Gå til innhold

Wiki: Tekniske feil og skrivefeil

Anbefalte innlegg

Så ikke noen annen kategori om dette, så oppretter en som kan brukes til å raportere om feil på wikipediaen.

Denne tråden må ikke brukes til å kommentere skrivefeil i artikler, da dette fort kan bli veldig mange...

Jeg fant hvertfall en skrivefeil ved innleggingen:

Logg inn

Du må ha slått på cookies for å logge in på Diskusjon.no WIKI.

Det skal vel være "Du må ha slått på cookies for å logge inn på Diskusjon.no WIKI.

Desuten synes jeg at det bør være formulert litt anderledes... Istede for "Du må ha slått på" mener jeg det er bedre med "Cookies må være aktivert i nettleseren din for å logge inn på Diskusjon.no WIKI

(Bare et forslag :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en skrivefeil i en lenke i artikkelen om Diskusjon.no. Men jeg ser det er flere etterspurte sider som ikke skal være etterspurte. Ser ut som de dukker opp pga. noe kluss med transkludering fra nyhetsartikler hvor man oppgir forfatter.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Begrenset tilgang er kun midlertidig; så fort wikien er ute av beta-fasen vil alle registrerte medlemmer på Diskusjon.no få tilgang, og da vil skrivefeil o.l. rettes av brukermassen. Men inntil videre tar vi imot tips på skrivefeil og slikt som burde rettes, spesielt skrivefeil og mangler i brukergrensesnittet som kun wiki-administratorer har tilgang til å endre.

Brukere som ønsker tilgang allerede nå i beta-fasen kan ta en titt her. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er for tiden på Frøya og sitter derfor på pappa sin PC med Windows XP SP2 og Internet Explorer 6. Men når jeg skulle teste wikien i IE6 blir den seende slik ut:

post-51867-1216146703_thumb.jpg

Noe andre som opplever dette med Internet Explorer 6? Wikien vises korrekt i FireFox 3 og Opera 9.25 på den samme maskinen.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Tok et bilde med browsershots, og disse konfigurasjonene, og det ser da ikke så verst ut.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Browser: MSIE 6.0

Engine: MSIE 6.0

java script: 1.3

Java: enabled

Flash: 5

Factory: mcscotty-o951

Hardware: virtual, with hosts file

Operating system: Windows XP

Dimensions: 1024x1311

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-100512-1216150104_thumb.png
Lenke til kommentar
Beklager at jeg sier dette, men hvis det bare er IE 6 det er problemer i så tror jeg ikke det er så mye å bry seg om. :innocent:

Det er fortsatt svært uheldig for de som rammes. I mitt tilfelle fungerer ikke engang sidemenyen. Wikien burde være mest mulig tilgjengelig til tross for at noen bruker kritikkverdige nettlesere.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Det som er så fint med MediaWiki som vi bruker, er at alle revisjoner og endringer lagres. Det betyr at gjør man noe dumt og noe forsvinner, så er det bare å omgjøre. For den forrige revisjonen vil alltid være tilgjengelig. Så man trenger ikke være redd for å rote til noe. :)

Det skal være å bare logge inn med samme brukernavn og passord som du bruker på forumet.

Lenke til kommentar

Nei, dessverre. De har nok å gjøre, så innloggina blir vel ordnet når man har tid til overs.

Wikien henter brukerne fra databasen til forumet, så jeg lurer litt på om problemet kan ligge i feil eller ulik charset i denne 'kryssingen'. Tiden vil vise. Men jeg skal undersøke litt og se om jeg finner ut noe vettugt om charsets og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...