte mennsker. Sånn er det med den saken. :p Menn som av prinsipp ikke sover i samme seng som andre menn har en tankegang jeg ikke helt forstår meg på.

Lenke til kommentar

Jeg ville sagt ifra til de jeg skulle dele rom med. Mange sære mennesker der ute som kan bli støtt hvis de får høre igjen senere at du har en legning de ikke setter pris på. Det er jo selvfølgelig dems problem, men jeg ville sagt ifra. Hadde ikke vært noe stas om en homofob på arbeidsplassen finner ut at han har delt rom med noen med en annen legning enn han selv. Kan bli utriveligheter ut av sånt noe. :p

EDIT: Skrivefeil gitt.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Ser ikke noe problem med det i det heletatt, så lenge du holder fingra for deg selv, som tidligere nevnt her.

Men det over er mitt synspunkt. Jeg vet at alle ikke synes slikt er like greit. Jeg gir faen i hvem jeg sover ved sidenav i slike sammenhenger, så lenge de holder henda for seg selv. Men det finnes enkelte, homofober, som helst vil unngå slike situasjoner. Så hvis det er finnes en mulighet til å få endret romoppsettet så bør du nok si ifra.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Godt å se at flere som ikke bryr seg.

Neste overnatting er i kveld. Så det spørs om det er mulig å endre på rommet nå. Det er generelt mye tilreisende for tiden også pga en del bedriftsarrangemeneter så det gjør jo situasjonen vanskelig. Uansett blir dette i forbindelse med after-work team building så vi kommer nok begge to til å være både påvirket og trøtte når tiden er inne for å legge oss.

Men det virker jo ikke om om dette var det "hete" temaet som eg trodde det skulle være :) Og det er jo positivt! :thumbsup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...